Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Philips Bluevision

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

heb al ns een setje CoolBlue's van Osram gehad. geven witter licht en een iets grotere lichtopbrengst dan de standaard-lampen. maar na enkele maanden waren ze ook gesprongen.

dan heb ik ff met Philips Rally-lampen rond gereden. geven ook een leuke meeropbrengst qua licht, ma na enkele maanden waren die ook al gesprongen.

begin dit jaar heb ik me dan nog ns een setje CoolBlue's aangeschaft and again... enkele weken geleden is het eerste al terug gesprongen....

hoeveel keer stootte de ezel zich nu weer aan diezelfde steen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nemo Bekijk Berichten
      een waterpomp
      Goeie ruil

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door xit2050 Bekijk Berichten
        En hoeveel mensen verblinden juliie zo gemiddeld per week met die smeerlapperij?
        Geen. Ik heb al meermaals achter kameraden gereden en ze zeggen steeds dat ze niet verblinden en dat ze er geen last van hebben.

Oorspronkelijk geplaatst door de_sassefras Bekijk Berichten

't Geen ik hierboven gelezen heb is allemaal zever, ge moet natuurlijk wel uw lampekes deftig installeren en er niet eerst met uw vettige pollen aankomen

Ik heb vroeger wel eens van die goeiekope (alhoewel...) prutlampen van Auto5 ofzo gehad. Erin gestoken met vettige pollen. Ook thuis al halogeenlampjes vervangen met de vingers aan't glas.

Ze gingen maar niet kapot.

Kan iemand mij uitleggen waarom dat niet mag met vingers aan een lamp komen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DéGioke Bekijk Berichten
          Kan iemand mij uitleggen waarom dat niet mag met vingers aan een lamp komen?
          Awel, dat is niet zo moeilijk te snappen.
          Een lampeke is volledig en perfect doorzichtig, het absorbeert bijna geen licht.
          Als je met vettige handen aan een lampje komt, zorg je voor een laagje dat licht gaan tegenhouden.
          Licht = energie en energie dat wordt tegengehouden zorgt voor een energie-accumulatie. Meestal uit zich dat in de vorm van warmteophoping.
          Een lampje dat te warm wordt zal dus springen. Snappie ?
          Het is ook daardoor dat lampen die veel licht geven (veel energie), met extra zorg moeten gestoken worden, omdat die dus sneller doorbranden.
          Dat is waarschijnlijk ook één van de redenen waarom xenons (bijna) altijd moeten geplaatst worden met de hogedruk-koplampsproeiers. Vuile koplampen houden namelijk licht tegen en dan gaat de lucht in uw koplampen te warm worden, wat dan ook weer een nadelig effect heeft op de levensduur van uw lichten.
          Xenons plaatsen zonder sproeiers (of manueel reinigen) geeft vroeg of laat dus problemen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door De Fille Bekijk Berichten
            Xenons plaatsen zonder sproeiers (of manueel reinigen) geeft vroeg of laat dus problemen

Ik laat weten als ze kapot zijn

Comment

Ik heb Vision Plus steken, nu toch al een hele tijd

In de vito vroeger ook Bluevision gehad maar die zijn echt veel te snel stuk

Gewoon voor betere lichtopbrengst, niet voor de xenon look

En andere "xenon" look lampjes 7500 8500k zijn prullen en dat zie je zo dat het niet echt is, zeker als het gele standlichtje er nog inzit Echt tjoening lampen

Die volledige niet originele xenon sets zijn anders wel deftig! Maar niet voor een oudere auto

Comment

Ik heb net dezelfde

H4 8000k.

Een plezier 's nachts
                Als ze al tegen witte pinkers op een "oudere" auto zijn, ga je nog wat te horen krijgen denk ik ..

Is misschien een plezier 's nachts maar zie er liever gele lampen in steken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door buckie Bekijk Berichten
                  Als ze al tegen witte pinkers op een "oudere" auto zijn, ga je nog wat te horen krijgen denk ik ..

Is misschien een plezier 's nachts maar zie er liever gele lampen in steken

Ik heb het al genoeg te horen gekregen.

Maar met je eigen auto doe je toch steeds wat je zelf wilt hé

Comment

Ik heb het al genoeg te horen gekregen.

Maar met je eigen auto doe je toch steeds wat je zelf wilt hé
                    Idd groot gelijk! Ze hebben niet bijgelegd hé

Comment

Komt ervan, al dieje reclame zitten maken voor Blue Vision en dan springt er gisteren een lampje

Niet getreurd, had er nog eentje liggen

Comment

Ik ga de xenon h7's ook bestellen bij lee-electronics. Ik denk de 6000k. De prijs valt goe mee, dus waarom zou ik niet.
                        Volvo V60 D3 R-design

Comment

Dat is waarschijnlijk ook één van de redenen waarom xenons (bijna) altijd moeten geplaatst worden met de hogedruk-koplampsproeiers.

Toch niet, xenon zorgt voor minder warmte-ontwikkeling dan hallogeenlampen. Ook gaan ze veel langer mee. In theorie zou je zo'n 200.000km met een set xenonlampen moeten kunnen doen. Je ziet wanneer ze "op" zijn wanneer ze beginnen te knipperen / lichtsterkte verliezen en uiteindelijk dan niet meer branden. Dit gaat meestal vrij geleidelijk.

