Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Velgbeschermer

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Velgbeschermer

Aangezien op mijn vrouw haar nieuwe wagen standaard 17 inch velgen gemonteerd zijn, en ze wel oplet om ze niet te beschadigen, heb ik toch besloten om velgenbeschermers te steken

Na wat zoeken op het net volgende site tegengekomen: https://www.rimringz.com/rim-wheel-p...photo-gallery/

Heeft er iemand deze protectors steken en ben je er tevreden van?
    “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Geen ervaring maar er is wel een topic over op carclean.
    Last edited by Gixxer; 03/04/2018, 14:36.
    den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Met AlloyGator velgbescherming behoedt u lichtmetalen velgen voor schade door stoepranden en kuilen. Zo voorkomt u dure reparaties aan uw velgen en banden.

Rimsaver heb je ook nog.
      den borre

Int3x0r

Comment

Had nog nooit gehoord dat dit bestond en ziet er ook niet mis uit op de foto

Comment

Merci Gixxer en TGH voor de reply. Ik ga de rode bestellen in 17 inch. We zien wel.
          “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Als ze oplet om de velgen niet te beschadigen zijn die beschermers toch niet nodig? Het is ook ni omdat het randje beschermt is dat derest van de velg beschermt is. Veel velgen zijn ook middenin beschadigd. Snap eigenlijk ook ni hoe ge da doet, velgen beschadigen...

Comment

Je bent ook geen vrouw he. Er is schade aan haar huidige velgen van haar auto. En ze let ook op.
              Hoge borduren en laagprofilebanden maken dat je meer en meer schade ziet aan alu velgen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
                Je bent ook geen vrouw he. Er is schade aan haar huidige velgen van haar auto. En ze let ook op.
                Hoge borduren en laagprofilebanden maken dat je meer en meer schade ziet aan alu velgen.
                Als ik naast een hoge borduur moet gaan staan parkeer ik meestal achterwaarts, want bij voorwaarts parkeren zullen de velgen eerder de borduur raken bij het manoeuvreren. Bij laagprofielbanden is het natuurlijk extra opletten. Zit ge natuurlijk sneller tegen de velg, als ge iets te snel een borduur oprijdt bijvoorbeeld.

Wist ook niet dat het bestond. Velgbeschermers. Heeft heeft idd wel iets, misschien nog een leuk detail voor op de wagen.

Comment

Met die v40 zag ik toch ook niks van de velgen dus de vrouw zou ze ook wel eens durven bewerken.
                  den borre

Int3x0r

Comment

Vind het ook nog wel iets hebben. En zelf te monteren. Leuk detail.

Comment

Moet zelfs niet tegen een borduurtje rijden. Normaal heb ik nooit laag profielbanden omdat mijn auto's niet echt sportief zijn. Enkel een paar jaar terug een Latitutde met vrij grote velgen.
                      Ben altijd zo voorzichtig en toch op twee plaatsen geschonden. Eén keer in de carwash door lichtjes tegen die inrij gleuf te komen, en 1 keer door een afgeschuind borduurtje mee te nemen. Vooral dat laatste had ik niet verwacht maar blijkbaar is een geringe hoogte al voldoende als je er schuin tegen komt (was lager dan de band, dus ik vermoed dat de band beetje meegaf)
                      Was telkens het boordje bij mij... Ge kunt dat wel laten herstellen, maar lastige is dat je dan je wiel(en) moet achterlaten.
                      Moet natuurlijk wel een sportieve wagen hebben om die beschermers te steken en lijkt mooi uit te komen...

Comment

Ik vraag me wel af of zo iets zou passen op die bepaalde alu velgen. Er zit niet echt een rand aan de velgen....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door THE GREEN HORNET Bekijk Berichten
                          Moet zelfs niet tegen een borduurtje rijden. Normaal heb ik nooit laag profielbanden omdat mijn auto's niet echt sportief zijn. Enkel een paar jaar terug een Latitutde met vrij grote velgen.
                          Ben altijd zo voorzichtig en toch op twee plaatsen geschonden. Eén keer in de carwash door lichtjes tegen die inrij gleuf te komen, en 1 keer door een afgeschuind borduurtje mee te nemen. Vooral dat laatste had ik niet verwacht maar blijkbaar is een geringe hoogte al voldoende als je er schuin tegen komt (was lager dan de band, dus ik vermoed dat de band beetje meegaf)
                          Was telkens het boordje bij mij... Ge kunt dat wel laten herstellen, maar lastige is dat je dan je wiel(en) moet achterlaten.
                          Moet natuurlijk wel een sportieve wagen hebben om die beschermers te steken en lijkt mooi uit te komen...
                          Laagprofiel is mooi voor het zicht, zou het zelf ni moeten hebben, liever wa band, bolt wa zachter ook.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
                            Ik vraag me wel af of zo iets zou passen op die bepaalde alu velgen. Er zit niet echt een rand aan de velgen....

