Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
dat klopt denk ik wel ja, want hoe meer cilinders hoe veel te meer trillingen(denk ik toch), en dus hoe hoger de toonhoogte/frequentie normaal gezien. Het geluid zal ook misschien iets luider worden maar dat hangt vooral van de lengte van de trillingsgolven af.
Jep ik was fout bij dat van het geluid dat luider wordt. Dat ligt namelijk aan de snelheid waarmee de golven zich voortplanten, my bad
Neenee, de geluidssterkte hangt af van de amplitude, niet van de snelheid van het geluid.
En dan hebt ge nog het Doppler-effect als ge met uw lawaaikar voorbijrijdt... die verandert voor de waarnemer de frequentie van de geluidsgolven.
Niet gemakkelijk hé.
Neenee, de geluidssterkte hangt af van de amplitude, niet van de snelheid van het geluid.
En dan hebt ge nog het Doppler-effect als ge met uw lawaaikar voorbijrijdt... die verandert voor de waarnemer de frequentie van de geluidsgolven.
Niet gemakkelijk hé.
Ja, dat Doppler-effect heeft de staat al mooie centjes opgeleverd
Niet gemakkelijk hé.
Inderdaad, we hebben erover geleerd bij fysica maar dat is al even geleden en de lessen zijn daar nogal saai
Als je u roetfilter nog hebt steken ga je dat moeten leegkloppen of vervangen door een downpipe+ dempers leegmaken maar bmw diesels klinken allemaal slecht . Audi V6 tdi klinkt geweldig met aanpassingen.
Comment