Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote chiptuning topic! V3

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Het is allemaal dubbel hè.

Weet ook een adres waar de Bulgaren op de oprit elke dag aan wagens staan te lassen en staan op te lappen. Die wagens hebben waarschijnlijk geen enkel origineel onderdeel meer.
    Onlangs een Golf 4 met de kont helemaal omhoog alsof het een SUV was.
    Doet me altijd denken aan de garages in kleine dorpjes in Afrika waar ze er wel iets van maken met wat ze in huis hebben die dag.
    Dat zien we dus liever niet rondrijden voor onze veiligheid.

Maar het gros van de wagens komen met standaard onderdelen en die mag je na versleten te zijn in principe niet upgraden naar betere en veiligere producten.

In Duitsland en andere landen zie je welke onderdelen allemaal tuv gekeurd zijn en wie ze mag plaatsen.

Hier blijf je maar de verhalen horen over de verschillende keuringstations waar het wel en niet kan/lukt.

Voor mij geen probleem want ik hou de wagen zoals hij van de fabrikant komt maar begrijp anderen ook wel.
    den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Chauffeur die inreed op carnavalstoet in Strépy geeft toe dat zijn BMW opgedreven was

Paolo F., de 30-jarige bestuurder die op 20 maart is ingereden op de carnavalstoet in Strépy-Bracquegnies, heeft toegegeven dat zijn BMW 5-serie opgedreven was. Bij het ongeval vielen zes doden en tien zwaargewonden. De man zit nog altijd in de cel.

Comment

• Goed, ik ga voorlopig concluderen dat een marge afwijking van het vermogen binnen de 10% geen probleem mag zijn dus een vermogensoptimalisatie laten uitvoeren is perfect mogelijk.
        Ik gebruik daarbij wel de criteria van AG Insurances als enige houvast want ik neem aan dat zo een grote verzekeringsmaatschappij dit juridisch goed zal onderzocht hebben.

Misschien een goed idee om voortaan "vermogensoptimalisatie" te gebruiken. "Chiptuning" klinkt wat goedkoop en is eigenlijk passé.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
          Chauffeur die inreed op carnavalstoet in Strépy geeft toe dat zijn BMW opgedreven was

https://www.gva.be/cnt/dmf20220428_96849754?
          Tja, hij kan dat allemaal wel toegeven maar als je als een achterlijke idioot rondrijdt maakt het helemaal niets uit of je wagen wel of niet is opgedreven.
          De echte reden is dus niet zijn wagen maar zijn gestoorde persoonlijkheid.
          Last edited by JMM; 29/04/2022, 14:06.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
            Het is allemaal dubbel hè.

Weet ook een adres waar de Bulgaren op de oprit elke dag aan wagens staan te lassen en staan op te lappen. Die wagens hebben waarschijnlijk geen enkel origineel onderdeel meer.
            Onlangs een Golf 4 met de kont helemaal omhoog alsof het een SUV was.
            Doet me altijd denken aan de garages in kleine dorpjes in Afrika waar ze er wel iets van maken met wat ze in huis hebben die dag.
            Dat zien we dus liever niet rondrijden voor onze veiligheid.

Maar het gros van de wagens komen met standaard onderdelen en die mag je na versleten te zijn in principe niet upgraden naar betere en veiligere producten.

In Duitsland en andere landen zie je welke onderdelen allemaal tuv gekeurd zijn en wie ze mag plaatsen.

Hier blijf je maar de verhalen horen over de verschillende keuringstations waar het wel en niet kan/lukt.

Voor mij geen probleem want ik hou de wagen zoals hij van de fabrikant komt maar begrijp anderen ook wel.
            Wij hebben hier toch de Goca die bepaalde upgrades wel of niet toestaat? Als je de regels van die Goca handhaaft heb je op de keuring geen enkel probleem hoor.