Omdat xenons veel sneller last hebben van lichtverstrooiing moeten er volgens mij (is enkel in BE verplicht trouwens) koplampsproeiers bij.

Comment

Awel, dat is niet zo moeilijk te snappen.
                            Een lampeke is volledig en perfect doorzichtig, het absorbeert bijna geen licht.
                            Als je met vettige handen aan een lampje komt, zorg je voor een laagje dat licht gaan tegenhouden.
                            Licht = energie en energie dat wordt tegengehouden zorgt voor een energie-accumulatie. Meestal uit zich dat in de vorm van warmteophoping.
                            Een lampje dat te warm wordt zal dus springen. Snappie ?
                            Het is ook daardoor dat lampen die veel licht geven (veel energie), met extra zorg moeten gestoken worden, omdat die dus sneller doorbranden.
                            Dat is waarschijnlijk ook één van de redenen waarom xenons (bijna) altijd moeten geplaatst worden met de hogedruk-koplampsproeiers. Vuile koplampen houden namelijk licht tegen en dan gaat de lucht in uw koplampen te warm worden, wat dan ook weer een nadelig effect heeft op de levensduur van uw lichten.

Deels waar....

Een halogeenlamp wordt veel heter dan een conventionele gloeilamp, en is bovendien kleiner.
                            Eventuele organische vetten die zich op het glas bevinden, gaan verbranden, en zorgen voor een bruine of zwarte laag. Hierdoor kan het glas dat zich onder die 'verbrande plek' bevindt, niet voldoende afkoelen (of iig, er bestaat een te groot afkoelingsverschil tov de andere delen van het glas).

Zoals je wel weet, zijn Halogeenlampen gevuld met Broom-Waterstof (toch voor de halogeenlampen met twee gloeidraden. De enkele-gloeidraad-halogeenlampen zijn gevuld met Bromium of Jodium). Dat gas zorgt ervoor dat de afgestoten Wolfram-atomen van de gloeidraad, zich nabij het koele glas gaan verbinden met de gas-atomen, en op die manier terugkeren naar de gloeidraad, alwaar ze zich terug vastzetten. Op die manier is er dus een cyclus aan de gang.

Het is dus logisch dat de Wolfram-atomen die zich onder de verbrande plek bevinden, zich niet/minder goed kunnen binden met het gas, en dus neerslagen op de binnenzijde van het glas.
                            Hierdoor vormt er zich een tweede licht-(én warmte!)-tegenhoudende laag, én het aantal Wolfram-atomen op de gloeidraad verminderen. Dit is een viscieus gedrag, zodat na verloop van tijd de lamp zal 'springen'.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door \/\/outer Bekijk Berichten

Ligt het nu aan mij, of zie ik een veel te symmetrisch lichtbeeld?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                                Ligt het nu aan mij, of zie ik een veel te symmetrisch lichtbeeld?
                                Nu je het zegt... met deze opstelling ga je vrij snel tegenliggers verblinden, zeker als de weg niet vlak is. Normaalgezien zou dat lichtbeeld links van de auto nauwelijks mogen 'uitsteken' en rechts daarentegen een pak meer dan hier het geval is...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door G 55 AMG Bekijk Berichten
                                  Nu je het zegt... met deze opstelling ga je vrij snel tegenliggers verblinden, zeker als de weg niet vlak is. Normaalgezien zou dat lichtbeeld links van de auto nauwelijks mogen 'uitsteken' en rechts daarentegen een pak meer dan hier het geval is...
                                  Right, ik heb originele xenons en die schijnen rechts opvallend meer dan links, veel meer dan auto's met gewone lampen, je verlicht de zijkant van de weg van de auto voor je mee als je erachter rijdt...zeker als er verkeersborden naast de weg staan.
                                  2007 Audi A6 Avant 2.7tdi S-line Quattro Tiptronic

Comment

Ik zal jullie direct eens uitleggen hoe dat komt :p. Je weet wel bij VW's dat je linksonder de "stand" van je lichten kunt veranderen hé (van 0 tot 3), en toen stond hij op het "maximum" kwa verte (0), dit irriteerde soms tegenliggers idd, nu staat het op 2, en sindsdien nog geen enkele x iemand die me geseind heeft!

dat "probleem" is dus al opgelost.

Maar toch goed opgemerkt hoor

Comment

Ik zal jullie direct eens uitleggen hoe dat komt :p. Je weet wel bij VW's dat je linksonder de "stand" van je lichten kunt veranderen hé (van 0 tot 3), en toen stond hij op het "maximum" kwa verte (0), dit irriteerde soms tegenliggers idd, nu staat het op 2, en sindsdien nog geen enkele x iemand die me geseind heeft!

En 't is daarom dat Xenons automatische hoogteregeling verplicht moeten hebben
                                      Nuja, als je zelf zo vriendelijk bent om het aan te passen, dan is het uiteraard ook in orde (voor je tegenliggers dan)

Comment

Maar hoe ver schijnen jouw lichten dan nog?

Comment

Ja oké, als je het zo opgelost krijgt...

Houd er dan ook rekening mee, dat wanneer je met achterpassagiers rijdt, het waarschijnlijk niet voldoende zal zijn om van stand 2 naar 3 te gaan...

Comment

Working...
                                          X