Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Android tablet installeren in 2014 Mercedes C-Klasse (W205)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Android tablet installeren in 2014 Mercedes C-Klasse (W205)

Hallo

Ik rijd momenteel met een 2014 Mercedes C-Klasse (W205). Het is mijn eerste Mercedes, en ik vind het stock entertainment system niet echt om over naar huis te schrijven. De rest van de wagen bevalt me zéér prima, maar dat gedeelte van de wagen dus niet.

Nu was ik aan het denken om een Android tablet in te bouwen. Zo kan ik Waze als navigatie gebruiken, YouTube/Spotify als muziekspeler, eventueel een filmpje zo nu en dan (voor de passagier die mee rijdt dan)

Het enige probleem is; ik heb totaal geen verstand van auto's en handig ben ik ook al niet dus ik kan dat zelf niet inbouwen. Ik kan gaan klooien met dubbelzijdige tape en de tablet over het huidige scherm plakken als het ware, maar als ik dan eens in de instellingen moet zijn van de wagen kan ik dat scherm dan niet meer zien. En ook de micro USB kabel zou dan lelijk hangen te bengelen, whereas als het professioneel gedaan is er 0 kabels zichtbaar zijn en alles netjes afgewerkt is.

Bevestigen aan de ruit met een mount is ook geen optie, want het betreft een 10" tablet en dat is te groot en zou het zicht op de weg tamelijk belemmeren.

Professioneel inbouwen lijkt mij dus de enige optie, zoals bijvoorbeeld te zien in het filmpje in de bijgevoegde link. Alleen weet ik totaal niet waar ik daarvoor zou terecht kunnen.

Is hier een forumgebruiker die iemand kent die dit mooi en professioneel zou kunnen installeren?

Alvast bedankt!

In een W/S 205 is er geen DIN voorzien, laat staan een dubbele DIN. Ik zie niet onmiddellijk waar je die tablet of radio met Android-functie zou kwijt kunnen in de dashboardlay-out van een moderne Benz.Het filmpje hierboven is immers van een W124, een auto die ondertussen al oldtimer-status heeft.

De C's die nu worden besteld kunnen met Carplay en/of de Android-variant (met dus de mogelijkheid van Waze), worden uitgerust.
    2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door A160
      De C's die nu worden besteld kunnen met Carplay en/of de Android-variant (met dus de mogelijkheid van Waze), worden uitgerust.
      Waze wordt voor zover ik weet nog niet ondersteund op Android Auto

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SKIwi Bekijk Berichten

Waze wordt voor zover ik weet nog niet ondersteund op Android Auto

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
        Sins kort (begin juni) voor betatesters beschikbaar.
        Zal dus niet lang meer duren.

Comment

Ah bummer Ik dacht dat één of andere handige Harry misschien eventueel zelfs het bestaande scherm zou kunnen vervangen hebben door een tablet. Soms zie je zo echte kunstwerkjes zoals bijvoorbeeld een DeLorean die d.m.v. een iPad weer recht uit de toekomst lijkt te komen (zie link in bijlage). Dus dacht ik dat het voor een prof een koud kunstje zou geweest zijn om een tablet te installeren in mijn auto. Maar als de aansluitingen er niet zijn kan het natuurlijk niet. Dan zal ik moeten wachten tot ik eens een nieuwe wagen aanschaf en er dan één kopen met Android Auto al ingebouwd. Bedankt voor de reply!
          Post with 1996 votes and 368131 views. Tagged with delorean; Shared by TheKingOfDub. I made a dashboard iPad Bluetooth controlled DeLorean

Comment

Je kan deze gasten in Nederland eens contacteren:

Comment

Working...
            X