Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote chiptuning topic! V3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Ik weet dat dvx destijds wel wat werk in mijn leon heeft gestoken om die goed te krijgen. Destijds waren er verschillende 125pk/versies in omloop in dezelfde reeks van auto’s, dus die hebben er toch lang aan bezig geweest.

    Hoe het bij de mini zat weet ik niet meer maar daar zijn ook knappe dingen mee gedaan. Ondertussen rijdt dat ding al 65k gechipt rond zonder kosten (vreet wel banden en remmen), en het is niet dat mijn wederhelft daar kalmkes mee rondrijdt..

    BMW X5 45e

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
      Ik weet dat dvx destijds wel wat werk in mijn leon heeft gestoken om die goed te krijgen. Destijds waren er verschillende 125pk/versies in omloop in dezelfde reeks van auto’s, dus die hebben er toch lang aan bezig geweest.

      Hoe het bij de mini zat weet ik niet meer maar daar zijn ook knappe dingen mee gedaan. Ondertussen rijdt dat ding al 65k gechipt rond zonder kosten (vreet wel banden en remmen), en het is niet dat mijn wederhelft daar kalmkes mee rondrijdt..
      ik herriner mij toch dat je met die leon ne hoop miserie hebt gehad na tuning ? ik zelf zou het nooit doen .
      iets waar een merk miljarden voor uitgeeft aan ingenieurs en ontwikkeling om een betrouwbaar product op de markt brengen , gaat jef of pol even met zijn usb stikske en pc verbeteren.
      Niemand gaat mij wijsmaken dat die auto niet sneller kapot gaat zijn ,
      Mijn alter ego Willy met ne Toyota

      Comment


      • Tjah... alle onderdelen, zoals bvb versnellingsbak enz... zijn berekend op het aantal OEM PK en NM. Dan 30pct ofzo erbij lappen
        “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


        Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
        Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Inventief Bekijk Berichten

          ik herriner mij toch dat je met die leon ne hoop miserie hebt gehad na tuning ? ik zelf zou het nooit doen .
          iets waar een merk miljarden voor uitgeeft aan ingenieurs en ontwikkeling om een betrouwbaar product op de markt brengen , gaat jef of pol even met zijn usb stikske en pc verbeteren.
          Niemand gaat mij wijsmaken dat die auto niet sneller kapot gaat zijn ,

          Mijn eerste leon was wel wat kapot ja. Dat is uiteindelijk opgelost geraakt.

          Kapot in die zin van het gekende massavliegwiel dat sneller stuk gehad bij een tuning.

          Mijn 2e leon is dan bij dvx binnen gegaan zonder problemen.

          Ik denk, een goeie tuning binnen marge valt de kans op veel snellere slijtage wel mee, een slechte tuning zonder rollenbank of “maatwerk” kan imo wel sneller stukken geven.


          Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
          Last edited by kefkie; 19/05/2019, 14:26.
          BMW X5 45e

          Comment


          • Ik ben er niet voor. Liever wat doorsparen voor iets met OEM meer pk.
            “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


            Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
            Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
              Ik ben er niet voor. Liever wat doorsparen voor iets met OEM meer pk.
              Hier kan ik je alleen maar volledig in volgen,
              Ik heb al mijn wagens nieuw gekocht, als die binnen de twee jaar kapot vliegt dada waarborg
              Dus beter iets meer uitgeven voor meer oem pk s
              Mijn alter ego Willy met ne Toyota

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
                Goed punt. Maar hoe controleer je dat?
                je zou moeten vragen aan die tuner of hij alle specs van die file kan geven (daar heb je dan weer een speciaal programma voor nodig, want dat zijn binaire files, niks leesbaar aan). En dan moet je het 'stramien' van die file kennen en weten welke tabellen waar staan. Ze kunnen je wijsmaken wat ze willen denk ik

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                  Ik ben er niet voor. Liever wat doorsparen voor iets met OEM meer pk.
                  Denk dat dit de enige wijze oplossing is. Ze kunnen natuurlijk wel een turbodruk verhogen en de hoeveelheid brandstof wat aanpasssen, maar als je weet hoeveel data en testen er aan voorafgaan vooraleer men een motor optimaal krijgt, dan denk ik niet dat die tuners dat heel erg efficiënt kunnen, volgens mij zelfs onmogelijk. Waarmee ik niet gezegd heb dat ze het vermogen niet kunnen verhogen.

