Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Keuring na verlaging (check uitlijningsrapport)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Oorspronkelijk geplaatst door ikbenben Bekijk Berichten
    Ik ben aan het wachten op een Eibach Pro set die zou uitkomen binnen enkele maanden. Die zou ongeveer 2cm verlagen, wat voor mij voldoende is. Normaal gezien zou hij hiermee net binnen de toleranties vallen.
    ouwe topic nog eens bovengehaald vooral om informatie bij een college bezitter te verkrijgen

    heb nog geen tijd gehad om uw topic helemaal uit te checken, het antwoord zal er misschien wel in zitten, excuus daarvoor
    maar standaard is de bodemvrijheid 129mm en als je 2 cm verlaagd kom je op 109mm, en je mag maximum tot 110mm of 11cm verlagen.
    Ok, tis maar 1mm dat je te laag zit, dus dit zouden ze kunnen afkeuren, of, en dit veronderstel ik, zit dit nog ruim binnen de tolerantiemarge?

    En zoja, wat is de tolerantiemarge? wordt dit bepaald door de keuring, of kijkt men per fabricant?
    The Power Of Dreams

    Comment


    • #22
      het latje waar je over moet is 9 cm (en dat is een gunstmaatregel, maar men gebruikt dat wel)

      zolang ze het op de keuring niet zien en ge geraakt over die lat, geen haan die er naar kraait.
      www.peugeotforum.be

      Comment


      • #23
        Oorspronkelijk geplaatst door E-riko Bekijk Berichten

        ouwe topic nog eens bovengehaald vooral om informatie bij een college bezitter te verkrijgen

        heb nog geen tijd gehad om uw topic helemaal uit te checken, het antwoord zal er misschien wel in zitten, excuus daarvoor
        maar standaard is de bodemvrijheid 129mm en als je 2 cm verlaagd kom je op 109mm, en je mag maximum tot 110mm of 11cm verlagen.
        Ok, tis maar 1mm dat je te laag zit, dus dit zouden ze kunnen afkeuren, of, en dit veronderstel ik, zit dit nog ruim binnen de tolerantiemarge?

        En zoja, wat is de tolerantiemarge? wordt dit bepaald door de keuring, of kijkt men per fabricant?
        Ik heb het zelf nog niet gemeten.
        De tolerantie is 2cm dacht ik, dus 9cm is het absolute minimum.

        Ondertussen is die nog altijd niet verlaagd...nog steeds aan het wachten totdat er een degelijk merk met iets op de markt komt.
        Ik had mijn gedacht ondertussen gezet op een regelbare set van KW maar buiten ST suspension is hier nog niks van verkrijgbaar.

        Ik denk van uiteindelijk toch camber armen bij te monteren zodat de achterkant tenminste toch degelijk kan geregeld worden. Die van SPC zien er standaard uit en zullen hopelijk niet opvallen bij de keuring.
        Seat Ibiza FR '06 sold => 1.9tdi'tje @ 220pk en 475Nm
        Audi S3 '02 sold => topic
        Honda Civic Type S 1.8 '09 sold => foto
        Honda Civic 1.5T Sport + '17 => topic

        Comment


        • #24
          okidoki!

          maar er is blijkbaar wel een spring set beschikbaar van eibach:
          Eibach engineers, manufactures, and sells the highest quality performance aftermarket suspension products in the world.

          en nog eentje die iets dieper verlaagd

          maar probleem is blijkbaar dage da nie in europa kunt vinden, omdage da moet laten doen door een erkende installateur die de nodige attesten kan afleveren voor die fucking keuring.
          The Power Of Dreams

          Comment


          • #25
            Oorspronkelijk geplaatst door E-riko Bekijk Berichten
            okidoki!

            maar er is blijkbaar wel een spring set beschikbaar van eibach:
            Eibach engineers, manufactures, and sells the highest quality performance aftermarket suspension products in the world.

