Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Huyndai I30 Fastback Shine : nieuwe winterwielen vallen zeer breed uit

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
    hier zie je toch heel duidelijk dat de wielen dieper liggen:



    daarom dat ik vraag naar de ET waardes. Op het zicht is het gevaarlijk... maar als ik naar de foto's kijk lijken die wielen wel erg ver naar buiten te komen tov standaard.
    Als het de 2% niet overschrijdt, dan is er geen probleem. Mijn achterste banden komen ook gelijk met het koetswerk, maar mijn spoorbreedte is 'maar' met 15,7 mm toegenomen. Dat is maar 1% extra.

    En als er getwijfeld wordt of de banden wel of niet binnen de carrosserie komen. Gooi de brandstofkank vol en leg een gewicht in 't koffer. Het camber doet de rest.

    Comment


    • #22
      als ze daar gaan meten, is het zelfs bij mijn standaard velgen afkeur
      www.peugeotforum.be

      Comment


      • #23
        Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
        als ze daar gaan meten, is het zelfs bij mijn standaard velgen afkeur
        Ik dacht dat er normaal gezien gemeten moet worden aan het verst uitstekende deel van de wielkast.

        Comment


        • #24
          15.7 mm is ET8 per velg verschil. als ik op het zicht moet oordelen is het hier makkelijk 20 per velg. Maar inderdaad zolang het niet raakt, en ge met deze velgen niet naar de keuring gaat: who cares
          www.peugeotforum.be

          Comment


          • #25
            Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

            Ik dacht dat er normaal gezien gemeten moet worden aan het verst uitstekende deel van de wielkast.
            inderdaad en da's bijna altijd aan de bovenkant van de wielkast
            www.peugeotforum.be

            Comment


            • #26
              zelfs een doordeweekse clio voorziet al een extra uitsteekseltje voor de keuring dan voor sportversies

              Comment


              • #27
                da's niet altijd voor de wielen, maar ook voor de aerodynamica. Men creëert daar een soort van spoilertje zodat de lucht op die plek beter rond de auto gaat ipv drag te genereren.
                www.peugeotforum.be

                Comment


                • #28
                  Zou ik niet beter eens naar de keuring stappen.
                  In een vorig leven heb ik nog verzekeringen verkocht en beheerd. Als er een ongeval is en er kunnen afwijkingen gevonden worden komt er geen schadeloosstelling.





                  Comment


                  • #29
                    Als je een beetje oplet met et’s en binnen de juiste waarden blijft, heb je wel wat speling op de keuring. Ik ben ooit zonder problemen gekeurd met een velg die 9,5 breed was ipv 8j en met een 255 band ipv 245. Ik zou mij niet al te veel zorgen maken en anders met de zomervelgen keuren binnen een jaar of 3.

                    edit: ik lees net je post boven, als je alles echt correct wilt moet je het misschien idd navragen.
                    Last edited by cooper s; 23/12/2018, 14:18.

                    Comment


                    • #30
                      Wat geeft het als je meet met een waterpas ?

                      Comment


                      • #31
                        Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
                        Wat geeft het als je meet met een waterpas ?
                        Volgens de waterpas steekt de band iets verder dan het spatbord.

                        Comment


                        • #32
                          Het kan toch niet dat deze wielen mogen verkocht worden bij de bandenboer.

                          Comment


                          • #33
                            in feite niet, maar daar ben je nu niet veel mee
                            de keuring uitsluitsel laten geven en praten met je verkoper?

                            Comment


                            • #34

                              Comment


                              • #35
                                ik weet niet of het er toe doet, maar je ziet wel gb als country, das niet eu, mss zijn de regels anders
                                of mss valt het net binnen spec, mss zorgen om nix

                                Comment


                                • #36
                                  Oorspronkelijk geplaatst door tinev Bekijk Berichten

                                  Volgens de waterpas steekt de band iets verder dan het spatbord.
                                  Ik lees hier (link uit bericht #14 op vorige pagina) :

                                  De banden mogen niet uit het koetswerk steken.

                                  Comment


                                  • #37
                                    spoor meten van midden van de band en in boekje van je auto vergelijken met originel breedte. Dan berekening maken ( gemeten waarde/ originele waarde ) * 100. Ge moogt dus via de wetgeving niet buiten de tolerantie vallen tussen 98 en 102.
                                    Last edited by flappy; 23/12/2018, 15:51.
                                    www.peugeotforum.be

                                    Comment


                                    • #38
                                      Als ik dat op die configurator bekijk zou alles perfect moeten zijn. Oem 17” zijn maar 7j breed, maar dat zou zo’n verschil niet mogen maken. Een verklaring zou kunnen zijn dat je die set heb die er naast staat met et38. Dat is dan een (moedwillig?) foutje van de bandencentrale.

                                      Comment


                                      • #39
                                        Oorspronkelijk geplaatst door cooper s Bekijk Berichten
                                        Als ik dat op die configurator bekijk zou alles perfect moeten zijn. Oem 17” zijn maar 7j breed, maar dat zou zo’n verschil niet mogen maken. Een verklaring zou kunnen zijn dat je die set heb die er naast staat met et38. Dat is dan een (moedwillig?) foutje van de bandencentrale.
                                        Dat zou best kunnen.
                                        Betekent ET 48 dan dat de spoorbreedte kleiner is?
                                        Waar kan ik zien of de ET waarde 48 of 38 is ?

                                        Comment


                                        • #40
                                          Hoe hoger de et, hoe kleiner spoorbreedte. Je kan dat aflezen op de binnenkant van je velgen. Soms staat het ook aan de voorkant gedrukt.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X