Hoe bedoel je, het drukke verkeer, de werken op de Ring?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote chiptuning topic! V3
Collapse
X
-
Het verzadigde verkeer, hé. Als ik vanuit Zandhoven naar Lier moet, dat is één sliert tuffende karren achter elkaar tegen 50 per uur. En dan zwijg ik nog over het lange wachten aan de verkeerslichten. Als ik de fiets neem langs de Nete ben ik haast even snel in Lier als met de auto
Comment
-
Hangt ook af van dag tot dag en ook het uur. Heb zelf een hele dag de tijd om te kiezen dus ik zoek wel uit wanneer ik een paar rondjes Ring doe.. Mijn M2 is geen verplicht vervoermiddel om van A naar B te rijden maar pure hobby.
Ik geniet ook van mijn auto als het traag gaat, uitlaatgeluid met (Normale) plopjes en als het ff kan trek ik wat sneller op in een paar vitessen en laat mij dan uitbollen tot aan het volgende licht... 4000tr/m is dan al meer dan ruim voldoende om het nog netjes en veilig te houden.
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JMM Bekijk BerichtenHangt ook af van dag tot dag en ook het uur. Heb zelf een hele dag de tijd om te kiezen dus ik zoek wel uit wanneer ik een paar rondjes Ring doe.. Mijn M2 is geen verplicht vervoermiddel om van A naar B te rijden maar pure hobby.
Ik geniet ook van mijn auto als het traag gaat, uitlaatgeluid met (Normale) plopjes en als het ff kan trek ik wat sneller op in een paar vitessen en laat mij dan uitbollen tot aan het volgende licht... 4000tr/m is dan al meer dan ruim voldoende om het nog netjes en veilig te houden.“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JMM Bekijk BerichtenHangt ook af van dag tot dag en ook het uur. Heb zelf een hele dag de tijd om te kiezen dus ik zoek wel uit wanneer ik een paar rondjes Ring doe.. Mijn M2 is geen verplicht vervoermiddel om van A naar B te rijden maar pure hobby.
Ik geniet ook van mijn auto als het traag gaat, uitlaatgeluid met (Normale) plopjes en als het ff kan trek ik wat sneller op in een paar vitessen en laat mij dan uitbollen tot aan het volgende licht... 4000tr/m is dan al meer dan ruim voldoende om het nog netjes en veilig te houden.
En ik ben volledig akkoord met je uitleg hoor, maar dat gaat, laat ons eerlijk zijn, zonder de 'vermogensoptimalisatie' ook hé.
Ik probeer zoveel mogelijk de moto te nemen, dan kan je nog enigszins wat laveren door het verkeer. Autorijden is voor mij hier de laatste jaren gelijk aan doffe ellende. De fun ervan is hier totaal verdwenen. Vooral de drukte, haast gans de dag, gooit voor mij persoonlijk heel veel roet in het eten. En de Ring, bedoel je dan de ring van Lier? Zo ja, tot aan 't Plaslaar 90 per uur, de rest allemaal 70 per uur, dacht ik. Je bent ouder als mij, dan weet je nog beter dan mij dat het vroeger héél anders én veel beter was, overal!
Comment
-
Jaja, vroeger was het een pak beter, zeker wel maar op een paar idioten na kan ik nog steeds genieten op de Ring van Lier, toch op bepaalde uren.
Nu, wat dat vermogen betreft, de auto rijdt nu veel prettiger, voelt vinniger aan dan met het standaardvermogen en daar is het mij om te doen, zeg maar een soort extra kers op de al zeer smakelijke taart.
Comment
Comment