Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Cleaned-style

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Cleaned-style

Dit is een tuningstijl waarbij m'n hartje dadelijk sneller begint te slaan! Ik denk die van manos ook wel

Post in dit topic wat je ervan vindt of post zelf foto's van cleaned wagens.

schitterende stijl.

Zolang het maar niet overdreven is, en liefst nog op een auto met een performante moteur, dan kan ik het zeker apprecieren.

Comment

hehe, CLEANED.... totally our thing hé sega'ke....

-EDIT- tijdelijk aangepast wegens redenen....
      Last edited by ; 05/08/2005, 04:11.

Comment

-EDIT- ook deze tijdelijk aangepast....
        Last edited by ; 05/08/2005, 04:12.

Comment

*wrijft zich nog eens in de ogen*

bangelijke golf

Comment

cleaned? C'est quoi ça?
            Moet ik foto's zien?
            Zie niks
            Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

Ben ook niet mee ...

Comment

de cleaned style volgt dus grotendeels de duitse stijl. dwz, de wagen ontdoen van lelijke (onnodige) elementen zoals ruitesproeiers, zijpinkers, zijbagetten en antenne. verder wordt de wagen maximaal verlaagd en passen er een setje schoon velgen onder.
                voorbeelden van geliefde velgskes ginder zijn de C2's van porsche, de honinggraatvelgen van BBS, ATS cupvelgen, schmidt velgen, ...

deze kerels voeren het merendeel van de werken (soms gewoonweg alles) aan hun auto zelf uit. in mijn ogen verdienen ze dan veel respect als ze van bijvoorbeeld ne golf 1 (die normaal klaar stond voor het kerkhof) een mooi opgewaardeerd wagentje maken.

mijn vorige twee posts heb ik ff ge-edit. ik wilde al enkele wagens van cleaned posten, maar er staat echter een copyright op die foto's. daarmee da sega ff om toelating heeft gemaild bij één van de moderators ginder.....

Comment

Ben niet te vinden voor tuning ,maar die cleaned style vind ik wel iets hebben..en er wordt ook grotendeels rekening gehouden met de lijn van het originele design.
                  En inderdaad, als je op cleaned.be gaat kijken, dan staan daar bangelijke projeten bij Muchos respect voor de gasten die dat allemaal kunnen..
                  Alleen de keuze van de velgen vind ik er soms nogal ies "over" en op sommige auto's moeten ze van de logo's afblijven

Comment

Wel, ik kan me ook wel vinden die in stijl van 'tunen'.
                    Geen luchthapper waar je zelf in kan kruipen, geen spiolers waar je met 4 man kan op zitten, geen bumpers voor de sneeuw te ruimen,...

Maar niet elke wagen vind ik daar even schoon...
                    Er staat daar bvb een pasat variant: tegen de grond gesmeten, embleemloos roostertje, knappe kleur, motorkap wat verlengt (dacht ik)...maar van die volle chromé velgen eronder Qua aanpassing aan de koets is die subliem maar die mannen steken totaal andere velgen dan dat de meeste AW-ers zouden doen

Het meeste van al dat me interesseert is de engineswap dat ze vaak doen. De 1.8 Turbo van audi is daar zeeer geliefd! En liefst nog een beetje getuned voor nog wat meer paarden Die steken die motor overal in...Golf 2,3,...super!

Comment

Kan veel auto's op die site ook wel appreciëren. Alleen liggen ze soms iets té laag en die velgen
                      Ik begrijp het wel, want als je aan de koets niet zo veel verandert, moeten de velgen een beetje het pronkstuk van de auto worden.
                      En ik zal nooit begrijpen waarom iemand het logo van z'n auto zou willen halen.
                      Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

Hoe worden die auto's dan ingeschreven in belgenland, of verzekerd ?

Deze tuningstijl krijgt van mij ook wel respect, al heb ik dus vragen bij het wettelijke aspect.

Voor meer foto's ed: http://www.cleaned.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door McHayes
                          Kan veel auto's op die site ook wel appreciëren. Alleen liggen ze soms iets té laag en die velgen
                          Ik begrijp het wel, want als je aan de koets niet zo veel verandert, moeten de velgen een beetje het pronkstuk van de auto worden.
                          En ik zal nooit begrijpen waarom iemand het logo van z'n auto zou willen halen.
                          das nu net cleaned hé. je auto zo clean mogelijk maken. en bovenop wa ik hierboven al zei komt daar dus ook bij da er vele hun logo's wegcleanen. en de nummerplaatuitsparing in de koffer verkleinen zodat net de plaat er nog inpast.
                          en sommigen cleanen ook de onnodige luchtgaten in hunnen bumper weg. enkelel gaan wel een beetje té ver want de motor moet nog lucht krijgen natuurlijk... maar ja...

