Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LED-verlichting in interieur

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door ximer Bekijk Berichten
    Dat zou zéér mooi zijn uiteraard Matthi, maar zou ook betekenen dat ik min of meer een nieuw dashboard zou moeten bouwen om ze te kunnen inbouwen
    DOEN!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matthi.Lampe Bekijk Berichten
      DOEN!!
      Matthi is een jongen met weining complexen.

't Is wel verdomd knap in jullie S !

Totaaaal off-topic, maar welke motorisatie is dat en welke maat van velgen ??

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie Bekijk Berichten
        Matthi is een jongen met weining complexen.

't Is wel verdomd knap in jullie S !

Totaaaal off-topic, maar welke motorisatie is dat en welke maat van velgen ??
        check PM

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door P.Stichelb Bekijk Berichten
          Ik zou opteren voor CCFL verlichting. Normaal is die in zowat alle kleuren van de regenboog te verkrijgen...

Veel makkelijker in te bouwen (dan leds) en ook gebruiksvriendelijk (inverter werkt op 12V...)

Qua kostprijs zal dat ook reuze meevallen, want voor max. €15 heb je al een setje van 2 lampen met inverter

Edit: HIER vind je wat ik bedoel. Blijkbaar zijn de prijzen de laatste tijd gedaald
          Dat is wel knap...

Mss iets voor de toekomst.

Comment

Tzijn toch LED's geworden... heb er vier gekocht + de vier benodigde weerstanden. Ga nu kijken om via een printplaatje alles netjes te verbinden, ook met de nodige aan en uitschakelaartjes en dit geheel eventueel in te bouwen in het opbergcompartiment van de armsteun.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DéGioke Bekijk Berichten
              Dat is wel knap...

Mss iets voor de toekomst.
              Nie mis hé. Echt superhandige verlichting.

Verbruikt niet veel
              Wordt niet warm
              Werkt rechtstreeks op 12V
              ....

Oorspronkelijk geplaatst door ximer Bekijk Berichten
              Tzijn toch LED's geworden... heb er vier gekocht + de vier benodigde weerstanden. Ga nu kijken om via een printplaatje alles netjes te verbinden, ook met de nodige aan en uitschakelaartjes en dit geheel eventueel in te bouwen in het opbergcompartiment van de armsteun.
              Nice. Welke leds heb je gekocht als ik vragen mag ?

Foto's van de mod zijn zeker welkom ! (ik hoop stiekem op een subforum "my mods" naast de detailing sectie)
              Ik begin nu al te zagen, zodat de sectie er hopelijk is tegen dat ik m'n eerste wagen aankoop

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door P.Stichelb Bekijk Berichten
                Nice. Welke leds heb je gekocht als ik vragen mag ?

Foto's van de mod zijn zeker welkom ! (ik hoop stiekem op een subforum "my mods" naast de detailing sectie)
                Ik begin nu al te zagen, zodat de sectie er hopelijk is tegen dat ik m'n eerste wagen aankoop

Zijn gewone leds van 4,5v... witte... of hoe bedoelde je precies?

Comment

Ik hou mij daar wel af en toe eens me bezig ...
                  Het is vooral belangrijk dat je
                  1. Indien de toepassing licht om echt te verlichten, je een grote mcd-waarde (http://nl.wikipedia.org/wiki/Led#Optische_eigenschappen) neemt, maar die zijn ook duurder uiteraard, puur voor de "show", dus zonder echt nut, volstaat een kleinere mcd-waarde.
                  2. Als je wel gaan belichten, neem je best leds met een grote(re) spreidingshoek, anders volstaat een kleine.

CCFL is inderdaad handig, hoewel uiteindelijk mijn voorkeur toch uitgaat naar leds, waar je identiek hetzelfde mee kan bereiken en veel flexibeler bent (je moet trouwens ook telkens die omvormer ergens kwijtspelen).
                  + zo'n CCFL verbruikt ook wel het 20-voudige van één ultrafelle led, niet dat dat meestal van belang is maar kom ...

Enkel voorbeelden:

De verlichting in mijn auto:

De W8-verlichting in Manos' Ibiza:

De achterbank-verlichting in Dégio's ex-156:

Bijgevoegde Bestanden

Comment

De voorste verlichting in Dégio's ex-156:

Mijn handschoenkastje-verlichting:

En offtopic, maar hetgeen ik nu aan bezig ben:

Al de leds die je op de vorige foto's ziet zijn 11000mcd witte leds (en ze zijn echt zo wit als op sommige foto's, want op sommige lijken het er blauwe ..), uitgezonder bij mijn klok daar zitten nog 4 8000mcd oranje leds (je ziet wel goed het verschil in lichtsterkte daarbij).

TIP: Om bij gewone leds een grotere spreidingshoek te bekomen (= egaler verspreid licht) schuur je gewoon met een fijn schuurpapier het kopje wat op ...
                    Dit zie je goed bij mijn klok, moest ik dat niet gedaan hebben zou de licht-aftekening op de witte achtergrond veel "lelijker" geweest zijn:

Voor zo'n glow aan je voeten bijvoorbeeld zou ik Superflux (of spider, andere naam - zelfde led) leds aanraden, deze hebben een zeer grote lichtopbrengst en hebben een stralingshoek van +- 90°.
                    Bijgevoegde Bestanden
                    Last edited by ; 16/05/2007, 00:59.

Comment

Kerel...gij doet toch echt wonderen met LED's

Comment

knap en proper werk idd!

Comment

Nog ff aan het solderen geslaan na ... 14 jaar ofzo, is er ook beetje aan te zien ff weerstandje aan de led gezet.

Comment

de nieuwe honda civic's zijn ook voorzien van een blauwe goed als je de deuren opent , prachtige verlichting

Comment

Ik vind die binnenverlichting met die witte leds nogal fel.

Bij mijn A3 vind ik het standaardbinnenlicht al fel, 'k heb het dan ook uitgezet dat het niet mee aangaat als ik mijn deuren 's nachts opendoe ('k heb verlichting aan de voetruimte vooraan, das al genoeg).

Zou ik eigenlijk gemakkelijk een minder hevig lampke kunnen steken of een ander kleurke (audi-rood ofzo) ?

Comment

led verlichting

Ik heb een mooie site gevonden.
                                Kijk eens op www.autospul.nl
                                Alles op gebied van led verlichting en schappelijke prijzen.
                                Ze staan ook op de vrije markt in Overpelt.

Corvette men

Comment

Working...
                                X