Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Motorkeuring vanaf 2022?
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk BerichtenKeuring is gewoon één geldklopperij: als het terechte afkeur is geen probleem, maar dikwijls genoeg zijn het dingen die voor discussie vatbaar zijn en waar je als klant machteloos op toekijkt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk BerichtenJa echt ...
Vorig jaar afgekeurd -> verschil achterste remmen 30 tot 50%.
Ik rij rechtstreeks naar m'n garagist en die zetten hem direct op de remtest, niks aan gewerkt -> 11%, grafiekje afgeprint bij de papieren gestoken en terug naar de herkeuring.
Boerenbedrog.
Zelfs ooit drie keer terug moeten gaan en de 4de keer de garagist zelf laten gaan en toen was het ineens wel in orde (was allemaal in Alken)
Ook in Tienen en in Diest heeft hij een aantal keren problemen gehad.
UIteindelijk is hij in Heers beginnen gaan en daar nooit problemen gehad.
Ik ga al in Heers van bij mijn eerste auto en tot nu toe daar ook nog geen grote problemen gehad, in tegendeel zelfs.
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenIk ga ook al zo'n 30 jaar naar de keuring, ik kan haast een boek schrijven over de soms heersende wantoestanden op de keuring. En pesten is niet alleen een auto afkeuren..., het is de algemene malaise die er soms heerst, de ridicule toestanden,....
Enkele zelf meegemaakte voorbeelden:
Ik koop vier jaar terug een tweedehands auto om de kinderen te leren rijden, wordt gekeurd voor verkoop door de vorige eigenaar. Keuring voor verkoop = grondige keuring! Proper groene kaart. Ik ga vervolgens twee jaar na elkaar zelf naar de jaarlijkse keuring met die auto. Geen probleem, elke keer groene kaart. Ik ga vorig jaar naar de keuring. Afgekeurd want geen identificatieplaatje aan de deurstijl. Opvallend detail: dat heeft daar nooit geweest! Conclusie: er wordt half z'n gat gekeurd dat ze 't al die keren ervoor niet gezien hebben.
Destijds m'n Peugeot 205 GTI. Afgekeurd omwille van slechte achterste schokdempers, ja, hard afgeveerd ding. Ik ga naar de garage, perfecte schokdempers aldus de garage! Tip van de garage: laat uw banden wat af en ga met een volle bak benzine naar de keuring. Tip opgevolgd: auto erdoor!
M'n huidige en vorige BMW, twee keer getinte ruiten, optie van de fabriek af! Tuningverslag aan m'n kloten, extra betalen dus. Bij de stationchef verhaal gaan halen. Ik had evengoed tegen een muur kunnen gaan klagen. Die lacht u haast uit.
En zo kan ik nog een tijdje doorgaan.
Het volgende jaar was de opmerking gewoon weer verdwenen terwijl er met de nummerplaat niks veranderd was.
Bij de keuring voor verkoop van mijn Citroën Saxo was er ook een probleem met de schokdempers achteraan.
Normaal gezien werd de druk van de banden altijd verlaagd voor een periodieke keuring, maar deze keer was dat niet gebeurd.
De man van de keuring maakte zelf die opmerking over de bandendruk, en verlaagde de druk zelf waarna hij de test opnieuw deed en alles was in orde.
Eind januari voor de eerste keer met de Megane naar de keuring geweest en ik had ook schrik dat ze mij een tuningverslag gingen aansmeren voor mijn getinte ruiten.
Maar daar hebben ze toch niks over gezegd. Anders zou ik wel eens serieus uit men krammen geschoten zijn.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenWat nu met corona ook is, is dat je je auto buiten moet afgeven en dat ze 'm overnemen tot ie eruit gaat. Vorige maand toen ik ging met dat ottoke van m'n dochters stapte de 'ervaren' keurder in m'n auto en startte die... terwijl die nog draaide. Plezant hoor, lekker krakende starter tandwielen... Maar ja, dan zwijg je maar wijselijk, want anders vinden ze misschien weer iets.
Het is een stommiteit inderdaad, maar ik denk dat er op de keuring grotere stommiteiten begaan worden.
Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk BerichtenIk vrees ook dat dit de werkwijze gaat blijven, zelfs als heel die corona shit ooit zal verdwenen zijn ...Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenIk vrees het ook, geen kritische ogen meer.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenWat nu met corona ook is, is dat je je auto buiten moet afgeven en dat ze 'm overnemen tot ie eruit gaat. Vorige maand toen ik ging met dat ottoke van m'n dochters stapte de 'ervaren' keurder in m'n auto en startte die... terwijl die nog draaide. Plezant hoor, lekker krakende starter tandwielen... Maar ja, dan zwijg je maar wijselijk, want anders vinden ze misschien weer iets.
Waar ik ga moet je meestal blijven zitten (tenzij je iets speciaals hebt) en nu moet iedereen er uit.den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenZal wel per ongeluk geweest zijn "uit gewoonte", want normaal gezien is het de bedoeling dat de motor uit staat wanneer je voor de poort staat te wachten.
Het is een stommiteit inderdaad, maar ik denk dat er op de keuring grotere stommiteiten begaan worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
Logischer zou zijn dat iedereen in zijn auto blijft zitten en de instructies opvolgt.
