Mededeling

Collapse
No announcement yet.

After market Fairings Moto

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• After market Fairings Moto

Hey Forumleden,

Ik zit met een probleempje. Ik heb voor een vriend van mij kuipen voor een moto besteld online via een Engelse website, maar ze komen uit China. Nu heeft de douane dit pakket "onderschept" en kreeg ik thuis een brief dat er ze vermoeden van inbreuk op atrikel nog wat van intellectueel eigendom aka namaakgoederen. Ikzelf heb hier nooit bij stilgestaan dat dit eigenlijk het geval kon zijn, in mijn gedacht was het worst case scenario dat je nog een stuk btw moet opleggen, maar blijkbaar spreken ze van vernietiging van de goederen en nog dreigen met een boete en dergelijke.

Nu is mijn vraag hoe dit eigenlijk zit met aftermarket stukken van een auto, lopen jullie (autorijders) hetzelfde risico dan als wat ik hier voorheb? Ik weet dat er wel lastig gedaan wordt in Belgie qua tuning..maar dat zijn toch geen originele stukken/spoilers of whatever dat er aan zulke auto's hangen toch. Is het dan deels gedoogbeleid en als het door de douane komt heb je geluk?

Wat het uiteraard extra zuur maakt is dat hij die kappen heeft besteld nadat er iemand op zin geparkeerde moto is gereden en vluchtmisdrijf heeft gepleegd en hij op deze manier uiteraard de kosten wat wou drukken..wat net iets anders gelopen is spijtig genoeg.
Working...
X