Waren stoplichtsprintjes 's nachts op een rustige grote baan tot een 100km/u, dus niks wilds. En het was wel degelijk een xDrive idd (niet gechipt). Uiteraard gaat ge op de autobahn andere resultaten krijgen, maar da's hier in België niet zo relevant. Ik sluit zeker niet uit dat ik beter had kunnen schakelen uiteraard, hoewel ik dat ondertussen al niet slecht onder de knie heb. Maar ik vind hem algemeen nogal braaf in de lagere toeren. Het feest begint pas vanaf 4k RPM ongeveer.
Gisteren antwoord gekregen van Bruno (BR Performance). Blijkt dat de meeste Mustangs rond de 280/290pk zitten af-fabriek. Na tuning landen ze dan ergens rond de opgegeven waarden, dus meestal tegen of onder de 320-330pk. Qua koppel lijkt het een beetje te variëren. Ik zie er eentje tussenstaan van 555Nm, maar evengoed zijn er met slechts 485Nm getuned koppel. Nog altijd beter dan de standaard uiteraard.
Het is vooral dat koppel dat relevant is, als ik het goed begrijp. Topsnelheid boeit me niet zozeer, aangezien ik vrij braaf de snelheid houd op onze snelwegen, en mijn auto zelden op de autobahn verzeilt geraakt. Low-end torque daarentegen is een ander paar mouwen, dus ik twijfel toch om te passeren bij BR.
Verzekeringstechnisch lijkt me dan weer alles normaal in orde te zijn aangezien het getunede vermogen dan rond de fabriekswaarden zal liggen.
Gisteren antwoord gekregen van Bruno (BR Performance). Blijkt dat de meeste Mustangs rond de 280/290pk zitten af-fabriek. Na tuning landen ze dan ergens rond de opgegeven waarden, dus meestal tegen of onder de 320-330pk. Qua koppel lijkt het een beetje te variëren. Ik zie er eentje tussenstaan van 555Nm, maar evengoed zijn er met slechts 485Nm getuned koppel. Nog altijd beter dan de standaard uiteraard.
Het is vooral dat koppel dat relevant is, als ik het goed begrijp. Topsnelheid boeit me niet zozeer, aangezien ik vrij braaf de snelheid houd op onze snelwegen, en mijn auto zelden op de autobahn verzeilt geraakt. Low-end torque daarentegen is een ander paar mouwen, dus ik twijfel toch om te passeren bij BR.
Verzekeringstechnisch lijkt me dan weer alles normaal in orde te zijn aangezien het getunede vermogen dan rond de fabriekswaarden zal liggen.
Comment