Aangezien we ergens anders, in iemand zijn topic gestart zijn met deze historie, hier een aparte topic.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Motorkeuring vanaf 2022?
Collapse
X
-
Ik vermoed dat het vooral zal te maken met de Europese "verheerlijking". E-keurmerk zal de basis worden.“If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenGoed ding... als ze er de echt gevaarlijke dingen uithalen. Geen goed ding als het weer om te pesten is en er gezeurd gaat worden over futiliteiten. Maar ja, de keuring voor auto's kennende vrees ik dat er weer veel 'gepest' gaat worden... .
Ik ga al tientallen jaren met met verschillende auto's jaarlijks naar de keuring, ook mijn oldtimers van 53 en 38 jaar oud gaan jaarlijks naar de keuring, nog nooit afkeur gehad behalve een keer op stand van de lichten.
Er zijn er te veel die de keurders uitdagen en dingen aan hun auto veranderen waarvan ze zelf denken dat het veiliger is, in bepaalde gevallen vb. remschijven ipv trommels zou ik het nog
kunnen verstaan maar iedereen weet of zou het moeten weten dat het niet mag en toch zijn er die afgekeurd worden voor dingen waarvan ze zelf verantwoordelijk zijn.
Veel oldtimers worden nu afgekeurd met die verplichte keuring, bijna iedereen die afgekeurd is schreeuwt moord en brand. Veel van die auto's hebben jaren geen keuring of deftig nazicht gehad, moeten nu plots naar de keuring en het verwonderd dan de eigenaar dat ze afgekeurd zijn. Dan is de keuring de schuldige dat ze herstellingen moeten uitvoeren.
Ik heb het hier nu vooral gehad over oldtimers, maar voor recente auto's is het juist hetzelfde goed nazicht voor de keuring doet wonderen.
Voor de duidelijkheid, ik heb niets te maken met autokeuringen.Z4 M40i
Comment
-
Je motor upgraden met stalen remleidingen die bovendien geplaatst zijn bij je officiele dealer (met factuur) kan in principe een rode kaart betekenen. Is dit dan goed of slecht?“If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk BerichtenJe motor upgraden met stalen remleidingen die bovendien geplaatst zijn bij je officiele dealer (met factuur) kan in principe een rode kaart betekenen. Is dit dan goed of slecht?“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk BerichtenJe motor upgraden met stalen remleidingen die bovendien geplaatst zijn bij je officiele dealer (met factuur) kan in principe een rode kaart betekenen. Is dit dan goed of slecht?Z4 M40i
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten
Goed in ieder geval voor de dealer zijn portemonnee.“If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”
Comment
-
Ze 'pesten' niet op de keuring, een auto die 100% in orde is keuren ze NERGENS af.
Vorig jaar afgekeurd -> verschil achterste remmen 30 tot 50%.
Ik rij rechtstreeks naar m'n garagist en die zetten hem direct op de remtest, niks aan gewerkt -> 11%, grafiekje afgeprint bij de papieren gestoken en terug naar de herkeuring.
Boerenbedrog.
Comment
-
Ze 'pesten' niet op de keuring, een auto die 100% in orde is keuren ze NERGENS af.
Enkele zelf meegemaakte voorbeelden:
Ik koop vier jaar terug een tweedehands auto om de kinderen te leren rijden, wordt gekeurd voor verkoop door de vorige eigenaar. Keuring voor verkoop = grondige keuring! Proper groene kaart. Ik ga vervolgens twee jaar na elkaar zelf naar de jaarlijkse keuring met die auto. Geen probleem, elke keer groene kaart. Ik ga vorig jaar naar de keuring. Afgekeurd want geen identificatieplaatje aan de deurstijl. Opvallend detail: dat heeft daar nooit geweest! Conclusie: er wordt half z'n gat gekeurd dat ze 't al die keren ervoor niet gezien hebben.
Destijds m'n Peugeot 205 GTI. Afgekeurd omwille van slechte achterste schokdempers, ja, hard afgeveerd ding. Ik ga naar de garage, perfecte schokdempers aldus de garage! Tip van de garage: laat uw banden wat af en ga met een volle bak benzine naar de keuring. Tip opgevolgd: auto erdoor!
M'n huidige en vorige BMW, twee keer getinte ruiten, optie van de fabriek af! Tuningverslag aan m'n kloten, extra betalen dus. Bij de stationchef verhaal gaan halen. Ik had evengoed tegen een muur kunnen gaan klagen. Die lacht u haast uit.
En zo kan ik nog een tijdje doorgaan.
