Goededag,
Ik heb een vraag in verband met chiptuning. Ik heb ongeveer een jaar geleden een VW amarok gekocht bij een garage, de auto had problemen met koelvloeistofverbruik kort na de aankoop.
Dit is na een expertise in orde gebracht door een splinternieuwe cilinderkop te plaatsen, de originele was gescheurd. Het probleem blijkt nu toch verholpen te zijn. Heb op verschillende tuningsites gekeken, en ze zouden hem kunnen tunen tot ongeveer 200-210 pk. Is dit een groot risico met een auto van 162.000kms en 5 jaar oud? Zijn er bepaalde zwakkigheden aan de BITDI's van VW?
Ik ben niet iemand die continu plankgas geeft, ik trek soms eens door op de snelweg maar voor de rest rij ik rustig met de auto.
Hier enkele gegevens van de wagen:
Volkswagen Amarok van 2013 met 162.000kms op de teller, 2.0BiTDI 163hp 400nm.
mvg
Ik heb een vraag in verband met chiptuning. Ik heb ongeveer een jaar geleden een VW amarok gekocht bij een garage, de auto had problemen met koelvloeistofverbruik kort na de aankoop.
Dit is na een expertise in orde gebracht door een splinternieuwe cilinderkop te plaatsen, de originele was gescheurd. Het probleem blijkt nu toch verholpen te zijn. Heb op verschillende tuningsites gekeken, en ze zouden hem kunnen tunen tot ongeveer 200-210 pk. Is dit een groot risico met een auto van 162.000kms en 5 jaar oud? Zijn er bepaalde zwakkigheden aan de BITDI's van VW?
Ik ben niet iemand die continu plankgas geeft, ik trek soms eens door op de snelweg maar voor de rest rij ik rustig met de auto.
Hier enkele gegevens van de wagen:
Volkswagen Amarok van 2013 met 162.000kms op de teller, 2.0BiTDI 163hp 400nm.
mvg
Comment