                  Comment


                  • Helemaal just...

                    ik heb van een paar van die zogenaamde echte tuners die alles zelf ontwikkelen en individueel gaan programmeren en testen eens een balans bekeken.

                    Als je dan ziet dat die nog geen 200k€ aan personeelskosten hebben, en dat er geen een tussen zit met een diploma hoger dan middelbaar onderwijs weet je gewoon dat die staalhard liegen.
                    Ze kopen gewoon een programma, en betalen een licentiekost per auto die ze tunen.
                    Een auto tunen is op die manier 10 minuten werk, of 30 minuten als ze die nog eens op de testbank zetten. Maar meer dan vermogen meten doen ze niet.

                    De rest is verkoopspraat, en zeker niet risicoloos.

                    Comment


                    • Als je een auto tuned doe het met de juiste die het aankunnen Audi 2.2 turbo van die 90ies 2.7 bi turbo die kunnen wel 40/50pk meer verdragen zonder te breken. En veel meer als je alles aanpast. Zelfde nu met een 2.5 RS3 motor. Of de 3.0 uit de S4 /s5.

                      Maar een 1.4 van 100 naar 120 pk brengen is in mijn ogen ook nutteloos.
                      Polo 6n 1.4

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door verbatim2 Bekijk Berichten
                        Als je een auto tuned doe het met de juiste die het aankunnen Audi 2.2 turbo van die 90ies 2.7 bi turbo die kunnen wel 40/50pk meer verdragen zonder te breken. En veel meer als je alles aanpast. Zelfde nu met een 2.5 RS3 motor. Of de 3.0 uit de S4 /s5.

                        Maar een 1.4 van 100 naar 120 pk brengen is in mijn ogen ook nutteloos.
                        bwaa

                        Als het motorkarakter mee verander kan ik dat wel smaken.

                        Ik kan alleen maar spreken over mijn getunede auto's. maar je moet eens kijken naar de curve van een mini one.



                        Stock voelde je gewoon die vermogensbulten in het toerenbereik en dat was echt niet aangenaam rijden.

                        Na de tuning loopt de curve is geleidelijker op, en zijn de bulten is iets minder aanwezig in de curve.

                        In het rijden voel je nu de vermogensbulten zelfs niet meer. Dus aanpassing aan het motorkarakter geslaagd imo. En dat is maar een atmo 1.6'je van 75pk verhoogd naar 136pk.

                        BMW X5 45e

                        Comment


                        • Ik heb destijds mijn auto's laten tunen om verschillende redenen.

                          Mijn witte leon was 1 jaar oud toen ik die kocht, full option ( alles op en aan behalve schuifdak), maar het was maar de 1.9TDI. Dus laten chippen (140pk/330Nm);
                          Mijn zwarte leon was een nieuwe stockwagen met 10k korting, een zeer rijkelijk uitgeruste 1.4 125pk.
                          Mijn inkomen was geen succes en we hadden net een huis gekocht. Dus daar ook dezelfde redenering, goedkopere auto kopen en laten chippen (185pk/330Nm).

                          Zou ik nu nog opnieuw doen? Mss wel, hangt af van auto tot auto.
                          Mijn huidige auto haalt maar 10-15pk extra met een chipje. Dat gaat het verschil niet maken, want om echt goed te zijn zou daar minstens 40-50pk bij moeten om vlot te zijn.


                          Maar bv de 540i die ik wil gaan halen, die gaat van 285 naar 310pk en vooral van 400Nm naar 460Nm. Iets een wat een grote V8 en mijn drifttraining alleen maar kan helpen.
                          BMW X5 45e

                          Comment




                          • DVX: Personeelskost 50k + waarschijnlijk de 2 zaakvoerders.
                            1FTE op de loonlijst en die heeft secundair onderwijs gedaan.

                            Omzet ca 800k - Brutomarge 220k
                            De rest zal wel moeten doorbetaald worden aan de firma's waar ze de software kopen/leasen/gebruiken.

                            En ze zitten nog met 300k aan schulden.

                            Comment


                            • Volgens mij doen ze bij DVX alsook bij BRP een aankoop van een standaard file en daar werken ze dan op verder.

                              Bij BRP is/was dit bruno.

                              Bij DVX is/was dit Davy die er nog op staat als zaakvoerder.

