Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tegendruk in de uitlaatlijn van een diesel

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Tegendruk in de uitlaatlijn van een diesel

Is tegendruk in de uitlaatlijn nodig voor een diesel?
    Ik wil cut-outs installeren op mijn BMW E46 318D
    Maar blijkbaar is dit slecht voor mijn motor, omdat er dan te weinig tegendruk is in mijn uitlaatlijn... (zo werd ik toch verteld)
    kan iemand dit bevestigen of kan ik die cut-outs toch installeren zonder enig probleem op korte en zowel lange termijn?

Mvg, Junior

Why Car Engines Don't Need Back Pressure + Exhaust ScavengingAwesome Car Products: https://www.amazon.com/shop/engineeringexplainedSubscribe for new videos e...
    Seat Ibiza FR '06 sold => 1.9tdi'tje @ 220pk en 475Nm
    Audi S3 '02 sold => topic
    Honda Civic Type S 1.8 '09 sold => foto
    Honda Civic 1.5T Sport + '17 => topic

Comment

Cut-outs... moet ik me dat werkelijk voorstellen zoals het woord het zegt ? Hoeveel vermogen win je dan ?

Comment

THE GREEN HORNET Cut-Outs is gewoon voor de einddemper een Y splitsing lassen, zo heb je een "extra" uitlaatpijp, daarop bevestig je dan een electrische klep, die je vanbinnen in je auto kunt regelen, ofwel open of dicht, of ergens tussenin, zo kun je zelf het geluid van je uitlaat regelen. Vermogen hangt af van motor tot motor.., ook het aantal inch van je uitlaatlijn.

Comment

En waar gaan de uitlaatgassen van die Y dan naartoe ? Ben je dan niet beter met een volledige uitlaatlijn van bekende merken ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JuniorMoeyaert Bekijk Berichten
            ofwel open of dicht, of ergens tussenin, zo kun je zelf het geluid van je uitlaat regelen
            Dus, je auto maakt momenteel te weinig lawaai ?

Comment

Een E46 318d: een vierpots diesel, met ocharme 115 pk.
              Probeer daar toch geen sportwagen van te maken.
              1) het is belachelijk
              2) je hebt een garantie op jaarlijkse troubles op de keuring
              3) het is belachelijk
              4) je gaat er heus niet sneller mee kunnen optrekken
              5) het is belachelijk
              6) een diesel maakt een tractorlawaai, probeer dit zo stil mogelijk te krijgen, ipv zo luid mogelijk
              Had ik al gezegd dat het...

Een E46 is volgens mij de meest stijlvolle 3-reeks. Hou het zo .
              2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Als dat gewoon een gat in de uitlaat geregeld met een klep is, gaan de mensen denken dat uwe chappement kapot is en je geen geld hebt om hem te herstellen, vrees ik....

Comment

Mijn idee is niet om er een sportwagen van te maken, mijn bedoeling is gewoon puur om het geluid van m'n motor te kunnen horen, als autoliefhebber wil ik het plezier hebben van rijden, samen met het geluid van m'n motor.

Comment

Mijn idee is niet om er een sportwagen van te maken, mijn bedoeling is gewoon puur om het geluid van m'n motor te kunnen horen, als autoliefhebber wil ik het plezier hebben van rijden, samen met het geluid van m'n motor.
                    heb jij al een 4 pots diesel gehoord zonder uitlaat? daar word je horendol van....
                    een goede sportuitlaat kan er nog wat van maken maar een rechte lijn?? dat is weggesmeten geld...
                    mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
                    Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten

Dus, je auto maakt momenteel te weinig lawaai ?
                      Te weinig Johnnygehalte denk ik.
                      Z4 M40i

Comment

Ik heb als 2.0TDI's gehoord met een Milltek onder. Das goesting natuurlijk, maar ik apprecieer dat wel.

Comment

Ik verwachtte op z'n minst wat respect, wat ik hier zie is totaal niet wat ik verwacht had... ik vraag om jullie hulp en 90% van de reacties zijn alles behalve dat. Bedankt..

Comment

Ik verwachtte op z'n minst wat respect, wat ik hier zie is totaal niet wat ik verwacht had... ik vraag om jullie hulp en 90% van de reacties zijn alles behalve dat. Bedankt..
                            Je moet het niet persoonlijk opnemen jr... leden zeggen hier gewoon zoals zij het zien, en zoals de meerderheid van de autoliefhebber het ziet. Ze doen jou er eigenlijk een plezier mee om het zo af te raden. Het is een diesel 4 pit, probeer daar geen geluid uit te krijgen, dat zal nooit iets worden.
                            “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                            Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Working...
                            X