Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Keuring na verlaging (check uitlijningsrapport)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Keuring na verlaging (check uitlijningsrapport)

Hi allen,

Ik heb vorige week H&R verlagingsveren laten steken op de Fiësta, wat km's gereden zodat ze zich konden zetten en vandaag laten uitlijnen. Ik kreeg onderstaand rapport terug, waarbij me opvalt dat het spoor van mijn RA net buiten marge's valt. Het is waarschijnlijk een domme vraag maar: krijg ik hier last mee op de keuring, ik heb volgende week een afspraak voor keuring na verlaging (en gewone keuring aangezien dat ook moet).

Foto rapport: https://drive.google.com/file/d/1rhW...ew?usp=sharing

Thanks

Woeps, mods. Ik zie net dat ik in de verkeerde subsectie sta. Kan iemand topic moven?

Comment

Begrijp dit toch niet. Een bandencentrale waar je een uitlijning laat doen, kunnen die dat dan niet eerst corrigeren en je dan naar de keuring laten gaan?

Met dat papiertje ben je niets want op de keuring maken ze een nieuw uitlijning. Dit is het enige rapport dat telt.
      Als daar ook rode cijfers op staan kan je het vergeten.

Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

Comment

Das afkeur op de keuring, her uitlijnen op hun kosten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
          Das afkeur op de keuring, her uitlijnen op hun kosten.
          Dat dacht ik dus ook al. Eff bellen

Comment

Net gebeld:

Achteras is niet regelbaar op een fiesta, persoon wist mij te zeggen dat op niet regelbare assen uw spoor tot 0,30 minuten mag afwijken van de fabrieksopgaven. Ik zit dus safe vermoed ik. En anders heb ik die uitleg om mezelf te verweren bij de keuring

Oorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk Berichten
            Begrijp dit toch niet. Een bandencentrale waar je een uitlijning laat doen, kunnen die dat dan niet eerst corrigeren en je dan naar de keuring laten gaan?

Met dat papiertje ben je niets want op de keuring maken ze een nieuw uitlijning. Dit is het enige rapport dat telt.
            Als daar ook rode cijfers op staan kan je het vergeten.
            Zie hierboven
            Last edited by Tomskii; 27/03/2018, 10:53.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tomskii Bekijk Berichten
              Net gebeld:

Achteras is niet regelbaar op een fiesta, persoon wist mij te zeggen dat op niet regelbare assen uw spoor tot 0,30 minuten mag afwijken van de fabrieksopgaven. Ik zit dus safe vermoed ik. En anders heb ik die uitleg om mezelf te verweren bij de keuring
              Laat ons hopen. Ik zou binnenkort ook veren willen laten steken op de civic maar heb ook een beetje schrik voor ze binnen specs te krijgen, de achterkant is ook niet regelbaar.

Seat Ibiza FR '06 sold => 1.9tdi'tje @ 220pk en 475Nm
              Audi S3 '02 sold => topic
              Honda Civic Type S 1.8 '09 sold => foto
              Honda Civic 1.5T Sport + '17 => topic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ikbenben Bekijk Berichten

Laat ons hopen. Ik zou binnenkort ook veren willen laten steken op de civic maar heb ook een beetje schrik voor ze binnen specs te krijgen, de achterkant is ook niet regelbaar.
                Het was den hoofdmechanieker die het mij uitlegde, dus vermoed dat die het wel beter weet dan die van de keuring (I wouldn't be surprised). Ik heb volgende woensdag 's ochtends afspraak. I'll keep you posted. In principe zou hij op niets afgekeurd mogen worden aangezien alles nagekeken is.

Laat het duidelijk zijn, ze hebben vanvoor wel wat aan moeten passen om uitlijning terug binnen specs te krijgen en vanachter is er dus eigenlijk niet zoveel verschil ten opzichte van stock. Zijnde dat rechts net buiten de fabrieksopgaven valt met 0,05. Dat zou dus ok moeten zijn aangezien je dus 0,30 speling krijgt (te lezen als 30 minuten).

Comment

Ik ben aan het wachten op een Eibach Pro set die zou uitkomen binnen enkele maanden. Die zou ongeveer 2cm verlagen, wat voor mij voldoende is. Normaal gezien zou hij hiermee net binnen de toleranties vallen.

Comment

Ik ben aan het wachten op een Eibach Pro set die zou uitkomen binnen enkele maanden. Die zou ongeveer 2cm verlagen, wat voor mij voldoende is. Normaal gezien zou hij hiermee net binnen de toleranties vallen.
                    Ja ik ben zelf maar 3cm lager vanvoor en 2,5 achteraan hoor. Dus vind het straf, maar goed. Als je weet dat veel auto's al buiten tolerantie af fabriek komen. Dan zegt dat veel.

Als je de verlaging laat steken, rijdt in ieder geval eerst 200-300km alvorens hem te laten uitlijnen. Dan hebben de veren tijd om zich te zetten :-)

Comment

anders heb ik die uitleg om mezelf te verweren bij de keuring
                      Ben benieuwd naar de evolutie.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten

Ben benieuwd naar de evolutie.
                        We'll see inderdaad

EDIT: Inmiddels ook van Banden Crauwels in Begijnendijk bevestiging gekregen van deze marge. Should be good.
                        Last edited by Tomskii; 28/03/2018, 23:34.

Comment

Voor het effectief zeker te weten kan je mailen naar verlagingen@goca.be .

Comment

Voor het effectief zeker te weten kan je mailen naar verlagingen@goca.be .
                            Dat e-mailadres werkt niet meer, krijg daar een unable to deliver error van. Dat was namelijk mijn eerste stap voor ik hier ten rade kwam (en bij de 2 garagisten)

Comment

Dat e-mailadres werkt niet meer, krijg daar een unable to deliver error van. Dat was namelijk mijn eerste stap voor ik hier ten rade kwam (en bij de 2 garagisten)
                              Ok dan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
                                valt het op dat die verlaagd is ?
                                Jep ;-)

Dat gezegd zijnde wil ik voor de verzekering ook in orde zijn, dus niet keuren is geen optie voor mij.

Comment

Dat e-mailadres werkt niet meer
                                  Ik kwam dit nog tegen : goca@goca.be

Comment

Licht euforisch kan ik melden dat de auto zonder problemen door de keuring geraakt is. Afwijking RA was er maar je hebt dus inderdaad die marge bovenop fabrieksmarges van 30 minuten.

Gelukkig gaf waze me een melding gisteren dat ik vanmorgen naar de keuring moest, of ik was morgen pas gegaan (om één of andere reden zit 3 april in mijn hoofd als een woensdag) :p

Comment

Super !!

Comment

Working...
                                      X