Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Chiptuning Amarok

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Chiptuning Amarok

    Goededag,

    Ik heb een vraag in verband met chiptuning. Ik heb ongeveer een jaar geleden een VW amarok gekocht bij een garage, de auto had problemen met koelvloeistofverbruik kort na de aankoop.
    Dit is na een expertise in orde gebracht door een splinternieuwe cilinderkop te plaatsen, de originele was gescheurd. Het probleem blijkt nu toch verholpen te zijn. Heb op verschillende tuningsites gekeken, en ze zouden hem kunnen tunen tot ongeveer 200-210 pk. Is dit een groot risico met een auto van 162.000kms en 5 jaar oud? Zijn er bepaalde zwakkigheden aan de BITDI's van VW?
    Ik ben niet iemand die continu plankgas geeft, ik trek soms eens door op de snelweg maar voor de rest rij ik rustig met de auto.

    Hier enkele gegevens van de wagen:

    Volkswagen Amarok van 2013 met 162.000kms op de teller, 2.0BiTDI 163hp 400nm.

    mvg

  • #2
    Waarom wil je chiptunen als je een rustige chauffeur bent en al zeker na de miserie die je er al mee gehad hebt?
    den borre


    "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


    Int3x0r
    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

    Comment


    • #3
      Bij zo'n zware ketel ga je dat vermogen te dikwijls en te lang gebruiken. Daar is je koeling niet echt op berekend, en mogelijk ook je smeringssysteem niet (te lage oliedruk).

      Met de huidige prijzen van dikke diesels kan je beter inruilen en een zwaardere zoeken.

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
        Bij zo'n zware ketel ga je dat vermogen te dikwijls en te lang gebruiken. Daar is je koeling niet echt op berekend, en mogelijk ook je smeringssysteem niet (te lage oliedruk).

        Met de huidige prijzen van dikke diesels kan je beter inruilen en een zwaardere zoeken.
        Amarok V6
        Of een Ram met 401 PK
        Z4 M40i

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
          Bij zo'n zware ketel ga je dat vermogen te dikwijls en te lang gebruiken. Daar is je koeling niet echt op berekend, en mogelijk ook je smeringssysteem niet (te lage oliedruk).

          Met de huidige prijzen van dikke diesels kan je beter inruilen en een zwaardere zoeken.

          Een VW passat heeft ook een 2.0BiTDi motor met 240pk. Is dit niet dezelfde motor ? De passat weegt wel maar 1750 kg tegenover mijn 2.1ton

          Comment


          • #6
            Die motor heeft waarschijnlijk een grotere oliepomp, oliekoeler, zwaardere waterpomp, versterkte drijfstangen en een andere turbo.
            Dat zijn verschillen die een belangrijk effect hebben op de levensduur.

            Comment

            Working...
            X