                              Beide tuners werken ook via een hoofdzetel in het land Luxemburg, dus hoe hun boekhouding werkt, weet ik ook niet goed
                              BMW X5 45e

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten

                                bwaa

                                Als het motorkarakter mee verander kan ik dat wel smaken.

                                Ik kan alleen maar spreken over mijn getunede auto's. maar je moet eens kijken naar de curve van een mini one.



                                Stock voelde je gewoon die vermogensbulten in het toerenbereik en dat was echt niet aangenaam rijden.

                                Na de tuning loopt de curve is geleidelijker op, en zijn de bulten is iets minder aanwezig in de curve.

                                In het rijden voel je nu de vermogensbulten zelfs niet meer. Dus aanpassing aan het motorkarakter geslaagd imo. En dat is maar een atmo 1.6'je van 75pk verhoogd naar 136pk.
                                Ja maar dat bedoel ik dus even je vermogen laten toenemen met 82% tuurlijk dat de curve volledig anders is....ik ken dit blok niet maar kan mij moeilijk voorstellen dat je daar 300.000km uitperst.

                                Polo 6n 1.4

                                Comment


                                • Alsof de onderdelen afgestemd zijn op zon vermogenstoename
                                  “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                                  Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                  Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                                    Alsof de onderdelen afgestemd zijn op zon vermogenstoename
                                    Hebben we het over de mini?

                                    In dat geval wel ja.

                                    Ten tijde van de 1.6DFI (2010-2013) motor waren er 3 vermogensvarianten in dit blokje.

                                    75pk/95pk/122pk, respectievelijk een one/one/cooper.

                                    Onze one 75 heeft bv ook de ophangingsdelen van de cooper, net als een versnellingsbak en alle stukken daartussen. En dit omdat wij toen het sportpakket hadden aangeduid.

                                    Enkel zijn de remmen anders geloof ik. Die hebben wij dan aangepast naar grotere betere brembo schijven en blokken en betere remolie.

                                    Over andere auto's/modellen kan ik mij niet uitspreken.

                                    Last edited by kefkie; 20/05/2019, 17:51.
                                    BMW X5 45e

                                    Comment


                                    • Allez vooruit! Als ik dat hier allemaal lees zijn veel mensen toch kiekens om bij de aanschaf van een auto te kiezen voor een variant met wat meer vermogen.
                                      Gewoon effe aan de computer hangen en Kees komt klaar.
                                      Bij al die autofabrikanten werken toch nogal uilskuikens! Lowieke of Polleke met hun waarschijnlijk astronomisch hoog IQ die flikkeren er gauw een ander file op en het spel rijdt tientallen malen beter met bijna een verdubbeling van vermogen en de perfecte koppelcurve.
                                      En dat allemaal met geen of nauwelijks gevaar op schade!
                                      RESPECT!
                                      Last edited by DACIA DUSTER DRIVER; 20/05/2019, 18:22. Reden: Tikfout

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten
                                        Allez vooruit! Als ik dat hier allemaal lees zijn veel mensen toch kiekens om bij de aanschaf van een auto te kiezen voor een variant met wat meer vermogen.
                                        Gewoon effe aan de computer hangen en Kees komt klaar.
                                        Bij al die autofabrikanten werken toch nogal uilskuikens! Lowieke of Polleke met hun waarschijnlijk astronomisch hoog IQ die flikkeren er gauw een ander file op en het spel rijdt tientallen malen beter met bijna een verdubbeling van vermogen en de perfecte koppelcurve.
                                        En dat allemaal met geen of nauwelijks gevaar op schade!
                                        RESPECT!
                                        Mijn wagen heeft door een officiële dealer een 'vermogens boost' (zoals ze dat zelf zo mooi noemen) gekregen, goedgekeurd door de invoerder uiteraard (ze leveren het zelf). Het zijn inderdaad uilskuikens als ze zelf hun eigen wagens al beginnen te chippen.
                                        2012 Abarth 500 'esseesse'

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Barie Bekijk Berichten

                                          Mijn wagen heeft door een officiële dealer een 'vermogens boost' (zoals ze dat zelf zo mooi noemen) gekregen, goedgekeurd door de invoerder uiteraard (ze leveren het zelf). Het zijn inderdaad uilskuikens als ze zelf hun eigen wagens al beginnen te chippen.
                                          Of zoals volvo die voor mijn D4 ook een chipkuur aanbiedt. Zot gewoon!
                                          BMW X5 45e

                                          Comment

                                          Working...
                                          X