            en nog eentje die iets dieper verlaagd

            maar probleem is blijkbaar dage da nie in europa kunt vinden, omdage da moet laten doen door een erkende installateur die de nodige attesten kan afleveren voor die fucking keuring.
            Dat weet ik, maar zoals je al zei gaan er geen papieren verkrijgbaar zijn voor deze. Misschien dat ik voor H&R ga dan, die hebben wel papieren maar zijn wel -3cm.
            Als jij zegt dat de bodemvrijheid 13cm is dan moet dit wel lukken. Misschien ga ik het wel eerst eens zelf laten opmeten voor het zekere. Ik heb ook een 1.5 ipv een 1.0.
            Camber armen moeten er wel bij dan want anders ga ik sowieso teveel negatieve camber hebben achteraan.
            Seat Ibiza FR '06 sold => 1.9tdi'tje @ 220pk en 475Nm
            Audi S3 '02 sold => topic
            Honda Civic Type S 1.8 '09 sold => foto
            Honda Civic 1.5T Sport + '17 => topic

            Comment


            • #26
              Alle civic modellen staan even ver van de grond, blijkt uit de brochure.

              En zal ook wel schelen welke soort maat in profiel je hebt van je banden.

              Jaja, camber moet idd aangepast worden ook, maar meestal worden die samen verkocht met de veren.

              Vandaag ging ik ook een rit doen, en zal er ook eens aan denken om te kijken hoever die nu echt van de grond staat.

              Keb alvast eens wat dealers aangeproken hierover en hun mening gevraagd hou je op de hoogte als ik iets meer weet..
              The Power Of Dreams

              Comment


              • #27
                Oorspronkelijk geplaatst door E-riko Bekijk Berichten
                Alle civic modellen staan even ver van de grond, blijkt uit de brochure.

                En zal ook wel schelen welke soort maat in profiel je hebt van je banden.

                Jaja, camber moet idd aangepast worden ook, maar meestal worden die samen verkocht met de veren.

                Vandaag ging ik ook een rit doen, en zal er ook eens aan denken om te kijken hoever die nu echt van de grond staat.

                Keb alvast eens wat dealers aangeproken hierover en hun mening gevraagd hou je op de hoogte als ik iets meer weet..
                Ja, het zou kunnen. Dacht dat er misschien een verschil zou geweest zijn tussen de Sport en andere trims.

                Naar mijn weten worden die camber armen niet samen verkocht. Bij H&R zijn er alleszins al geen en bij Eibach zijn ze appart te kopen (in de US dan).
                Ik heb iemand op mijn Facebook en die heeft de H&R veren en die staat wel mooi, maar het is wel geen Belg.

                Ik hoor het wel
                Seat Ibiza FR '06 sold => 1.9tdi'tje @ 220pk en 475Nm
                Audi S3 '02 sold => topic
                Honda Civic Type S 1.8 '09 sold => foto
                Honda Civic 1.5T Sport + '17 => topic

                Comment


                • #28
                  hmm, foto van die zijn Civ? ben wel benieuwd.
                  Die van hem zijn ook 2cm verlaagd?
                  The Power Of Dreams

                  Comment


                  • #29
                    Oorspronkelijk geplaatst door E-riko Bekijk Berichten
                    hmm, foto van die zijn Civ? ben wel benieuwd.
                    Die van hem zijn ook 2cm verlaagd?
                    Ik heb zitten zoeken maar vind hem niet meer weer. Het is een witte Sport + met 18" Ultraleggera's en H&R veren.
                    H&R is -3cm.

                    Edit : gevonden

                    Last edited by ikbenben; 16/02/2019, 21:28.
                    Seat Ibiza FR '06 sold => 1.9tdi'tje @ 220pk en 475Nm
                    Audi S3 '02 sold => topic
                    Honda Civic Type S 1.8 '09 sold => foto
                    Honda Civic 1.5T Sport + '17 => topic

                    Comment


                    • #30
                      schoon, foto is wel wat bewerkt qua belichting, maar voor zover ik zie, heeft die zijn achterlichten bewerkt: smoked wit gedeelte en zwarte bedekking van de rest van de behuizing.

                      Is het ook niet zo dat je verbreders nodig zou hebben bij elke verlaging? Anders zitten u wielen teveel in de kasten zeker?

                      edit: tis nen Turk!?
                      The Power Of Dreams

                      Comment


                      • #31
                        Oorspronkelijk geplaatst door E-riko Bekijk Berichten
                        Is het ook niet zo dat je verbreders nodig zou hebben bij elke verlaging? Anders zitten u wielen teveel in de kasten zeker?

                        edit: tis nen Turk!?
                        Nee, is niet nodig maar mag wel als je dit mooier vind. Ik heb toch andere zomervelgen.