Waar ik ga moet je meestal blijven zitten (tenzij je iets speciaals hebt) en nu moet iedereen er uit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk BerichtenLogischer zou zijn dat iedereen in zijn auto blijft zitten en de instructies opvolgt.
Waar ik ga moet je meestal blijven zitten (tenzij je iets speciaals hebt) en nu moet iedereen er uit.
Ik heb maar 1 keer zelf de remmen en schokdempertest moeten doen en dat was toen ze onderbemand waren door veel zieken.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
Ik heb maar 1 keer zelf de remmen en schokdempertest moeten doen en dat was toen ze onderbemand waren door veel zieken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenZo'n groene kaart, dat heb ik ook wel ergens liggen...“If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
Oh leuk. Jij mag dan naar het buitenland op reis.
- Likes 1
Comment
-
Bij mij hebben ze tijdens de Corona mijn oud polotje doen verzuipen ... Omdat ze niet met een handmatige Choke konden werken... Binnen konden ze hem nog aan de praat krijgen op de rollen... Maar buiten op de parking wou er niemand van het personeel mij even helpen om hem in gang te duwen ... Heb toen hulp gekregen van twee wachtende mensen die ook hun ongenoegen uitkraamde tegenover het personeel.
Met mijn originele 200D heb ik een tuning rapport ooit gekregen omdat de winterbanden 195 breed waren en de auto enkel een 185, 205 of een 225 band mag hebben.
Ook wouden ze eens een opmerking geven dat er geen sticker van 190kmh max op het dashboard plakte voor de winterbanden. Heb toen vermeld dat de auto max 160kmh kon rijden
Ook een hekelpuntje met mijn oude 200D is dat niemand daar het geduld heeft om een oude diesel te laten voorgloeien en dan pas te starten ... Ooit eens gezegd tegen iemand en die beet mijn neus er bijna af....
Mijn vriendin hebben ze eens afgeblaft omdat ze een oud verzekeringspapier gaf en ze even moest zoeken naar het juiste ... ik stond toen achter haar te wachten met mijn auto, en stapte uit. Dieje van de keuring verschoot toen
Maar het moet ook gezegd zijn: ik heb ook al dikwijls complimenten gekregen over de staat van mijn oude auto's .Last edited by WV.; 05/03/2021, 18:48.Benzine
'80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )
'85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)
'68 VW 411 1700 (2011-2014)
'81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
Diesel
'85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
'91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
'10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
'11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
'13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenZo'n groene kaart, dat heb ik ook wel ergens liggen...
Leef je nog in een grot?
Ook een 53 jarige oldtimer in je garage?
Als je een auto aanbied op de keuring die 100% in orde is krijg je geen gezeur allen maar positieve opmerkingen.
En dat heb je volledig zelf in de hand.
Last edited by camaro 68 rs; 05/03/2021, 19:14.Z4 M40i
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten
Als je een auto aanbied op de keuring die 100% in orde is krijg je geen gezeur allen maar positieve opmerkingen.
En dat heb je volledig zelf in de hand.
Ahja?? Met dieje zever moet je niet afkomen bij ik.
Daarom werd ik vorig jaar eerst afgekeurd en nadien op de herkeuring gewoon er door (zonder iets gedaan te hebben aan de auto)
Pech gehad zeker, de keuring is soms een klucht...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door WV. Bekijk BerichtenBij mij hebben ze tijdens de Corona mijn oud polotje doen verzuipen ... Omdat ze niet met een handmatige Choke konden werken... Binnen konden ze hem nog aan de praat krijgen op de rollen... Maar buiten op de parking wou er niemand van het personeel mij even helpen om hem in gang te duwen ... Heb toen hulp gekregen van twee wachtende mensen die ook hun ongenoegen uitkraamde tegenover het personeel.
Met mijn originele 200D heb ik een tuning rapport ooit gekregen omdat de winterbanden 195 breed waren en de auto enkel een 185, 205 of een 225 band mag hebben.
Ook wouden ze eens een opmerking geven dat er geen sticker van 190kmh max op het dashboard plakte voor de winterbanden. Heb toen vermeld dat de auto max 160kmh kon rijden
Ook een hekelpuntje met mijn oude 200D is dat niemand daar het geduld heeft om een oude diesel te laten voorgloeien en dan pas te starten ... Ooit eens gezegd tegen iemand en die beet mijn neus er bijna af....
Mijn vriendin hebben ze eens afgeblaft omdat ze een oud verzekeringspapier gaf en ze even moest zoeken naar het juiste ... ik stond toen achter haar te wachten met mijn auto, en stapte uit. Dieje van de keuring verschoot toen
Maar het moet ook gezegd zijn: ik heb ook al dikwijls complimenten gekregen over de staat van mijn oude auto's .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten
Groene kaart??
Leef je nog in een grot?
Ook een 53 jarige oldtimer in je garage?
Als je een auto aanbied op de keuring die 100% in orde is krijg je geen gezeur allen maar positieve opmerkingen.
En dat heb je volledig zelf in de hand.
Comment
Comment