Gewoon zoals in UK, NL,... toelaten en reglementeren (verzekeren op correct vermogen, ...).
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote chiptuning topic! V3
Collapse
X
-
'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
-
Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk BerichtenZou er niet beter een andere topic geopend worden over legaal illegaal. Altijd dat gezaag maar pfffff.
- Likes 1
Comment
-
Er zijn nog tuners met controllers, ervaring mee. Dit is wel hard/software van hen zelf ontwikkeld.
Is ook niet een aan/uit knopke uiteraard maar een bepaald programma dat gevolgd moet worden en niet op een minuut gepiept.
Zo via een app is een brug te ver, wist niet dat het bestond of is dat een grap?Last edited by SteakFriet; 04/09/2017, 22:00.
Comment
-
Is blijkbaar een chip of zoiets (ken er ni veel van): https://www.racechip.de/chiptuning/racechip-app.html is het eerste wat ik tegen kom. Je zou zeggen dat dit moet kunnen omdat je het op de openbare weg kan uitzetten ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenIs blijkbaar een chip of zoiets (ken er ni veel van): https://www.racechip.de/chiptuning/racechip-app.html is het eerste wat ik tegen kom. Je zou zeggen dat dit moet kunnen omdat je het op de openbare weg kan uitzetten ?
Comment
-
Ik schrijf dit even op Autoforum omdat jullie wellicht beter weten wat ik best kan doen
Ik heb een probleem met mijn Audi A6. Hiervan is het motormanagement systeem geherprogrammeerd (190 > 220 pk) al een tijd geleden.
Ik kreeg recent een systeemstoring van de AdBlue en kon maar 1000 km meer rijden.
In de garage blijkt dat ze een update willen installeren tegen het probleem. Zij zagen blijkbaar dat er een herprogrammatie was uitgevoerd en zeiden dat er een kans was dat er schade ging zijn aan de wagen. Ze zeggen dat ze de originele programmatie niet kunnen terugplaatsen.
Ik kan echter pas 11 oktober terecht bij de tuner en kan ondertussen maar 400km meer afleggen.
Mijn hoop ligt nu op langs te gaan bij een onafhankelijke garage in de buurt. Ik heb reeds contact opgenomen.
Beschikken onafhankelijke garages ook over de tools om de nodige updates uit te voeren / te resetten vraag ik me dan af?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door GertLievens Bekijk BerichtenBeschikken onafhankelijke garages ook over de tools om de nodige updates uit te voeren / te resetten vraag ik me dan af?
Als het goed is heeft je tjipper een back-up van je originele software gemaakt (en gestockeerd) voor hij begon met zijn aanpassingen.
Oorspronkelijk geplaatst door GertLievens Bekijk BerichtenIk kan echter pas 11 oktober terecht bij de tuner en kan ondertussen maar 400km meer afleggen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
Nope.
Als het goed is heeft je tjipper een back-up van je originele software gemaakt (en gestockeerd) voor hij begon met zijn aanpassingen.
Bezint eer ge begint.
Ik zou de update voor het Adblue systeem toch willen laten uitvoeren, zodat ik toch al kan rijden... Anders wordt het een auto huren voor de komende week.
Comment
-
Nee, sommige tuners 'locken' hun files, zodat dealers dit niet overschrijven met updates. De dealer kan dan effectief niets meer doen, tenzij nieuwe ECU steken.
Mijn file is ook gelocked. Volvo zei me ook dat ze niets konden wijzigen (was niet nodig, gewoon als opmerking omdat ze een code kregen die wees op tuning). Volvotune bevestigd dit ook dat ze het locken.
Da's een nadeel van zo'n tuning, zeker op de recente wagens die nog updates krijgen.
Iets wat veel tuners er niet bij zeggen, maar wel moeten doen imho.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door GertLievensIk schrijf dit even op Autoforum omdat jullie wellicht beter weten wat ik best kan doen
Ik heb een probleem met mijn Audi A6. Hiervan is het motormanagement systeem geherprogrammeerd (190 > 220 pk) al een tijd geleden.
Ik kreeg recent een systeemstoring van de AdBlue en kon maar 1000 km meer rijden.
In de garage blijkt dat ze een update willen installeren tegen het probleem. Zij zagen blijkbaar dat er een herprogrammatie was uitgevoerd en zeiden dat er een kans was dat er schade ging zijn aan de wagen. Ze zeggen dat ze de originele programmatie niet kunnen terugplaatsen.
Ik kan echter pas 11 oktober terecht bij de tuner en kan ondertussen maar 400km meer afleggen.
Mijn hoop ligt nu op langs te gaan bij een onafhankelijke garage in de buurt. Ik heb reeds contact opgenomen.
Beschikken onafhankelijke garages ook over de tools om de nodige updates uit te voeren / te resetten vraag ik me dan af?
Komt maar is langs in bornem.. Update zal direct gedaan zijn..
Met diesel gate word de software ook veranderd..
Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
Comment
Comment