Comment
-
En bij mij wilden ze dan nog 30 euro extra wegens zogezegd "laattijdige keuring" was een auto die 4 jaar uitgeschreven was en pas terug ingeschreven! Die kunnen geen inschrijvingsbewijs lezen ofzo? In alle geval, dat heeft niet gepakt en toen zijn ze naar de station chef gelopen en was het opeens wel in orde.
Ik heb de indruk dat ze nu met corona ongestoord hun gang kunnen gaan om hun quota te behalen ...
Comment
-
Wat nu met corona ook is, is dat je je auto buiten moet afgeven en dat ze 'm overnemen tot ie eruit gaat. Vorige maand toen ik ging met dat ottoke van m'n dochters stapte de 'ervaren' keurder in m'n auto en startte die... terwijl die nog draaide. Plezant hoor, lekker krakende starter tandwielen... Maar ja, dan zwijg je maar wijselijk, want anders vinden ze misschien weer iets.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk BerichtenIk vrees ook dat dit de werkwijze gaat blijven, zelfs als heel die corona shit ooit zal verdwenen zijn ...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
Ik ga ook al zo'n 30 jaar naar de keuring, ik kan haast een boek schrijven over de soms heersende wantoestanden op de keuring. En pesten is niet alleen een auto afkeuren..., het is de algemene malaise die er soms heerst, de ridicule toestanden,....
Enkele zelf meegemaakte voorbeelden:
Ik koop vier jaar terug een tweedehands auto om de kinderen te leren rijden, wordt gekeurd voor verkoop door de vorige eigenaar. Keuring voor verkoop = grondige keuring! Proper groene kaart. Ik ga vervolgens twee jaar na elkaar zelf naar de jaarlijkse keuring met die auto. Geen probleem, elke keer groene kaart. Ik ga vorig jaar naar de keuring. Afgekeurd want geen identificatieplaatje aan de deurstijl. Opvallend detail: dat heeft daar nooit geweest! Conclusie: er wordt half z'n gat gekeurd dat ze 't al die keren ervoor niet gezien hebben.
Destijds m'n Peugeot 205 GTI. Afgekeurd omwille van slechte achterste schokdempers, ja, hard afgeveerd ding. Ik ga naar de garage, perfecte schokdempers aldus de garage! Tip van de garage: laat uw banden wat af en ga met een volle bak benzine naar de keuring. Tip opgevolgd: auto erdoor!
M'n huidige en vorige BMW, twee keer getinte ruiten, optie van de fabriek af! Tuningverslag aan m'n kloten, extra betalen dus. Bij de stationchef verhaal gaan halen. Ik had evengoed tegen een muur kunnen gaan klagen. Die lacht u haast uit.
En zo kan ik nog een tijdje doorgaan.
Lichte wagens hebben soms inderdaad problemen met schokdemper test, zo ook destijds mijn AX. Ik op de achterbank zitten en een tester het kofferdeksel naar beneden duwen om hem erdoor te krijgen, stonden gloednieuwe koni rood op. Wagens die dit probleem hebben krijgen trouwens vaak een vrijstelling.
Mijn huidige wagen heeft ook af fabriek tint, en ben met honderden wagens van klanten met zulke tint naar de keuring geweest, nooit een tuningverslag...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Unterschlagen Bekijk Berichten
Waarom heeft die nooit een typeplaatje gehad? Is het een import? Het hoeft niet per se aan de deurstijl te staan...
Oorspronkelijk geplaatst door Unterschlagen Bekijk BerichtenLichte wagens hebben soms inderdaad problemen met schokdemper test, zo ook destijds mijn AX. Ik op de achterbank zitten en een tester het kofferdeksel naar beneden duwen om hem erdoor te krijgen, stonden gloednieuwe koni rood op. Wagens die dit probleem hebben krijgen trouwens vaak een vrijstelling.
Oorspronkelijk geplaatst door Unterschlagen Bekijk BerichtenMijn huidige wagen heeft ook af fabriek tint, en ben met honderden wagens van klanten met zulke tint naar de keuring geweest, nooit een tuningverslag...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Unterschlagen Bekijk Berichtenga naar een ander station. Ik weet ook wel stations waar er gegarandeerd problemen zijn. Daar zie je mij dus niet tenzij het moet
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
Ik ga niet al 30 jaar naar hetzelfde station hoor. Ik spreek over Brasschaat, Geel en Malle. En overal heb ik al wel eens wat 'rare' dingen meegemaakt.Z4 M40i
Comment
Comment