Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Leg het dan eens uit hoe het zit. Wat ik vond is uiteraard wat in de balans staat die neergelegd werd.
Hoe veel ingenieurs hebben jullie in dienst die al die research doen voor die honderden verschillende motoren?
En vooral dat legale, daar wil ik meer over weten.
Tommie sorry. Maar ik ga niet alles verklappen. Zeker niet online.
Het zelf ontwikkelen en processen van software is denk ik veel op een basis geënt. Vandaar uit zal het ieder voor zich zijn ,die tweakt aan de parameters. Niet?
Wie weet schrijf ik OOIT een boek waar alles haarfijn verduidelijkt wordt. Wie wat wel en niet etc. Maar bon. Het verleden heeft me geleerd om hier niet te veel meer op te komen want anders blijf ik maar posten. Daar heb ik helaas geen tijd meer voor. Was gewoon benieuwd hoe het hier was. Mss tot later
Het zelf ontwikkelen en processen van software is denk ik veel op een basis geënt. Vandaar uit zal het ieder voor zich zijn ,die tweakt aan de parameters. Niet?
Dat dacht ik ook. Het is lang geleden allemaal bij mij.
Nu mij interesseert het niet of de files zelf gemaakt zijn, of bij de groothandel gekocht en dan op de auto gefinetuned.
Onze mini is ondertussen 70k km gechipt. En rijdt beter qua lineariteit dan stock.
Aan mijn leon heeft dvx +4u bezig geweest om de file goed te zetten. Zal toch niet knippen en plakken zijn.
na zoveel tijd kom ik nog eens lezen en zie ik dat het hier geen haar veranderd is.
Zo kort door de bocht op basis van gegevens van dvx België dat dan software gekocht zou worden.
Gedacht aan andere kosten?
Of mss eens dieper graven. Dan zal je zien dat er veel meer firmas aan ons gelinkt zijn :-)
PS, allemaal legaal hoor
Er is hier veel veranderd.
Slechts 100 posts in 20 maand.
Daarvoor waren het er 5000 op 4 weken.
Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk
den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Sinds de politie regelmatig acties en heksenjachten op getunede auto’s heeft in gang gezet, zit er bij vele de schrik in. De Up.gaat ook ooit gewijzigd worden. Maar pas als de fabrieksgarantie uit is.
“If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”
Sinds de politie regelmatig acties en heksenjachten op getunede auto’s heeft in gang gezet, zit er bij vele de schrik in. De Up.gaat ook ooit gewijzigd worden. Maar pas als de fabrieksgarantie uit is.
Ik vraag mij af hoe de politie dat kan controleren? Niet dat ik schrik heb, mijn wagens zijn motorisch standaard, geen behoefte aan tjoening.
“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
In ninove was dat oa door meetings te gaan bezoeken. Advertenties te bekijken. Op FB en auto fora te gaan kijken.
“If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”
In ninove was dat oa door meetings te gaan bezoeken. Advertenties te bekijken. Op FB en auto fora te gaan kijken.
Ja maar we hebben het hier over Siegerd en zijn R34. Die is gepakt door filmpjes op een forum te zetten waar hij van licht naar licht scheurt met letterlijk vlammen uit zijn uitlaat.
Er zijn maar twee gevallen in België waar de politie een wagen in beslag heeft genomen, das bij Siegerd in Ninove en bij Jimmy Supra in het Luikse.
Beiden genekt door hun eigen toedoen op YouTube.
De politie is echt niet in staat om tuning op te sporen, dat is mij ondertussen al meermaals bevestigd door kennissen die werkzaam zijn bij de politie.
Ze hebben inderdaad geen meettoestellen. Maar ze stonden bijv wel bij een treffen overlaatst hier in de buurt. En wandelden wat rond om een en ander te “bekijken”.
“If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”
Ze hebben inderdaad geen meettoestellen. Maar ze stonden bijv wel bij een treffen overlaatst hier in de buurt. En wandelden wat rond om een en ander te “bekijken”.
Ja optische tuning doen ze al jaren controle op en das meer dan terecht want er zitten heel wat clowns in de huidige generatie.
