Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ratlook

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Löwe Bekijk Berichten
    Hierzie, schoon fotoke!

P R A C H T I G

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Löwe Bekijk Berichten
      Hierzie, schoon fotoke!

Knap! Merci.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door arnev. Bekijk Berichten
        ja ze , danke danke
        kan enkele uren weg

Als ik straks tijd en goesting heb, zal ik er nog een paar proberen te vinden.

Comment

• Heb daarstraks een leuke Spaanstalige site gevonden waarin de Ratlook als onderdeel wordt behandeld.

Volgens deze site, kan de Ratlook in drie categorieën worden onderverdeeld.

Comment

• Allereerst de definitie:

Een Ratvoertuig is een voertuig dat de eigenaar in een 'te restaureren' staat heeft gevonden. Het voertuig wordt niet gerestaureerd, maar enkel klaargemaakt zodat het weer kan circuleren.

De slechte staat van het interieur of exterieur spelen hierbij geen rol (het is eerder het tegenovergestelde, daar men deze apprecieert en nastreeft).
            Wat de kleur betreft, gebruikt men afgesleten, oud uitziende of roestige kleuren, chroom kan worden doorprikt of mat gemaakt en het interieur zal telkens in de zo slecht mogelijke staat worden behouden.

Comment

• Enkele Ratlook voertuigen...

Bron
              Last edited by ; 21/07/2007, 19:07.

Comment

• De 1ste categorie:

Werd in een eerste plaats voornamelijk geassocieerd met drag racing voertuigen.

Voertuigen waarbij het op prestaties aankwam en niet op het uiterlijk.
                Het geld dat anders in het uiterlijk werd gestoken, werd bespaard en uitgegeven aan de mechanica en de motor. De carrosserie liet men in zoverre het mogelijk was, in de oorspronkelijk aangetroffen staat. De aangetaste kleur, blutsen en roest werden genegeerd. Slechts de lelijkste stukken werden eventueel met een spray bewerkt.

Bron

Comment

• De 2de categorie:

Bij deze categorie wil de eigenaar een zekere stijl geven aan het voertuig, waarbij hij kiest voor een verlaagd voertuig dat met allerlei soorten 'oude' ornamenten wordt 'aangekleed'.

Bij deze categorie is voornamelijk het uitzicht van belang.
                  Dat de prestaties of het rijgedrag negatief worden beïnvloed, speelt hier geen rol.

Bij deze categorie gaat men op zoek naar oude materialen, die het voertuig een nog verwaarloosder aspect geven.
                  Zo zal men alles doen om op zoek te gaan naar oude koffers, spiegels en andere accessoires daterend uit dezelfde of een zelfs nog oudere periode dan die waaruit het voertuig afstamt.
                  Het komt erop neer dat alle bijkomende accessoires in een even slechte of slechtere staat dan het voertuig zijn.

De aftakeling accentueren is dan ook het voornaamste doel van de eigenaar.

Bron
                  Last edited by ; 21/07/2007, 19:14.

Comment

• De 3de categorie:

De aanschaf van een oude 'camionette' met oud uitziende commerciële decoraties. Afbeeldingen en teksten worden zo authentiek mogelijk weergegeven, waarbij roestvlekken eventueel worden nagemaakt.
                    In zoverre het mogelijk is, worden de oorspronkelijke afbeeldingen en opschriften behouden of geïmiteerd.

Bron

Comment

• zalig ! knap verslag
                      mooi om eens uitgetikt te zien

jammer van die 356

Comment

zalig ! knap verslag
                        mooi om eens uitgetikt te zien

jammer van die 356
                        Merci arnevke.

Heb de oorspronkelijke tekst niet helemaal identiek weergegeven, wegens teveel nutteloze details. We kennen de Ratlook ondertussen al redelijk goed, denk ik. En ik maak altijd vrije vertalingen.

Voor diegenen die geïnteresseerd zijn in de oorspronkelijke Spaanse tekst: cfr Bron.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door karin Bekijk Berichten
                          Merci arnevke.

Heb de oorspronkelijke tekst niet helemaal identiek weergegeven, wegens teveel nutteloze details. We kennen de Ratlook ondertussen al redelijk goed, denk ik. En ik maak altijd vrije vertalingen.

Voor diegenen die geïnteresseerd zijn in de oorspronkelijke Spaanse tekst: cfr Bron.
                          eb gij da vertaalt ?

Comment

• Het valt me nu nog maar op, maar die velgen onder de camionette vind ik dus absoluut niet kunnen.

Comment

eb gij da vertaalt ?
                              Ik heb mijn eigen Nederlandstalige versie gegeven afgaande van de Spaanse tekst waarin deze categorieën worden besproken.

Comment

Het valt me nu nog maar op, maar die velgen onder de camionette vind ik dus absoluut niet kunnen.
                                op alle 2 de t1's liggen er pracht velgen

Comment

op alle 2 de t1's liggen er pracht velgen
                                  Vind dat ze te jong zijn tegenover de rest van het voertuig.
                                  Naar mijn mening hadden ze beter oude roestige wieldoppen of iets dergelijks gebruikt.

Comment

Vind dat ze te jong zijn tegenover de rest van het voertuig.
                                    Naar mijn mening hadden ze beter oude roestige wieldoppen of iets dergelijks gebruikt.
                                    ja, tzijn der dien 17" porsche turbo velgen leggen van enkele jaren oud.
                                    je moet er voorzijn

wieldoppe zijn ook lekker

Comment

ja, tzijn der dien 17" porsche turbo velgen leggen van enkele jaren oud.
                                      je moet er voorzijn

wieldoppe zijn ook lekker
                                      Voor een dergelijke stijl moet je gaan naar velgen of wieldoppen die er gebruikt of oud uitzien, vind ik.

Comment

Voor een dergelijke stijl moet je gaan naar velgen of wieldoppen die er gebruikt of oud uitzien, vind ik.
                                        of velgen van in die tijd (bbs , ats, empi , ronal .....)

Comment

of velgen van in die tijd (bbs , ats, empi , ronal .....)
                                          Yep.

Comment

Working...
                                          X