![](http://img78.imageshack.us/img78/7964/p10105441de.jpg)
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Cleaned-style
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door de_sassefrasEen beetje een meer technische vraag over die V :
Waarom heeft zo'n ding eigenlijk 2 "knalpotten" ?
De middendemper wordt dorogaans gebruikt om het grootste lawijt eruit te filteren. 't Is dan ook de gedroomde demper voor zij die meer lawijt willen, om eruit te kieperen en te vervangen door een stuk buis, b.v. Je hebt zelfs "middendemper"-fakes die lijken op een demper maar gewoon een koker zijn rond een recht stuk buis, "om niet op te vallen op de keuring".
Door de middendemper wordt ook het soort geluid bepaald. Bijvoorbeeld de E46 M3 heeft een titanium binnenwerk en érg dunne wanden bij de middendemper zitten, en dat is verantwoordelijk voor dat metaalachtige "kletterende" "blik"-geluid dat de E46 M3 zo typeert. Je houdt ervan of niet. Zij die er niet van houden vervangen de middendemper door een Eisenmann-exemplaar en *tadaaam* je E46 M3 klinkt metéén zoals een E36 M3 3.0 en een stuk luider dan origineel.Lekker hoor.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door P.Stichelbmiddendemper, katalysator, roetfilter, ....
Een uitlaatlijn is meer dan een buis met aan het einde een dempertje he
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door SegaIk denk er net hetzelfde over bij die Pug... De voorkant gaat er net over! Spijtig... Voor de rest is em wel ferm...
Effe één van zijn belangrijkste concurenten posten
" Hoe kan die nu nog over een vluchtheuvel rijden ?"
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveldvluchtheuvels dienen niet om over te rijden.
Die Golf met A6 velgen is trouwens
Comment
Comment