Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audio upgrade

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Audio upgrade

Standaard audiosystemen laten vaak wat te wensen over.
    Ikzelf stel nogal hoge eisen op audio gebied...
    Nu heb ik door het web te doorzoeken een site gevonden , Match car audio ..
    Zij maken versterkers met DSP die in je wagen passen en compleet op je wagen af te regelen zijn ..
    Ook hebben ze luidsprekers , subwoofers e.d.
    Nu mijn vraag heeft iemand die systemen al gehoord ? getest ?
    Wat zijn de bevindingen ?

Mvg.H

kan je beter naar stefs car audio gaan. die man kan pas systemen bouwen.

Comment

Als het mogelijk is, gewoon de radio vervangen kan al veel wonderen doen! Probleem is dat de dag van vandaag de radio in het dashboard ingebouwd is en niet uit te halen valt.
      Ik heb destijds gewoon de radio vervangen door een Pioneer en dan achteraan 2 ferme boxen in de plank en het verschil was... ja super! Dikke bassen ook!
      In mijn MX-5 is de standaard installatie vrij goed eigenlijk, zelf mooie bassen! Nooit verwacht! Hoeft voor mij zelf geen upgrade en nee het is niet de Bose die ik heb!
      Heb zelf ook nogal hoge eisen op da vlak want muziek, ja, ik kan ni zonder. Luister ook vaak naar metal en dan moet het wel goed zijn of het trekt op geen reet.

Comment

bij mijzelf ben ik eerst van de standaard boxen ( papier ) en radio ( veel ruis sinds die enkel Amerikaanse kanalen kon nemen )
        geupgrade naar een sony radio.
        gevolgd door pioneer 4x6 2 weg speakers vooraan. en pioneer 6x9 3 weg speakers achteraan.

Dit spelde al een pak beter dan de standaard setup.
        spijtig genoeg hadden de voorste speakers water gezien waardoor de papieren cone scheef getrokken was. ( en achteraf scheurde )
        geupgrade naar 4x6 alpine 2 weg speakers.

op een gegeven moment had 1 van mijn achterste pioneer speakers het begeven.
        ik ben toen overgestapt op een component set ( alpine SPR-50C ) een top of the line speaker.
        Het probleem was dat mijn radio zwaar underpowered was voor deftig geluid uit die speaker te krijgen.

dan bij en professional gegaan.
        die had me cerwin vega aangeraden.
        nu rij ik vooraan met cerwin vega HED754 speakers rond ( 13cm speaker )
        en achteraan met cerwin vega V469 speakers ( 6x9 )
        Het klonk niet alleen goed maar het geluid was een pak warmer en minder steriel dan met de alpine speakers.

dan enkele maanden terug een cerwin vega 5 kanaals vrsterker toegevoegd aan het systeem.
        nu hoor je zelfs tonen in het geluid dat je ervoor nooit zou gehoord hebben.
        het grootste probleem dat ik nu heb is dat ik dringend muziek moet zien te vinden van hogere kwaliteit om het geluid echt tot zijn recht laten komen.

ik zou zeggen kom volgende meeting eens af met een metallica CD en ik toon het u.

Comment

Dank voor de reply's
          Radio vervangen in de C4 Cactus zal moeilijk zijn daar deze deel uitmaakt van de boordcomp. navi ,etc...
          Ook is het nog een nieuwe wagen met fabrieksgarantie dus te grote ingrepen die de garantie doen vervallen of in gevaar brengen doe ik liever niet.
          De Match systemen zijn ook bij Stef verkrijgbaar , ik heb al met m gemaild .
          De plug & play interesseert me wel , geen gaten boren , of toch minimaal , geen kabel gedoe , wat standaard stekkers zonder knippen , solderen etc...
          Als de de orig. speakers ontlast worden van het diepste laag dat dan wordt overgenomen door een sub dat alles dan wordt geregeld met een DSP , ik denk en hoop dat dat echt genoeg is voor mijn verwachtingen ...
          Ik ben geen 20 meer en hoef ook geen 120DB meer in de wagen
          Gewoon een lekkere sound op een aangenaam volume ...
          Ik ben wel benieuwd naar gebruikers ervaringen van de match producten , een hoop centen neertellen om dan een teleurstelling te hebben dat zou ik pas vervelend vinden .
          Mvg H.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Timmie
            kan je beter naar stefs car audio gaan. die man kan pas systemen bouwen.
            Ja... En dat heeft zijn prijs. Das overkill naar mijn mening, niet tegen staande dat die wat in zijn mars heeft.

