Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Staalomwonde remleidingen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Staalomwonde remleidingen

    Ik wil de remmen upgraden, nu weet ik dat stalen leidingen afkeur zijn...maar bestaan tegenwoordig ook stale leidingen met een rubber laag rond, zou dit door de vingers gezien worden?

  • #2
    Ik ben er al mee door de keuring geraakt. Je moet gewoon geluk hebben dat ze het niet zien.

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door mrwhoopie Bekijk Berichten
      Ik wil de remmen upgraden, nu weet ik dat stalen leidingen afkeur zijn...maar bestaan tegenwoordig ook stale leidingen met een rubber laag rond, zou dit door de vingers gezien worden?
      En welke heb jij?Voel je ook verschil met de OEM leidingen?

      Comment


      • #4
        Ik had er toen van goodridge. Verschil voel je natuurlijk wel, best ook combineren met andere remolie.

        Comment


        • #5
          het leuke aan staalomvlochten remleidingen is dat je niet ziet dat de rubber aan het versterven is. Echt een aanrader voor een auto

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door mrwhoopie Bekijk Berichten
            Ik wil de remmen upgraden, nu weet ik dat stalen leidingen afkeur zijn...maar bestaan tegenwoordig ook stale leidingen met een rubber laag rond, zou dit door de vingers gezien worden?
            Freint uw kot beter met zo'n leidingen, of is het om eens iets anders te hebben?
            't Moet niet altijd Crokychipstjoening zijn.

            Comment


            • #7
              Niet beter als in sneller tot stilstand, wel beter als in meer keer na elkaar even rap stilstaan.

              Dus beter, ja.
              '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
              '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
              '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
              '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
              '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
              '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
              '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
              '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

              '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
              '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                Niet beter als in sneller tot stilstand, wel beter als in meer keer na elkaar even rap stilstaan.

                Dus beter, ja.
                wat heeft die 'meer keer' eigenlijk voor zin ? heb je het over opwarming ?

                Comment


                • #9
                  Uithoudingsvermogen.
                  '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                  '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                  '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                  '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                  '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                  '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                  '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                  '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                  '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                  '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                  Comment


                  • #10
                    van jou of van die remmen ? :-)

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten
                      van jou of van die remmen ? :-)
                      Wat denk je nu zelf

                      Bij een stalen remleiding bouw je sneller druk op. Je verliest bij rubberen leidingen, zeker als deze al wat ouder zijn, een fractie omdat de eerste druk de leiding miniem doet uitzetten. Heb je niet met omvlochten remleidingen.
                      De uithouding in tijd is gigantisch veel beter, en als je dat zoals hierboven ook nog eens combineert met goede remolie, dan is ook fading direct een pak minder snel aanwezig. Alleen maar voordelen dus.
                      '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                      '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                      '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                      '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                      '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                      '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                      '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                      '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                      '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                      '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten


                        Bij een stalen remleiding bouw je sneller druk op. Je verliest bij rubberen leidingen, zeker als deze al wat ouder zijn, een fractie omdat de eerste druk de leiding miniem doet uitzetten. Heb je niet met omvlochten remleidingen.
                        De uithouding in tijd is gigantisch veel beter,.
                        heeft alles te zien met druk en drukopbouw idd. Bij gewone rubberen leidingen fungeren die als drukbuffer waardoor de drukoverdracht van je pedaal naar remblokken niet zo goed is. Met staalomvlochten heb je een beter drukpunt gevoel.
                        Maar denk dat dat in systemen met rembekrachtiging en abs dit weinig zin heeft. In een lichte racewagen zonder rembekrachtiging voel je dat wel degelijk.
                        Maar met uithouding of tijd heeft dat totaal niks te maken,

                        Comment


                        • #13
                          Zit vooral tussen de oren.
                          Z4 M40i

                          Comment


                          • #14
                            of bezigheidstherapie ... 'wat zou ik eens kunnen aanpassen aan mijn wagen'...

                            Comment

                            Working...
                            X