Voor mijn Chevy bus gaat er een serieuze audio upgrade zijn. Jaren geleden eens spullen gekocht via een veiling toen Ataf in Sint-Niklaas over de kop ging. De Hertz subwoofer en 2 Hertz speakers kan ik nu gebruiken voor mijn Chevy project. Onlangs een Pioneer 4 kanaals radio gekocht en twee kleine Pioneer speakers voor onder het dashbord. Nu komt het erop aan om een juiste versterker te kiezen. En ondanks het zoeken op het net en youtube is het me echt niet helemaal duidelijk dus hopelijk kan iemand me bijstaan hierin.
Het gaat dus om 4 speakers en 1 subwoofer, hierbij de nominale (niet max) waarden:
2 Pioneer speakers: 30 watt elk - 4 ohm
2 Hertz speakers: 130 watt elk - 4 ohm
1 Hetz subwoofer: 450 watt - 4 ohm
Totaal is 770 Watt
Voor dit aantal ga ik opteren voor een 4 kanaal versterker waarbij ik één kanaal ga bruggen voor de subwoofer. En gebasseerd op de info die ik kon begrijpen zou ik opteren voor een Kenwood KAC-PS704EX, die de volgende kenmerken heeft:
De vraag is nu of ik de goeie keuze gemaakt heb?
Het gaat dus om 4 speakers en 1 subwoofer, hierbij de nominale (niet max) waarden:
2 Pioneer speakers: 30 watt elk - 4 ohm
2 Hertz speakers: 130 watt elk - 4 ohm
1 Hetz subwoofer: 450 watt - 4 ohm
Totaal is 770 Watt
Voor dit aantal ga ik opteren voor een 4 kanaal versterker waarbij ik één kanaal ga bruggen voor de subwoofer. En gebasseerd op de info die ik kon begrijpen zou ik opteren voor een Kenwood KAC-PS704EX, die de volgende kenmerken heeft:
Maximum power output | 1000W |
Rated power output (4Ω) | 70W x 4 (4Ω) |
Bridged power output (4Ω) | 200W x 2 |
Rated power output (4Ω, 14,4V) | 70W x 4 (20Hz ~ 20000Hz, 1%THD) |
De vraag is nu of ik de goeie keuze gemaakt heb?
Comment