Edit: Nvm verkeerd gelezen
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote chiptuning topic! V3
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
Leg het dan eens uit hoe het zit. Wat ik vond is uiteraard wat in de balans staat die neergelegd werd.
Hoe veel ingenieurs hebben jullie in dienst die al die research doen voor die honderden verschillende motoren?
En vooral dat legale, daar wil ik meer over weten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk BerichtenHet zelf ontwikkelen en processen van software is denk ik veel op een basis geënt. Vandaar uit zal het ieder voor zich zijn ,die tweakt aan de parameters. Niet?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk BerichtenHet zelf ontwikkelen en processen van software is denk ik veel op een basis geënt. Vandaar uit zal het ieder voor zich zijn ,die tweakt aan de parameters. Niet?
Nu mij interesseert het niet of de files zelf gemaakt zijn, of bij de groothandel gekocht en dan op de auto gefinetuned.
Onze mini is ondertussen 70k km gechipt. En rijdt beter qua lineariteit dan stock.
Aan mijn leon heeft dvx +4u bezig geweest om de file goed te zetten. Zal toch niet knippen en plakken zijn.BMW X5 45e
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geert DVX Bekijk Berichten
na zoveel tijd kom ik nog eens lezen en zie ik dat het hier geen haar veranderd is.
Zo kort door de bocht op basis van gegevens van dvx België dat dan software gekocht zou worden.
Gedacht aan andere kosten?
Of mss eens dieper graven. Dan zal je zien dat er veel meer firmas aan ons gelinkt zijn :-)
PS, allemaal legaal hoor
Slechts 100 posts in 20 maand.
Daarvoor waren het er 5000 op 4 weken.
Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk
den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Sinds de politie regelmatig acties en heksenjachten op getunede auto’s heeft in gang gezet, zit er bij vele de schrik in. De Up.gaat ook ooit gewijzigd worden. Maar pas als de fabrieksgarantie uit is.“If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk BerichtenSinds de politie regelmatig acties en heksenjachten op getunede auto’s heeft in gang gezet, zit er bij vele de schrik in. De Up.gaat ook ooit gewijzigd worden. Maar pas als de fabrieksgarantie uit is.“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
In ninove was dat oa door meetings te gaan bezoeken. Advertenties te bekijken. Op FB en auto fora te gaan kijken.“If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk BerichtenIn ninove was dat oa door meetings te gaan bezoeken. Advertenties te bekijken. Op FB en auto fora te gaan kijken.
Er zijn maar twee gevallen in België waar de politie een wagen in beslag heeft genomen, das bij Siegerd in Ninove en bij Jimmy Supra in het Luikse.
Beiden genekt door hun eigen toedoen op YouTube.
De politie is echt niet in staat om tuning op te sporen, dat is mij ondertussen al meermaals bevestigd door kennissen die werkzaam zijn bij de politie.
Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk
Comment
-
Ze hebben inderdaad geen meettoestellen. Maar ze stonden bijv wel bij een treffen overlaatst hier in de buurt. En wandelden wat rond om een en ander te “bekijken”.“If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk BerichtenZe hebben inderdaad geen meettoestellen. Maar ze stonden bijv wel bij een treffen overlaatst hier in de buurt. En wandelden wat rond om een en ander te “bekijken”.
Maar motorisch is een probleem voor hun.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichtenmaar als men vermoed dat er sprake is van tuning mag men wel uw wagen in beslag nemen dacht ik ? En dan kunnen ze het wel onderzoeken.
Nu op de twee wagens die ik vernoemd was het ook gewoon duidelijk dat het niet stock was.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk BerichtenJa en nu komt de grap... België heeft geen geijkte testbank dus daar sta je dan als procureur.
Nu op de twee wagens die ik vernoemd was het ook gewoon duidelijk dat het niet stock was.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten
moest ik procureur zijn ik zou gewoon de invoerder van het desbetreffende merk opvorderen en die de check laten doen wat al dan niet conform is (ook de software), doet men dat niet ? Bij zwaar ongeval zal er toch ook wel een expert zijn die alle details bekijkt ?
Er is een zeker gedoogbeleid als ik het zo mag zeggen.
En de procedure om de invoerder in te schakelen lijkt me voor een log apparaat als het Belgische gerecht te veel gevraagd.
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
Er is een zeker gedoogbeleid als ik het zo mag zeggen.
Waren er in België geen pogingen om motortuning legaal te maken ? Ik herinner me nog een debat op tv met Bruno Lermusiaux. Maar dat is al een hele tijd geleden en waarschijnlijk een stille dood gestorven
Comment
-
Heb jij weet van een wagen die ze ooit hebben onderzocht op tuning na een ongeval? Lijkt me weinig waarschijnlijk. Zelfs na, spijtig genoeg, dodelijke ongevallen. Meestal staat er dan roekeloos rijden of te snel of onder invloed rijden. Nooit heb ik al ergens gelezen dat de betrokken wagen was getuned en daarmee het oorzakelijke verband was.
Hoe gaan ze dat, als dat al zou gebeuren, controleren? De motor uit een verhakkeld voertuig halen en deze op een testbank zetten? De ECU uitlezen?
Ik denk dat het verhaal dat ze je wagen controleren na een ongeval een typisch Belgisch broodje aap verhaal is.“If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk BerichtenHeb jij weet van een wagen die ze ooit hebben onderzocht op tuning na een ongeval? Lijkt me weinig waarschijnlijk. Zelfs na, spijtig genoeg, dodelijke ongevallen. Meestal staat er dan roekeloos rijden of te snel of onder invloed rijden. Nooit heb ik al ergens gelezen dat de betrokken wagen was getuned en daarmee het oorzakelijke verband was.
Hoe gaan ze dat, als dat al zou gebeuren, controleren? De motor uit een verhakkeld voertuig halen en deze op een testbank zetten? De ECU uitlezen?
Ik denk dat het verhaal dat ze je wagen controleren na een ongeval een typisch Belgisch broodje aap verhaal is.Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten
tot men in een ongeval betrokken is waarschijnlijk en er vermoedens zijn, jammer
Waren er in België geen pogingen om motortuning legaal te maken ? Ik herinner me nog een debat op tv met Bruno Lermusiaux. Maar dat is al een hele tijd geleden en waarschijnlijk een stille dood gestorven
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk BerichtenKlopt, doet men niet.Ja, maar met Ben Weyts aan het roer een onmogelijke zaak. Het is al een ramp om aanpassingen zoals verbeterde remmen te legaliseren. In tijden waar het zeiken is op de autoliefhebber zou ik niet veel meer verwachten.
Comment
Comment