                        Yep, is een Turk.
                        Seat Ibiza FR '06 sold => 1.9tdi'tje @ 220pk en 475Nm
                        Audi S3 '02 sold => topic
                        Honda Civic Type S 1.8 '09 sold => foto
                        Honda Civic 1.5T Sport + '17 => topic

                        Comment


                        • #32
                          Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                          het latje waar je over moet is 9 cm (en dat is een gunstmaatregel, maar men gebruikt dat wel)

                          zolang ze het op de keuring niet zien en ge geraakt over die lat, geen haan die er naar kraait.
                          sorry, had uw comment over het hoofd gezien, da wist ik nie, merci voor die informatie alvast!

                          Oorspronkelijk geplaatst door ikbenben Bekijk Berichten

                          Dat weet ik, maar zoals je al zei gaan er geen papieren verkrijgbaar zijn voor deze. Misschien dat ik voor H&R ga dan, die hebben wel papieren maar zijn wel -3cm.
                          Als jij zegt dat de bodemvrijheid 13cm is dan moet dit wel lukken. Misschien ga ik het wel eerst eens zelf laten opmeten voor het zekere. Ik heb ook een 1.5 ipv een 1.0.
                          Camber armen moeten er wel bij dan want anders ga ik sowieso teveel negatieve camber hebben achteraan.
                          met de info van flappy en mijn bevindingen op mijn auto, moet een standaard verlaging van 2cm en zelfs veel meer in principe geen probleem vormen, denk ik zo.

                          Kweet niet wat de exacte methode is van bodemspeling te meten of waar je precies moet kijken, maar dit is wat ik zie:



                          De specificaties spreken van 129mm/12,9cm bodemspeling, maar op de fotos zijn duidelijk getallen van rond de 18cm (voor)/19cm (achter) te zien.
                          Maar nogmaals, ik ga misschien uit van de verkeerde uitgangspunten...maar als flappy zegt dat men over een lat van 9cm moet kunnen, is er dus nog veel ruimte blijkbaar


                          De ruimte tussen banden van 17" en carosserie is ook zo'n 4-5 cm



                          2-3cm verlagen zou dus in principe geen problemen mogen geven dus...
                          The Power Of Dreams

                          Comment


                          • #33
                            9cm is bekeken op chassis en vaste onderdelen zoals bv ophanging, uitlaat, motor,...
                            Bumpers tellen niet dacht ik.

                            Kan zijn dat de 1.5 bv ook al lager is dan de 1.0.
                            Seat Ibiza FR '06 sold => 1.9tdi'tje @ 220pk en 475Nm
                            Audi S3 '02 sold => topic
                            Honda Civic Type S 1.8 '09 sold => foto
                            Honda Civic 1.5T Sport + '17 => topic

                            Comment


                            • #34
                              het ding is: als de lat omvalt, dan gaan ze kijken. Als het moet met de laserwaterpasser op het dak van de auto. Zaak is dus dat je moet zien dat de lat niet wordt omgereden, dat de veren die je steekt vooral niet opvallen. Dus geen blauwe or rode veren steken want dan weten ze al genoeg. Als je veren steekt, zie dat ze zwart zijn.
                              Ik heb zelfs de roetfilter meer naar boven gezet om aan de 9 cm te geraken en de auto wordt probleemloos gekeurd elk jaar.
                              www.peugeotforum.be

                              Comment


                              • #35
                                Oorspronkelijk geplaatst door ikbenben Bekijk Berichten
                                9cm is bekeken op chassis en vaste onderdelen zoals bv ophanging, uitlaat, motor,...
                                Bumpers tellen niet dacht ik.

                                Kan zijn dat de 1.5 bv ook al lager is dan de 1.0.
                                samengevat zoude kunnen stellen: 9cm vanaf het laagste punt van de auto? welk onderdeel dat dan ook moge zijn?
                                The Power Of Dreams

                                Comment


                                • #36
                                  Heb een verlaagde auto gekocht en hem weer een beetje verhoogd, was gekeurd en waarschijnlijk nog wat verder verlaagd. Ik vond hem te laag, want hij sleepte bij inrijden ondergrondse parking. Bovendien verlies je ook ruimte om je deuren te openen aan een borduur. Waarschijnlijk is hij nu nog steeds lager dan standaard en dat is prima zo. Te laag geeft vooral nadelen voor dagelijks gebruik

                                  Comment

                                  Working...
                                  X