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Namaz
              Ja... En dat heeft zijn prijs. Das overkill naar mijn mening, niet tegen staande dat die wat in zijn mars heeft.

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk
              Ik vind die vrij goedkoop vergeleken met ataf winkels enz

Het hangt er ook vanaf wat de topicstarter wil doen.
              Enkel de bestaande speakers updaten of voor een volledig systeem gaan met versterker crossover, subs etc.

Ik heb het bij mij opgesplitst over de jaren.
              1 jaar de achterste speakers. Dan de voorste. Deze winter de versterker geplaatst.
              Met een beetje geluk mss in de zomer een kleine sub.

Nuja....mijn auto is een project waar ik iets aan upfate als ik er tijd, geld en goesting in wil steken. Dat is niet bij iedereen zo.

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk

Last edited by Timmie; 12/04/2018, 19:41.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Higgins Bekijk Berichten
                Dank voor de reply's
                Radio vervangen in de C4 Cactus zal moeilijk zijn daar deze deel uitmaakt van de boordcomp. navi ,etc...
                Ook is het nog een nieuwe wagen met fabrieksgarantie dus te grote ingrepen die de garantie doen vervallen of in gevaar brengen doe ik liever niet.
                De Match systemen zijn ook bij Stef verkrijgbaar , ik heb al met m gemaild .
                De plug & play interesseert me wel , geen gaten boren , of toch minimaal , geen kabel gedoe , wat standaard stekkers zonder knippen , solderen etc...
                Als de de orig. speakers ontlast worden van het diepste laag dat dan wordt overgenomen door een sub dat alles dan wordt geregeld met een DSP , ik denk en hoop dat dat echt genoeg is voor mijn verwachtingen ...
                Ik ben geen 20 meer en hoef ook geen 120DB meer in de wagen
                Gewoon een lekkere sound op een aangenaam volume ...
                Ik ben wel benieuwd naar gebruikers ervaringen van de match producten , een hoop centen neertellen om dan een teleurstelling te hebben dat zou ik pas vervelend vinden .
                Mvg H.
                Kan je er geen autoradio bijsteken? Bij mijne Peugeot ging da, zo een opbergvakje eruit en radio erin, heb toen beide radio's laten steken, laten doen uiteraard en ze werkten beide nog! Idem de boordfuncties. De originele radio was enkel nog aangesloten op de speakers in de zijkant achteraan (voor de tuut van de parkeersensoren :-) ), de Pioneer aan de voorste boxen en aan de boxen die in de plank zaten.

Foto'ke van hoe het eruit zag, iets later dan nieuwere Pioneer radio gestoken met bluetooth enzo.
                Khoop dat je de foto kan zien? Want is link uit Facebook.

Last edited by ; 12/04/2018, 21:37.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten

ik zou zeggen kom volgende meeting eens af met een metallica CD en ik toon het u.

Ik heb da altijd bij!

Comment

@ Geert , neen een radio bijsteken is geen optie ..
                    De vraag was vrij simpel , of iemand ervaring heeft met de systemen zoals Match , een amp upgrade met DSP , een subje , alles onzichtbaar weggewerkt.
                    dat is wat ik eventueel wil doen , een kofferbak vol woofers , tal van amps , alternator upgrade etc etc etc , ik ben over die leeftijd heen..
                    Ik hoef geen 120DB of meer
                    Gewoon een systeem dat zuiver en aangenaam klinkt bij alle genres van muziek en op aangenaam volume.
                    Equinox part4 van Jean Michel Jarre is bvb nu al genietbaar op de originele stereo in de C4 Cactus , kan beter , maar is beslist niet slecht ...
                    Bergschrund van DJ Shadow , daar heeft het systeem wel moeite mee...
                    Om maar even aan te geven waar het probleem zit ..
                    De originele versterking en speakers hebben het moeilijk als het echt laag gaat , als je dat laag van die speakers kan filteren een naar een subje sturen denk ik dat we er zijn ...
                    een stereoset zoals ik er thuis een heb hoeft echt niet meer in m'n wagen

Comment

Working...
                    X