Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Huyndai I30 Fastback Shine : nieuwe winterwielen vallen zeer breed uit

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Op de configuratie zie ik ook dat voor dezelfde velg verschillende banden maten op passen.
    Ook zie ik dat mijn banden maat 225 niet wordt aanbevolen, wel 205 en 215.
    Last edited by ; 23/12/2018, 22:55.

Comment

dan zouden die banden nog meer getrokken staan, nu komt de velgrand al bijna voorbij de band

Comment

Hebt ge geen factuur van de velgen? Dan zouden daar toch ook de juiste gegevens op moeten staan?
        Anders zou ik gewoon eens terug naar de garage gaan waar je die velgen en banden gehaald hebt.
        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
          dan zouden die banden nog meer getrokken staan, nu komt de velgrand al bijna voorbij de band
          De banden staan niet echt getrokken, een 225 op een 7.5 is heel normaal (BMW legt standaard een 225 op een 8 ). Maar de velgrand steekt er inderdaad wel ver uit, is wat aan de brede kant.

Ik denk dat het een twijfelgeval gaat worden op de keuring. Je kan ermee naar de keuring gaan, wordt hij afgekeurd, dan kan je met dat verhaal naar je bandencentrale gaan en proberen één of andere regeling te treffen. Ze moeten dat maar oplossen.

Comment

ook niet als er 205 of 215 gaat opliggen, zoals aanbevolen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
              ook niet als er 205 of 215 gaat opliggen, zoals aanbevolen?
              205 gaat al wel getrokken zijn.

Comment

Die 205 of 215 is aanbevolen door AEZ, niet door Hyundai. Met een 215 ga je mss gekeurd raken, met 205 niet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door cooper s Bekijk Berichten
                  Die 205 of 215 is aanbevolen door AEZ, niet door Hyundai. Met een 215 ga je mss gekeurd raken, met 205 niet.
                  Iets snap ik niet, als AEZ 205 aanbeveelt moet die band toch perfect passen in tegenstelling tot de 225 die niet wordt aanbevolen.
                  De velg is misschien volledig fout.

Ben naar de keuring geweest.
                  Heel nipt volgens het afdelingshoofd.
                  Voor de BA verzekering zou hij moeten gekeurd worden, indien wettelijk wensen te zijn.

Comment

Jouw Hyundai is in Belgie gehomolgeerd om oa op 17” velgen met 225/45 banden te rijden. Je mag minimaal afwijken (GOCA heeft een tool om dit te berekenen online). Als je wil weten wat kan, kijk dan aan de binnenkant van deur aan de kant van de bestuurder, daar staat een lijstje met maten. AEZ maakt die velgen voor een hele reeks wagens, en heeft geen verplichting om voor elk land de juiste maten aan te raden.

Comment

Band zelf is het probleem volgens mij niet, denk enkel dat de ET-waarde mogelijks te laag is?

Comment

Volgens het artikel nummer op de velg heb ik dit van AEZ ontvangen.

Comment

das een leeg bericht, tine

Comment

Comment

leeg

Comment

Comment

Origineel zou je blijkbaar 7jx17, et53, 5x114.3 en center
                                  bore van 67.1mm met de maat banden die je nu hebt moeten hebben. Voor 9mm verschil in et elke kant zou ik me dus geen zorgen maken. Sommigen steken spacers om dit te bekomen.

Comment

dat staat misschien zo op de factuur, maar wat staat er op de velg zelf?
                                    www.peugeotforum.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                      dat staat misschien zo op de factuur, maar wat staat er op de velg zelf?
                                      Dit is op basis van de velg.

Comment

Ik zie niet dat deze velg voor Hyundai is bestemd, kan dit ?
                                        Last edited by ; 31/12/2018, 09:29.

Comment

nope, dat is de serienummer

't zal vermoedelijk aan de binnenkant staan.

de waardes vd velg die op uw factuur staan, moeten ook op de velgen staan. vooral die ET waarde van 44
                                          www.peugeotforum.be

Comment

Working...
                                          X