[/IMG]
                            Is dat een foto van hoe het origineel er zal uitzien ? Ik denk dat die banden op het zicht al een stukje uitsteken door een boordbeschermer of zo. Bij mij was dat niet. Denk je niet dat het hierdoor moeilijk is om het boordje van de velg te beschadigen en dat het eerder hoger zal zijn ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten

Laagprofiel is mooi voor het zicht, zou het zelf ni moeten hebben, liever wa band, bolt wa zachter ook.
                              Ja, is wel heel mooi he. Zou dat ook wel willen maar is inderdaad harder (alhoewel mijn RFT's wellicht even hard zijn lol)

Comment

Is dat een foto van hoe het origineel er zal uitzien ? Ik denk dat die banden op het zicht al een stukje uitsteken door een boordbeschermer of zo. Bij mij was dat niet. Denk je niet dat het hierdoor moeilijk is om het boordje van de velg te beschadigen en dat het eerder hoger zal zijn ?
                                Yep. Met OEM montage band.

Comment

Da's voor de wagen die je in bestelling hebt hee. Heel mooie velg en zal echt wel groot ogen denk ik. Inderdaad een heel laag bandje, waar is d'een tijd van een 165-70-13 lol.
                                  De vrouw zal content zijn zulle

Comment

Ja, is wel heel mooi he. Zou dat ook wel willen maar is inderdaad harder (alhoewel mijn RFT's wellicht even hard zijn lol)
                                    Jama ik juist ni, net omwille dat ze harder zijn en met de "mooie wegen" die we hier hebben... Heb ik liever beetje meer band, geen zin om me voor elke putje, drempel... te moeten inhouden. Velgen is wel een must natuurlijk, alleen al voor het totale zicht van de wagen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten

Jama ik juist ni, net omwille dat ze harder zijn en met de "mooie wegen" die we hier hebben... Heb ik liever beetje meer band, geen zin om me voor elke putje, drempel... te moeten inhouden. Velgen is wel een must natuurlijk, alleen al voor het totale zicht van de wagen.
                                      Ik vind het wel heel mooi eigenlijk. Maar zou het niet doen voor het comfort en het feit dat je snel een krasje hebt. Maar of ik veel verschil zou voelen met een laag profielband is maar de vraag. De banden die ik nu heb zijn ook keihard...

En ook de wagen van Utah is hiervoor voorzien. Dat zijn de standaardwielen op die uitvoering toch of nam je een upgrade ?

Comment

Ik vind het wel heel mooi eigenlijk. Maar zou het niet doen voor het comfort en het feit dat je snel een krasje hebt. Maar of ik veel verschil zou voelen met een laag profielband is maar de vraag. De banden die ik nu heb zijn ook keihard...

En ook de wagen van Utah is hiervoor voorzien. Dat zijn de standaardwielen op die uitvoering toch of nam je een upgrade ?
                                        Zelf vindt ik het ook mooier, maar zelf verkies ik dan toch iets meer comfort, men MX-5 is al hard genoeg.
                                        Ik ken wel iemand die met een GT86 rijdt, laagprofielbanden onder, verlaagd en die rijdt opvallend zacht eigenlijk, de eerste keer dat ik daar mee meereed verschoot ik daar wel van. Maar door de verlaging moet hij wel continu inhouden voor het minste en das minder natuurlijk, khou het liever vlotjes.

Er zit natuurlijk ook veel verschil op de banden, mijn Peugeot zijn eerste banden waren Continentals en die waren hard, nadien Michelins geïnstalleerd en die bolden veel zachter, beide zomerbanden.

Comment

Working...
                                        X