Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Banden maat Corsa B

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Banden maat Corsa B

Sinds kort hebben we een Corsa B x10c
    xe van 1999. Nu hadden we graag bredere bandjes en velgen erop gelegd.
    Volgens de documenten moet er 145/80/13 worden opgelegd , nu heb ik al met verschillende instanties contact opgenomen , maar blijkbaar ween ze zelf niet wat kan en mag ?
    Via bandentool krijg ik enkel de aangeraden maat , andere maten ingeven geeft een error. Toch zijn er voor de keuring marges op de aangegeven bandenmaat, maar waar kan ik vinden tot hoever deze marges gaan ?

Moet toch mogelijk zijn er 14" velgen op te leggen met iets bredere bandjes om zonder problemen door de keuring te geraken ?

Wie weet raad?'

Oorspronkelijk geplaatst door rudike Bekijk Berichten
    Moet toch mogelijk zijn er 14" velgen op te leggen met iets bredere bandjes om zonder problemen door de keuring te geraken ?

Wie weet raad?'
    Mogelijkheid om er mee rond te rijden zal geen probleem zijn, maar voor de keuring zou ik toch de originele wieltjes er ieder jaar terug ondergooien.

Comment

Als je 145/80/13 invoert op de bandentool, dan krijg je bijvoorbeeld een toegelaten maat als je 165/60/14 invoert. Eens proberen.
      Een bredere band zal je weggedrag niet noodzakelijk verbeteren, maar wel je verbruik verhogen

Comment

Z4 M40i

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rudike Bekijk Berichten
          waar kan ik vinden tot hoever deze marges gaan ?
          Voor alle andere afmetingen (niet-oorspronkelijk), dient de buitendiameter van de band overeen te komen met de buitendiameter van één van de originele banden met een tolerantie van -2% en +1,5%.

Bron: http://www.goca.be/nl/p/ak-bandentool

175/60 R 14 is dus toegelaten.

Comment

Blijkbaar mag 165/60/14 er gewoon op , enkel de velg mag max. 5.5j 14 ET49 zijn. Staat nu 6j 14 ET38 op, die zal ik dus moeten veranderen tegen dat ik op de keuring moet .

Comment

Volgens dat tooltje op de website van GOCA is 165/60 R 14 inderdaad toegelaten.

Denk je dat ze zouden struikelen over die velgmaat ? Is dat zo opvallend / met het blote zichtbaar (aanduidingen op velg) ?

Comment

Zolang u velgen niet uitsteken buiten de wielkassen maakt dat niets uit hoor, wordt op de keuring niet naar gekeken tenzij het echt opvallend is.
                2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

165 is de minimale breedte voor een 5,5" velg, idealiter monteer je daar een 175 of een 185 op.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door IbifaHo Bekijk Berichten
                    Zolang u velgen niet uitsteken buiten de wielkassen maakt dat niets uit hoor, wordt op de keuring niet naar gekeken tenzij het echt opvallend is.
                    kuch kuch... Ik heb al elke keer controle gehad. Zal afhangen van station tot station dan.
                    The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
                    BMW F10 520da 2012
                    MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                    BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                    Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                    VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten

kuch kuch... Ik heb al elke keer controle gehad. Zal afhangen van station tot station dan.
                      Naar breedte en ET waarde? Amai, nog nooooit controle gehad, zelf in keuring stations die er om bekend staan om streng te zijn met mijn verlaagde auto's nooit problemen gehad zelf met aftermarket velgen. 1x was ik zelf vergeten mijn spacers vantussen te halen en nooit iets van gezegd geweest.

Of gij moet er heel onbetrouwbaar en louche uitzijn.
                      Last edited by IbifaHo; 18/09/2017, 20:22.
                      2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

Working...
                      X