Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Huyndai I30 Fastback Shine : nieuwe winterwielen vallen zeer breed uit

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Huyndai I30 Fastback Shine : nieuwe winterwielen vallen zeer breed uit

Zonet nieuwe winterwielen op mijn nieuwe wagen laten plaatsen.
    Wat mij direct opviel : de buitenkant van de band zit gelijk met de buitenkant spatbord.
    Ik ben ban als we door een gat rijden of te snel in de bocht gaan er contact is met het spatbord.

Last edited by ; 23/12/2018, 12:33.

Wat is deze bandenmaat? Wat was de bandenmaat van de zomerbanden?

Edit: Zijn het dezelfde velgen of andere velgen?
    Lijkt thans toch redelijk wat plaats te zijn?
    Last edited by Phate; 23/12/2018, 12:36.

Comment

verkeerde et waarde ??

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
        Wat is deze bandenmaat? Wat was de bandenmaat van de zomerbanden?

Edit: Zijn het dezelfde velgen of andere velgen?
        Lijkt thans toch redelijk wat plaats te zijn?
        Winter : AEZ Crest 225/45 R17
        Zomer : Hyundai 225/40 ZR18

Comment

ET waarde velgen zal anders zijn. Bij het inveren of bij beladen toestand vergroot je negatief camber. Met andere woorden, de bovenkanten van je wielen gaan meer naar binnen kantelen. Normaal zou dit geen probleem mogen zijn, of je zou een heel brede omgeplooide rand aan je wielkast moeten hebben.

Comment

Zijn geen oem Hyundai velgen. Et zal te laag zijn. Op zich is dat niet zo erg. Je spatborden zal je ook niet snel raken, en dan nog is dat geen ramp.

Comment

Bij Hyundai was de keuze echt zeer beperkt en duur.
              Daarom zijn we bij onze vertrouwde bandendealer gegaan.
              AEZ checked of dit gereglementeerd is, toch ?
              Hoe zit het met de autokeuring ?

Comment

Ik heb wintervelgen gekocht bij Hyundai. Vind hun prijzen zeer goed meevallen. Voor de keuring heb je nog even tijd en anders wissel je ze. Zo hard steken ze niet uit.

Comment

velgen lijken zeer breed wel, banden staan bijna getrokken
                  staat wel erg show

de keuring doet hetzelfde als jij met die bic, vlg mij mag het nog net

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tinev Bekijk Berichten
                    Bij Hyundai was de keuze echt zeer beperkt en duur.
                    Daarom zijn we bij onze vertrouwde bandendealer gegaan.
                    AEZ checked of dit gereglementeerd is, toch ?
                    Hoe zit het met de autokeuring ?
                    Kan geen kwaad, als de bandenmaat maar klopt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                      velgen lijken zeer breed wel, banden staan bijna getrokken
                      staat wel erg show

de keuring doet hetzelfde als jij met die bic, vlg mij mag het nog net
                      Lijkt me niet breder dan een 8 te zijn. Met een 225 erop is dat nog binnen de normale grenzen.

Comment

bij sommige auto's zie je achteraan het spatbord wel een extra streepje plastic om het wettelijk te houden, ik weet zelf niet waar ze op de keuring meten
                        had zelf problemen met de amg-velgen op mijn bus, heb een papier moeten laten zien van de constructeur

https://www.cars.co.za/carimages_gen...Cl4Fc01_3l.jpg

Comment

ET waarde staat op de velg (misschien achteraan) en vergelijk die met de ET waarde op uw normale velg. Daar zal wel degelijk een verschil opzitten. Uw bandenboer had beter moeten weten.
                          www.peugeotforum.be

Comment

bij sommige auto's zie je achteraan het spatbord wel een extra streepje plastic om het wettelijk te houden, ik weet zelf niet waar ze op de keuring meten
                            had zelf problemen met de amg-velgen op mijn bus, heb een papier moeten laten zien van de constructeur

https://www.cars.co.za/carimages_gen...Cl4Fc01_3l.jpg
                            Uit: http://www.goca.be/nl/p/ak-pa-banden

1.1.2 Velgen

De afmetingen van de niet-oorspronkelijke wielen/velgen worden aanvaard voor zover :

• Het spoor binnen de tolerantie van 2% verhoging t.o.v. de oorspronkelijke spoorbreedte niet overschrijdt : 2% voor de wagens, 4% voor de terreinvoertuigen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                              ET waarde staat op de velg (misschien achteraan) en vergelijk die met de ET waarde op uw normale velg. Daar zal wel degelijk een verschil opzitten. Uw bandenboer had beter moeten weten.
                              Als het binnen de wettelijke bepalingen zou vallen, dan is dat toch geen probleem?

Comment

klopt jakkel, maar ze mogen daarenboven niet buiten de karosserie komen, en das er nipt hier + kijk die foto van de amg, dan zie je dat daar een extra lipje, meer achteraan is gemonteerd - voor de wettelijkheid

Comment

hier zie je toch heel duidelijk dat de wielen dieper liggen:

daarom dat ik vraag naar de ET waardes. Op het zicht is het gevaarlijk... maar als ik naar de foto's kijk lijken die wielen wel erg ver naar buiten te komen tov standaard.
                                  www.peugeotforum.be

Comment

1.1.2 Velgen

De afmetingen van de niet-oorspronkelijke wielen/velgen worden aanvaard voor zover :

• Het spoor binnen de tolerantie van 2% verhoging t.o.v. de oorspronkelijke spoorbreedte niet overschrijdt : 2% voor de wagens, 4% voor de terreinvoertuigen.
                                    • De banden mogen niet uit het koetswerk steken.
                                    • De banden mogen het koetswerk of de ophanging niet raken wanneer de wielen maximaal worden uitgedraaid.

Comment

klopt jakkel, maar ze mogen daarenboven niet buiten de karosserie komen, en das er nipt hier + kijk die foto van de amg, dan zie je dat daar een extra lipje, meer achteraan is gemonteerd - voor de wettelijkheid
                                      Dat is waar. Dat lijkt me het enige probleem te zijn, moest het zo zijn.

Comment

als ze meer achteraan de boog gaan meten kan het afkeur worden, zo op zicht, waar zij die bic houdt is het ok

Comment

Working...
                                        X