Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Te veel co-uitstoot, Katalysator kapot?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Oorspronkelijk geplaatst door herbie66 Bekijk Berichten

    Zou dat niet afhankelijk zijn waar die cat gemonteerd is ?
    Bij mij zit die cat in het uitlaatspruitstuk (en ik veronderstel dat dit bij de meeste recente auto's zo is ? )
    Ik moet altijd in december naar de keuring en nog nooit problemen gehad, meting wordt gewoon stationair gedaan.
    Ik laat de wagen wel een tijdje draaien voor ik de schouwing binnenrij. Ik rij binnen, meetsonde erin op stationair en ok.
    Vanaf 2002 in mijn toenmalige Vectra, zat de Cat ook al in het uitlaatspruitstuk.

    Maar bijna altijd geven ze enkele seconden extra gas...

    Een garage kan toch vlug vaststellen wat en waar het probleem is....de diagnose zou toch iets betrouwbaarder moeten zijn dan op een forum...

    Comment


    • #22
      Oorspronkelijk geplaatst door kennytje0 Bekijk Berichten
      en op software na is de wagen volledig standaard.
      Tegenwoordig is dat wel zowat het belangrijkste onderdeel..... waardoor ik er juist niet, aan zou laten prullen....

      Comment


      • #23
        Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten



        Een garage kan toch vlug vaststellen wat en waar het probleem is....de diagnose zou toch iets betrouwbaarder moeten zijn dan op een forum...
        dat hopen we althans :-)


        Comment


        • #24
          Oorspronkelijk geplaatst door kennytje0 Bekijk Berichten
          maar ik mag er dus wel van uitgaan dat het aan de cat ligt? niet dat ik ff 1000euro neertel en het iets anders blijkt te zijn? mvg
          Dan laat je de garage die cat steken, als het niet opgelost is cat er terug uit en oude er in.
          Z4 M40i

          Comment


          • #25
            Is je uitlaat roestvrij?
            2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

            Comment


            • #26
              En wanneer heett DVX eraan geprutst?
              2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

              Comment


              • #27
                beste, uitlaat is roestvrij, en dvx prutst niet die kietelen allen maar, maar dat is bijna 1j geleden binnen 2weken ist een jaar geleden

                Comment


                • #28
                  heb je dat laten doen na de schouwing van vorig jaar ?

                  Comment


                  • #29
                    Ik vind dit eigenlijk heel interessant hoe dit verder loopt.
                    Waar zit je cat ? Ik verondersteld dat die 2 lambdasondes heeft ?
                    Je zou eens een constante snelheid op de autostrade moeten rijden aan een niet te hoge snelheid, zonder de motor zwaar te belasten, zo iets van een 90-100 per uur
                    met een goed warme motor. Als je cat versleten is zou je na een tijdje een foutmelding moeten krijgen.

                    Comment


                    • #30
                      beste, ik heb nu een kat van een golf 6 gti gekocht, naar die van mijn wagen gelegd is 100% hetzelfde qwa lengte en vorm etc, alleen 1 probleem mij wagen heeft 1 lambdasensor net voor de 2de kat, terwijl de golf 6gti er 2 heeft 1 net voor de de 1ste kat en 1 net erachter, mijn hebben ze wijsgemaakt dat je de 2de zomaar kan dichten. maar de lambdasonde zou moeten verlengen en naar deze net voor de kat brengen, iemand hier ervaring mee?

                      Comment

                      Working...
                      X