Mededeling

Collapse
No announcement yet.

uitrollen wielkasten

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• uitrollen wielkasten

Goededag allemaal.

Ik heb onlangs nieuwe banden op mijn wagen gezet en telkens keer ik ietsjes te hard over een verkeersdrempel rij hoor ik mijn banden schuren tegen mijn achterste wielkasten.
    Nu heb ik hier eens over opgezocht en veel mensen laten blijkbaar hun wielkasten uitrollen hiervoor?
    Het spijtige is dat die banden nog al duur waren en zo krijg ik ze niet meer verkocht dus de beste oplossing zal dit zijn.

Stel dat ik dit doe, waar kan ik dit dan professioneel laten doen.
    En zouden ze me hiervoor tegen houden op de auto keuring? Uit ervaring kijken ze zo een zaken toch nooit na.

Oorspronkelijk geplaatst door JoranD Bekijk Berichten

En zouden ze me hiervoor tegen houden op de auto keuring? Uit ervaring kijken ze zo een zaken toch nooit na.
    Als je het uit ervaring weet, wat is dan het probleem?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten

Als je het uit ervaring weet, wat is dan het probleem?
      misschien ben ik totaal verkeerd en kijken ze het wel na, dan moet je me dat even laten weten.

Comment

de maat van uw banden kijken ze wel na. Dus je hebt misschien banden gestoken die niet conform het gelijkvormigheidsattest zijn van de auto?
        www.peugeotforum.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
          de maat van uw banden kijken ze wel na. Dus je hebt misschien banden gestoken die niet conform het gelijkvormigheidsattest zijn van de auto?
          Ik heb bij het aankopen van mijn auto nieuwe velgen gekocht die er iets mooier uitzagen, ik heb dit gedaan via een website die aangaf welke velgen allemaal op mijn wagen mochten en nu pas zie ik dat die velg een klein beetje verschilt van wat er in mijn boekje staat, dit wist ik nog niet bij het aankopen van mijn velgen. (wel stom dat die websites dan aangeven dat dat allemaal kan?)
          de velgen zijn nu geen probleem denk ik maar het is vooral de banden. ze zijn vrij nieuw maar omdat ze schuren tegen mijn wielkast zijn de achterste al beschadigd dus die krijg ik nooit meer verkocht, daarom is het beter om de wielkasten te laten uitrollen dit is toch goedkoper als een compleet nieuwe set banden. in de toekomst zou ik mijn wagen misschien een beetje laten verlagen dus dit zou ook een voordeel kunnen zijn om ze nu al te laten rollen.

Comment

het zijn dan toch waarschijnlijk de velgen die een andere ET waarde hebben dan de standaard velgen. Daardoor steken je wielen meer naar buiten en loopt de band tegen de wielkast aan.

en banden van verschillende merken verschillen met momenten heel wat. Heb al banden gezien die ondanks dezelfde maat smaller waren dan de andere.
            www.peugeotforum.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
              het zijn dan toch waarschijnlijk de velgen die een andere ET waarde hebben dan de standaard velgen. Daardoor steken je wielen meer naar buiten en loopt de band tegen de wielkast aan.

en banden van verschillende merken verschillen met momenten heel wat. Heb al banden gezien die ondanks dezelfde maat smaller waren dan de andere.
              ja dat zal het wel zijn maar dit probleem had ik niet bij mijn vorige banden want deze waren 225/40/18 de nieuwe zijn 225/50/18
              mijn maximum toegelaten velg maat is 18x7J offset 50 en de velgen die ik nu heb zijn 18x8J offset 36. daarom dat ik denk dat het best is om de wielkasten te laten rollen. anders betaal ik opnieuw voor velgen en banden maar dat is en pak duurder.
              Last edited by JoranD; 24/01/2021, 02:41.

Comment

Als ze niet kunnen volgens je GVA, bestaat het gevaar dat je bij de TC het hebt vlaggen. Op de A5 zitten er nu 245/35/19 ipv 255/35/19. Kerel had het dus gemerkt. Maar mag dus volgens GVA.
                “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JoranD Bekijk Berichten

ja dat zal het wel zijn maar dit probleem had ik niet bij mijn vorige banden want deze waren 225/40/18 de nieuwe zijn 225/50/18
                  mijn maximum toegelaten velg maat is 18x7J offset 50 en de velgen die ik nu heb zijn 18x8J offset 36. daarom dat ik denk dat het best is om de wielkasten te laten rollen. anders betaal ik opnieuw voor velgen en banden maar dat is en pak duurder.
                  Met de 225/50/18 geraakt ge al niet gekeurd, afwijking is te groot ivm 225/40/18.
                  2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

Je hebt gewoon de verkeerde bandenmaat liggen, dus uitrollen gaat u niet helpen op de keuring.

Banden er terug af en verkopen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                      Je hebt gewoon de verkeerde bandenmaat liggen, dus uitrollen gaat u niet helpen op de keuring.

Banden er terug af en verkopen.
                      TS meld dat zijn banden niet meer verkoopbaar zijn. Als ze zou erg tegen de kassen zijn geschuurd, zijn ze misschien zelfs niet meer bruikbaar?
                      “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten

TS meld dat zijn banden niet meer verkoopbaar zijn. Als ze zou erg tegen de kassen zijn geschuurd, zijn ze misschien zelfs niet meer bruikbaar?
                        Dan is dat een pijnlijke les voor hem

Comment

@TS
                          Als onafhankelijk platform draagt GOCA Vlaanderen bij tot netwerkvorming, expertise-ontwikkeling,gegevensuitwisseling en opleiding voor de autokeuring- en rijbewijssector.

hier kan je zien of je banden keurbaar zijn onder je auto...
                          (ik vrees ervoor)

en hier kan je ook zien hoeveel je velg zal afwijken:
                          Dé plaats voor het berekenen van velg en bandmaten en of ze vallen onder europese regulaties.
                          mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
                          Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

Working...
                          X