Comment

Tuning is in, de voorbije jaren heeft Belgie een stormachtige wending meegemaakt in de tuningscene. De tuningshops en meetings schoten als paddestoelen uit de grond, meestal tot vreugde van de tuningfreaks.
                            Enkele tuningmeetings evolueerden tot een schoolvoorbeeld van eventmanagement met 100en deelnemers en bezoekers als bekroning.
                            Maar voor de beginnende tuner is het niet altijd even eenvoudig om door de wir-war van " tuningstijlen " zijn gading te vinden. Wij willen hierbij helpen om een alvast 1 stijl beter toe te lichten : De CLEANE stijl. Deze stijl heeft zijn roots bij onze Oosterburen, die de soberheid preferen boven decadentie.
                            Hierbij nemen wij ons voor te bewijzen dat ook niet-Duitse merken voor de cleane tuningstijl in aanmerking komen, een veel voorkomend misverstand in de scene!
                            Wij willen aantonen dat tuning niet enkel draait rond het plaatsen van opvallende spoilers en blitse tekeningen, maar dat ook soberheid mooi en sportief kan zijn. Wij proberen onze wagens sportief te laten evolueren door alle onnodige obstakels te supprimeren maar met respect voor de originele vormgeving van het merk.
                            Bij de cleane stijl wordt dan ook aan elk detail aandacht besteed. Daardoor spreken wij meestal over het " veredelen " van onze wagens.
                            Ook in ons Belgenlandje beginnen er als maar meer mensen zich vast te klampen aan onze cleane stijl, wij hopen dat zij onze site appreciëren en verder bekend maken in de tuningwereld.

Geert Silverans, 09/01/2003
                            Bron: http://www.cleaned.be/about.php

Ik ben ook een enorme fan van die stijl, maar soms vind ik ze ook te ver gaan (dat is persoonlijke smaak eh ). Vooral die subtiel getunede pk-monsters staan mij enorm aan. Ik ben dan ook al vanaf day one (ongeveer, nummr 76) lid van de site

Leuk toevalleke ook, mijn nummer....

Phantomschwarz Audi A3 2.0 TFSI quattro S-Line

Comment

Ik ben er wel voor te vinden, maar in één ding niet: er worden bij de "cleaned" stijl vaak volle velgen gebruikt, waar je amper door ziet. Zoals bij dat blauw golfje hier enkele posts hoger...

Ik zie liefst een mooie velg waar je nog door kan kijken, ipv zo'n lompe bijna gesloten soort. Komt ook veel sportiever over. Nuja, als je op zo'n oude auto nog met trommelremmen zit (vanachter) dan is het natuurlijk wel niet meer zo mooi...

But anyway, open, sportieve velgen voor mij

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door manos
                                -EDIT- tijdelijk aangepast wegens redenen....
                                "wegens redenen"

Zalige uitvlucht.

Met andere woorden, de foto's van de Golf die daar stond, betreffen een auto die te koop staat en jij wil die kopen, en je wil niet dat iemand anders door adhv. de URL van die foto's op dezelfde annonce komt, en zo de wagen van onder jouw neus vandaan koopt ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door manos
                                  mijn vorige twee posts heb ik ff ge-edit. ik wilde al enkele wagens van cleaned posten, maar er staat echter een copyright op die foto's. daarmee da sega ff om toelating heeft gemaild bij één van de moderators ginder.....
                                  Ah dju, verkeerd gedacht.

Comment

Hier ook een cleaned liefhebber !
                                    Alles mooi dichtgemaakt en weggewerkt, en mooi setje brede velgen eronder en plat op de grond.

Deze tuningstijl spreekt mij het meeste aan.
                                    Geen overdreven spoilers, stickers, neons, lexuslichten, enz...

En toch steekt er enorm veel tijd en geld in deze wagens. En ze blijven nog redelijk 'subtiel' getuned.
                                    Ik zeg niet dat ik elke gecleande wagen mooi vind, maar de stijl spreekt me echt wel aan.

Ben van plan om in de toekomst mijn 306'je ook wat te cleanen.

Comment

Hier een voorbeeld van een 'redelijk' cleane 306.
                                      Bijgevoegde Bestanden

Comment

nu ik eraan terugdenk : in Kermt heeft een tijdje lang een extreem gecleande 306 GTi rondgereden.

Een groene, met WRD velgen ( 10 inch vanachter ), en een volledig beige alcantara leder interieur.

was best wel knap !

Comment

Working...
                                        X