Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote chiptuning topic! V3

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
    Heb jij weet van een wagen die ze ooit hebben onderzocht op tuning na een ongeval? Lijkt me weinig waarschijnlijk. Zelfs na, spijtig genoeg, dodelijke ongevallen. Meestal staat er dan roekeloos rijden of te snel of onder invloed rijden. Nooit heb ik al ergens gelezen dat de betrokken wagen was getuned en daarmee het oorzakelijke verband was.
    Hoe gaan ze dat, als dat al zou gebeuren, controleren? De motor uit een verhakkeld voertuig halen en deze op een testbank zetten? De ECU uitlezen?
    Ik denk dat het verhaal dat ze je wagen controleren na een ongeval een typisch Belgisch broodje aap verhaal is.
    het laatste verzekeringspapier dat ik moest ondertekenen stond toch de vermelding dat ik beaamde dat de motor niet getuned was.
    Als er een ongeval plaats vindt en de verzekering vermoed iets dan zullen ze dat toch proberen gebruiken denk ik

Comment

• Verzekeringen zullen steeds proberen er onderruit te komen, wat de reden ook is. Maar klopt, je moet dat soms bevestigen. En wat als je het niet weet? Occasie gekocht en eigenaar niets van gezegd?
      “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Heb jij weet van een wagen die ze ooit hebben onderzocht op tuning na een ongeval? Lijkt me weinig waarschijnlijk. Zelfs na, spijtig genoeg, dodelijke ongevallen. Meestal staat er dan roekeloos rijden of te snel of onder invloed rijden. Nooit heb ik al ergens gelezen dat de betrokken wagen was getuned en daarmee het oorzakelijke verband was.
        Hoe gaan ze dat, als dat al zou gebeuren, controleren? De motor uit een verhakkeld voertuig halen en deze op een testbank zetten? De ECU uitlezen?
        Ik denk dat het verhaal dat ze je wagen controleren na een ongeval een typisch Belgisch broodje aap verhaal is.
        Hebben ze dat niet gedaan met die gasten die aan het straat racen waren en ergens overkop gevlogen zijn?
        Zijn toen doden gevallen met een zwarte Suv.
        den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Misschien wel als er zware vermoedens zijn, of doordat het ergens "gelekt" is. Maar algemeen goed is dit toch niet denk ik.
          “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Geert DVX Bekijk Berichten

Tommie sorry. Maar ik ga niet alles verklappen. Zeker niet online.

dat is wel een heel goedkope reactie....

in elk geval, binnen 5-10 jaar is het hiermee helemaal gedaan. Dan rijden we allemaal electrisch.
            kan een Tesla ook getuned worde?

Comment

Misschien wel als er zware vermoedens zijn, of doordat het ergens "gelekt" is. Maar algemeen goed is dit toch niet denk ik.
              Dat denk ik ook, in elk geval, het blijft illegaal met een lage pakkans, maar potentieel enorme gevolgen, zeker als er gewonden vallen en de eigenaar van de gechipte auto er te veel te koop mee loopt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

dat is wel een heel goedkope reactie....

in elk geval, binnen 5-10 jaar is het hiermee helemaal gedaan. Dan rijden we allemaal electrisch.
                kan een Tesla ook getuned worde?
                Zal wel. Als de F1 wagens hun mengsel vanop afstand kan bijgestuurd worden, kan dit met een quasi volledige electronisch gestuurde wagen waarschijnlijk nog beter. De kans om gehackt te worden wordt daarmee waarschijnlijk ook hoger. Tesla zelf stuurt zijn updates toch online door?

Comment

• Alle fabrikanten werken aan "cyber security", en vermits zowat elke nieuwe auto connected is, kunnen ze binnenkort de software wel vanop afstand nakijken.
                  Dat kraken zal niet zo makkelijk zijn, maar zelfs als je kraakt, dan zal detectie mogelijk zijn.
                  Die connectie uit zetten is geen optie, dan krijg je geen kaartupdates meer, en mogelijk kan je dan zelfs niet meer laden etc.

De tijd van de carburatoren en uitlaten wat vergroten, of een boxke toevoegen is wel voorbij.

Comment

Misschien wel als er zware vermoedens zijn, of doordat het ergens "gelekt" is. Maar algemeen goed is dit toch niet denk ik.
                    heb toch ook al eens iets gehoord (via via) dat een wagen door de politie tegengehouden wordt en men gevraagd wordt hen te vergezellen naar de keuring. Weet niet of het klopt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten

heb toch ook al eens iets gehoord (via via) dat een wagen door de politie tegengehouden wordt en men gevraagd wordt hen te vergezellen naar de keuring. Weet niet of het klopt
                      Ja klopt, voor optische tuning constant.

Voor gewone chiptuning kunnen ze op de keuring niks doen.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                        Voor gewone chiptuning kunnen ze op de keuring niks doen.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk
                        denk ik ook. Tenzij ze zien dat er een ander blok inligt

Comment

• Dat is nu minstens al 10 jaar dat het echt niemand interesseert of jij aan de ecu hebt laten prutsen als er geen clownstukken op die wagen gemonteerd zijn.

Behalve de concessies als er ernstige problemen zijn binnen garantie maar dan nog..

Comment

• Zou het aan mij liggen of het chiptunen allemaal wat uit de mode geraakt?

Een aantal jaar geleden werden er toch een aantal meer wagens gechipt, of werd er openlijker over uit gekomen.

BMW X5 45e

Comment

• das idd zo 2010

mij lijkt het dalende aantal chippers omgekeerd evenredig met de hoeveelheid mensen dat zich aan de max snelheid houdt...en de alsmaar toenemende desintresse in auto's

Comment

• Ik merk dat bij mezelf ook, zeker sinds ik met de volvo rondrij.
                                Ik heb nog altijd een vlotte rijstijl en ik zal niet snel overal 120 rijden, maar de relatief zotte rijstijl van een paar jaar geleden heb ik toch ook niet meer.

We worden oud

Ik ben mij de laatste tijd ook meer gaan toeleggen op rallycross, driften en ijskarten, dat het snelcircuit rijden mij wat minder is beginnen interesseren.
                                Last edited by kefkie; 02/04/2020, 14:28.
                                BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                                  Zou het aan mij liggen of het chiptunen allemaal wat uit de mode geraakt?

Een aantal jaar geleden werden er toch een aantal meer wagens gechipt, of werd er openlijker over uit gekomen.
                                  Lijkt inderdaad zo.

Kan ook zijndat er hogere vermogens worden gehaald, ook uit kleinere blokken. En dat daarom de "nood" om te chippen niet zo hoog is.
                                  That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
                                  28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
                                  28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

Comment

• Goh ik zou het zo niet durven zeggen, op die mannen hun Facebook zie je nochtans dat er een goede flow blijft van wagens die ze tunen. Enfin nu even niet natuurlijk maar tot voor een paar weken alvast wel. Ook de nieuwste motorisaties worden aangeboden dus t moet zijn dat er vraag blijft toch.

Comment

• Als we binnenkort met zijn allen EV rijden moeten we zelfs niet meer langs gaan, want updates via het netwerk.

Comment

• En toch is het blijkbaar druk bij de chiptuners, zitten bijna allemaal met wachtijden
                                        2.0 JTDm

Comment

• Heb ook het gevoel dat meer en meer auto's niet te chiptunen zijn omdat het verkochte aantal te laag is om de beveiliging proberen te kraken
                                          KLIK |&| KLAK

Comment

Working...
                                          X