Ja en nu komt de grap... België heeft geen geijkte testbank dus daar sta je dan als procureur.
Nu op de twee wagens die ik vernoemd was het ook gewoon duidelijk dat het niet stock was.
Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk
moest ik procureur zijn ik zou gewoon de invoerder van het desbetreffende merk opvorderen en die de check laten doen wat al dan niet conform is (ook de software), doet men dat niet ? Bij zwaar ongeval zal er toch ook wel een expert zijn die alle details bekijkt ?
moest ik procureur zijn ik zou gewoon de invoerder van het desbetreffende merk opvorderen en die de check laten doen wat al dan niet conform is (ook de software), doet men dat niet ? Bij zwaar ongeval zal er toch ook wel een expert zijn die alle details bekijkt ?
Neen, er is ook totaal geen controle. Want dan had men al lang bij de chiptuning bedrijven binnengevallen en alle lijsten met klanten meegenomen. Op Heinz Aalst na die de fiscus ooit op bezoek kreeg door een rivaal die het niet kon verkropen is er dus niks van controle.
Er is een zeker gedoogbeleid als ik het zo mag zeggen.
En de procedure om de invoerder in te schakelen lijkt me voor een log apparaat als het Belgische gerecht te veel gevraagd.
Er is een zeker gedoogbeleid als ik het zo mag zeggen.
tot men in een ongeval betrokken is waarschijnlijk en er vermoedens zijn, jammer
Waren er in België geen pogingen om motortuning legaal te maken ? Ik herinner me nog een debat op tv met Bruno Lermusiaux. Maar dat is al een hele tijd geleden en waarschijnlijk een stille dood gestorven
Heb jij weet van een wagen die ze ooit hebben onderzocht op tuning na een ongeval? Lijkt me weinig waarschijnlijk. Zelfs na, spijtig genoeg, dodelijke ongevallen. Meestal staat er dan roekeloos rijden of te snel of onder invloed rijden. Nooit heb ik al ergens gelezen dat de betrokken wagen was getuned en daarmee het oorzakelijke verband was.
Hoe gaan ze dat, als dat al zou gebeuren, controleren? De motor uit een verhakkeld voertuig halen en deze op een testbank zetten? De ECU uitlezen?
Ik denk dat het verhaal dat ze je wagen controleren na een ongeval een typisch Belgisch broodje aap verhaal is.
“If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”
Heb jij weet van een wagen die ze ooit hebben onderzocht op tuning na een ongeval? Lijkt me weinig waarschijnlijk. Zelfs na, spijtig genoeg, dodelijke ongevallen. Meestal staat er dan roekeloos rijden of te snel of onder invloed rijden. Nooit heb ik al ergens gelezen dat de betrokken wagen was getuned en daarmee het oorzakelijke verband was.
Hoe gaan ze dat, als dat al zou gebeuren, controleren? De motor uit een verhakkeld voertuig halen en deze op een testbank zetten? De ECU uitlezen?
Ik denk dat het verhaal dat ze je wagen controleren na een ongeval een typisch Belgisch broodje aap verhaal is.
tot men in een ongeval betrokken is waarschijnlijk en er vermoedens zijn, jammer
Waren er in België geen pogingen om motortuning legaal te maken ? Ik herinner me nog een debat op tv met Bruno Lermusiaux. Maar dat is al een hele tijd geleden en waarschijnlijk een stille dood gestorven
Ja, maar met Ben Weyts aan het roer een onmogelijke zaak. Het is al een ramp om aanpassingen zoals verbeterde remmen te legaliseren. In tijden waar het zeiken is op de autoliefhebber zou ik niet veel meer verwachten.
Klopt, doet men niet.Ja, maar met Ben Weyts aan het roer een onmogelijke zaak. Het is al een ramp om aanpassingen zoals verbeterde remmen te legaliseren. In tijden waar het zeiken is op de autoliefhebber zou ik niet veel meer verwachten.
Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk
neen, idd denk ook niet dat het nu nog veel zin heeft. Behalve exporteren keuren en terug invoeren. zit nog steeds in m'n achterhoofd om eens te proberen
Comment