Al degenen die wel een probleem hebben op de keuring i.v.m. upgrades hebben zich gewoonweg niet aan die regels gehouden, zo eenvoudig is dat.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JMM Bekijk Berichten

Tja, hij kan dat allemaal wel toegeven maar als je als een achterlijke idioot rondrijdt maakt het helemaal niets uit of je wagen wel of niet is opgedreven.
              De echte reden is dus niet zijn wagen maar zijn gestoorde persoonlijkheid.
              dat klopt das niet de reden maar

Experts die de auto in opdracht van het gerecht aan een technische controle onderwierpen, hadden dat eerder al ontdekt.

Comment

• en voor de remmen zijn er wel upgrades toegelaten, hetzij beperkt.

wagend met volle remschijven mogen deze laten wijzigen naar geventileerde remschijven met dezelfde diameter als origineel. Ook betere remblokken zijn toegelaten
                www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                  en voor de remmen zijn er wel upgrades toegelaten, hetzij beperkt.

wagend met volle remschijven mogen deze laten wijzigen naar geventileerde remschijven met dezelfde diameter als origineel. Ook betere remblokken zijn toegelaten
                  Klopt en gegroefde of "gedimpelde" (Niet volledig doorboorde gaten) remschijven mag ook.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten

dat klopt das niet de reden maar
                    De vraag is, wat heeft het gerecht ontdekt, een catless uitlaatsysteem dus een hoop herrie die iets laat vermoeden? Ja, als dat zo zou zijn dan kan dat inderdaad vrij eenvoudig gecontroleerd worden en daaruit bepaalde conclusies trekken maar het vermogen controleren lijkt mij sterk, tenzij er een geijkte rollenbank is gebruikt.. en dat lijkt mij ook vrij onwaarschijnlijk.

Denk dat ze die kerel onder druk hebben gezet en uiteindelijk is bezweken, vermoedelijk door een herrie uitlaat zoals ik eerder opmerkte.

Maar goed, het juiste verhaal kennen wij niet en de pers zal ook wel ergens een "verplicht" klok hebben horen luiden.. als je begrijpt wat ik bedoel..
                    Last edited by JMM; 29/04/2022, 17:30.

Comment

• Hier in BE ben je overgeleverd aan de goodwill of badwill van degene die je te wettelijk mag op wijzen. Agenten moeten niet maar mogen verbaliseren. Ze kunnen zelf beslissen of iets erg genoeg is om een PV voor uit te schijven. Dus totale willekeur.
                      “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

• Ik weet niet of ik het helemaal met die stelling eens zou kunnen zijn dat agenten zomaar een PV gaan opmaken zonder dat er een gerede twijfel is dus op willekeur.

Ik moet wel toegeven dat het wel van streek tot streek kan afhangen qua strengheid maar desalniettemin, een PV opmaken die de nodige tijd in beslag neemt en dan erachter komen dat het voor niks was... nee ik denk niet dat de politie zich daarmee bezig houdt.

Neem van mij aan dat degenen die een PV krijgen wegens een niet conforme wagen reeds bekent zijn bij de politie voor eerdere feiten of omdat het enorm opvalt dat ze overdrijven met hun illegale "updates" (Lawaai) en daarbovenop als idioten rondrijden....vooral dat laatste is doorslaggevend om niet alleen door de politie bij voorbaat veroordeeld te worden maar ook door iedereen met een beetje gezond verstand.
                        Last edited by JMM; 03/05/2022, 19:02.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
                          Hier in BE ben je overgeleverd aan de goodwill of badwill van degene die je te wettelijk mag op wijzen. Agenten moeten niet maar mogen verbaliseren. Ze kunnen zelf beslissen of iets erg genoeg is om een PV voor uit te schijven. Dus totale willekeur.
                          Ik heb wat insights:
                          - soms wordt er van hogerhand bepaald wat voor overtredingen prioritair zijn in een bepaalde periode (bv campagne tegen telefoon in de hand)
                          - als je een politieman gaat uitdagen, dan kan je wel eens in de situatie komen dat ze zoeken tot ze iets vinden
                          - vriendelijk blijven, tonen dat je spijt hebt van een overtreding, en vooral accepteren dat dit mensen zijn die hun job uitoefenen heeft al wat PV's bespaard

