Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote chiptuning topic! V3

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
    Upje zou een kuur mogen hebben. VAG techniek uit Nederland trekt deze naar 145pk terwijl al de andere tuners het op 130 of 135 houden. Wat zou daar de reden van zijn?
    Wat zegt JD engineering? Als die 145 zeggen zou ik geen zorgen maken

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk

Comment

• JD gaat naar 140 pk. Deze zomer toch eens goed over nadenken.
      “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

JD gaat naar 140 pk. Deze zomer toch eens goed over nadenken.
        Dan zou ik mij geen zorgen maken.

Comment

• 140 paardjes gaan zalig zijn in zo'n Up!

Comment

• VW/Audi gebruikt versnellingsbakken volgens de NM van de motor

Alle motoren tot 200 NM (1.0 tot 1.4 125 pk) hebben dus de MQ-200 (met 5 of 6 V)

Vanaf 250 NM (1.4i 150 pk of 1.6 D 120 pk of 1.8i 120 pk ) krijgen de MQ-250

Dan MQ-350, MQ 400, MQ 500….

Een VW /Audi 1.4 met 125 en 150 pk gebruikt dus een verschillende versnellingsbak (lagers en koppeling) en andere verhoudingen

Tunen is dus meestal zinloos (€ €) bij VW / Audi…..

Idem met de DSG’s

Comment

• Ik vond de tuning op mijn ex-leon 1.4 125pk toch niet zo zinloos
              BMW X5 45e

Comment

Upje zou een kuur mogen hebben. VAG techniek uit Nederland trekt deze naar 145pk terwijl al de andere tuners het op 130 of 135 houden. Wat zou daar de reden van zijn?
                Die zijn heel gekend in Nederland om alles wat met vw te maken heeft.
                Onderhoud is daar ook goedkoper dan bij de dealer.
                Lees er alleen maar positieve dingen over.
                den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Is inderdaad een gerenomeerd bedrijf.
                  “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

• Edit

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten

Of de één kent zijn job beter dan de andere. Of de andere bouwen een (grotere) veiligheidsmarge in.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                      ...Of d'r wordt met de cijfers gegoocheld..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JMM Bekijk Berichten

...Of d'r wordt met de cijfers gegoocheld..
                        ze kunnen meten bij min 10, zal ook al iets beter geven :-)

Comment

• Harry Potter woont in Wallonië

LA REPROG?
                          voici la réponse reçue à mes questions. Des avis sur ce "patch" d'invisibilité?

Voici pour votre véhicule :

Puissance 115 ch 135 ch +20 ch
                          Couple 200 Nm 240 Nm +40 Nm

Actuellement, la reprogrammation n’est pas détectable.
                          Lors des entretiens classiques, vous ne rencontrerez donc aucun problème
                          de garantie après la reprogrammation.
                          Cependant, en cas de demande de garantie, il sera nécessaire de revenir
                          en nos ateliers avant le passage au garage pour remettre votre véhicule
                          d’origine.
                          Ensuite, après votre passage au garage, nous pouvons réinjecter la
                          reprogrammation, et cette opération est entièrement gratuite. De même,
                          après une mise a jour calculateur via la concession, nous réinjectons
                          votre cartographie gratuitement.

Pour le groupe VAG, donc cela concerne votre véhicule, nous pouvons
                          effectuer la reprogrammation avec un patch qui rend invisible la
                          reprogrammation, même en cas de vérification par la concession.

Les prix :

299 € TTC sans passage au banc
                          399 € TTC avec passage au banc avant/après

Le patch VAG coûte 50 € supplémentaire.

Nous restons à votre entière disposition pour de plus amples
                          renseignements.

Bonne journée

Comment

299 € TTC sans passage au banc

Bonne journée
                            dat is nog eens toveren :-)

Comment

• Op de VAG patch na misschien lees ik eigenlijk niets vreemd vergeleken met andere tuners, ik was ook op een halfuurtje buiten hoor inclusief bank bij een "gekende" naam als ze nog bestaan. Dat is bandwerk en daar is niets mis mee als ze weten wat ze doen en degelijke files hebben.
                              Lijkt me zelfs nog een veilige marge te hanteren ook qua waardes op zo'n blokje.

Comment

• ik zou toch nooit met een gerust hart rondrijden met zoiets

Comment

• Omwille van?

Comment

• voor hetzelfde geld zetten ze daar een file op van een model van een jaar geleden die weer nét iets anders was.
                                    edit : van bepaalde motoren zijn er uitvoeringen met bijvb. verschillende injectoren, met een ander debiet.... als je daar dan een file opzet voor die andere injectoren dan kan dat nooit goed zijn
                                    Last edited by On_Slow; 18/05/2019, 14:27.

Comment

• Goed punt. Maar hoe controleer je dat?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten
                                        voor hetzelfde geld zetten ze daar een file op van een model van een jaar geleden die weer nét iets anders was.
                                        edit : van bepaalde motoren zijn er uitvoeringen met bijvb. verschillende injectoren, met een ander debiet.... als je daar dan een file opzet voor die andere injectoren dan kan dat nooit goed zijn
                                        Bij de tuners dat ik al geweest ben is daar uiteraard onderscheid in. Bij de plaatselijke tuinhuis tuner weet ik het niet.

Comment

• BRP, DVX, JD, zijn denk ik de betere?

Comment

Working...
                                          X