Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bmw 318d E91 cut out uitlaatsysteem

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
    Geen zorgen, gaat op je diesel niet te luid zijn. Het is een 4 cilinder he. Vorige jaar een straight pipe V8 Diesel gehoord.. das luid
    Had al zo een vermoeden ja . Is een straight pipe uitlaat steken redelijk goedkoop te doen indien ik dit zelf zou doen?

klinkt niet slecht

Comment

Geen zorgen, gaat op je diesel niet te luid zijn. Het is een 4 cilinder he. Vorige jaar een straight pipe V8 Diesel gehoord.. das luid
      had al zo een vermoeden haha . Is een straight pipe goedkoop zelf te maken? en is het mogelijk zonder lassen maar met bouten?

Klinkt niet slecht
      Last edited by ; 04/10/2017, 22:23. Reden: Perongeluk dubbelpost, sorry

Comment

Aantal cilinders bepaalt de frekwentie of toonhoogte, niet of het al dan niet luid zal zijn denk ik.

Comment

dat klopt denk ik wel ja, want hoe meer cilinders hoe veel te meer trillingen(denk ik toch), en dus hoe hoger de toonhoogte/frequentie normaal gezien. Het geluid zal ook misschien iets luider worden maar dat hangt vooral van de lengte van de trillingsgolven af.

Comment

Jep ik was fout bij dat van het geluid dat luider wordt. Dat ligt namelijk aan de snelheid waarmee de golven zich voortplanten, my bad

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door spacebass Bekijk Berichten
              Jep ik was fout bij dat van het geluid dat luider wordt. Dat ligt namelijk aan de snelheid waarmee de golven zich voortplanten, my bad
              Neenee, de geluidssterkte hangt af van de amplitude, niet van de snelheid van het geluid.
              En dan hebt ge nog het Doppler-effect als ge met uw lawaaikar voorbijrijdt... die verandert voor de waarnemer de frequentie van de geluidsgolven.
              Niet gemakkelijk hé.
              Last edited by Maurice P.P.; 06/10/2017, 13:43.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten

Neenee, de geluidssterkte hangt af van de amplitude, niet van de snelheid van het geluid.
                En dan hebt ge nog het Doppler-effect als ge met uw lawaaikar voorbijrijdt... die verandert voor de waarnemer de frequentie van de geluidsgolven.
                Niet gemakkelijk hé.
                Ja, dat Doppler-effect heeft de staat al mooie centjes opgeleverd

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door herbie66 Bekijk Berichten

Ja, dat Doppler-effect heeft de staat al mooie centjes opgeleverd
                  Ja, sommigen hier zullen meneer Doppler wel de nek kunnen omwringen mocht hij nog leven.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten

Niet gemakkelijk hé.
                    Inderdaad, we hebben erover geleerd bij fysica maar dat is al even geleden en de lessen zijn daar nogal saai

Comment

toen mijn DPF sensor kapot was was de klank van mijn wagen veel lager in toon. iedereen dacht dak er een zwaardere motor had ingelepeld...
                      lets have some more member berries

Comment

Als je u roetfilter nog hebt steken ga je dat moeten leegkloppen of vervangen door een downpipe+ dempers leegmaken maar bmw diesels klinken allemaal slecht . Audi V6 tdi klinkt geweldig met aanpassingen.

Comment

Working...
                        X