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

Ik heb wat insights:
                            - soms wordt er van hogerhand bepaald wat voor overtredingen prioritair zijn in een bepaalde periode (bv campagne tegen telefoon in de hand)
                            - als je een politieman gaat uitdagen, dan kan je wel eens in de situatie komen dat ze zoeken tot ze iets vinden
                            - vriendelijk blijven, tonen dat je spijt hebt van een overtreding, en vooral accepteren dat dit mensen zijn die hun job uitoefenen heeft al wat PV's bespaard

Mee eens maar je moet daarentegen wel stalen zenuwen hebben om beleefd te blijven en je niet laten gaan als je toevallig een paljas voor je neus hebt want niet alle agenten zijn zoals die bij Luc Alloo en de verkeerspolitie.

Maar ja, als je zonder verdere reden zelf de paljas uithangt dan moet je de gevolgen maar dragen, dat wel.
                            Last edited by JMM; 04/05/2022, 19:10.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

Ik heb wat insights:

Als ze de ene verbaliseren en de andere niet omwille van hetzelfde feit, dan heeft dit niks met je aangehaalde insights te maken.
                              “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Als ze de ene verbaliseren en de andere niet omwille van hetzelfde feit, dan heeft dit niks met je aangehaalde insights te maken.
                                De situatie is nu eenmaal niet zo zwart wit.

Stel dat ze 2 auto's zien de bv een voetganger niet laten oversteken op een zebrapad (zware overtreding).

De ene heeft zijn GSM in de hand, en trekt daarna met piepende banden door.

De tweede stopt net te ver, verontschuldigd zich en rijdt dan door.

Wie heeft meeste kans op een boete denk je?
                                Nogal dikwijls stellen ze 2-3 overtredingen tegelijk vast, en dan zetten ze er maar ééntje op de PV.

Comment

Maar wil je naar een systeem dat er enkel naar de overtreding mag gekeken worden en niet naar de omstandigheden? Ik alvast niet, en ja dat kan je willekeur noemen, maar het maakt de wet wel leefbaar in mijn ogen.

En ja dan kan je een brave burger die is een kleine misstap maakt een verwittiging geven en een onverbeterlijke recidivist voor hetzelfde wel beboeten.

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

'16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                  '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Door rood rijden wordt de ene gepakt omdat hij op zijn gsm zit te prutsen en de andere niet omdat hij verstrooid was? En zich uitvoerig excuseert? Oké dan. I rest my case. No comment.

Comment

• Zou hier weer een antwoord op kunnen geven maar zal het niet doen want het begint al behoorlijk offtopic te worden. Stel voor dat wij het weer gaan hebben over vermogensoptimalisatie..

Comment

• Zo back ontopic nu, mijn M2 is geoptimaliseerd... 604NM en 404pk, omgerekend een surplus van ruim 9% aan extra vermogen dus perfect binnen de normafwijking volgens één van de grootste verzekeringsmaatschappijen in België.

Wat een verschil in rijplezier, gewoon op lage toeren een beetje gas en hij gaat ervandoor als een malle.. is nu a piece of cake om snel in te halen....lijkt wel een diesel met een super mooi zescilinder geluid erbij..heerlijk..

De vermogenstoename over heel de lijn is niet veel indrukwekkender dan het standaardvermogen (373pk in mijn geval) maar samen met het hogere koppel zorgt dat duidelijk wel voor meer dan een pakske rijplezier.
                                        Last edited by JMM; 07/05/2022, 10:17.

Comment

• 604 Nm en 404 Pk, heel handig in Lier en omstreken.

Sorry, 'k kon het niet laten...

Comment

Working...
                                          X