Mededeling

Collapse
No announcement yet.

vragen I.v.m xenon

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk Berichten
    Eerder als een botsauto die van de kermis is ontsnapt
    Jij bent uit je instelling ontsnapt. Hop, weer naar binnen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk Berichten
      Eerder als een botsauto die van de kermis is ontsnapt
      Jaloers omdat wanneer je de lichten van de 200cdi aansteekt, dat je dan nóg trager rijdt?

Dé site voor alle Audi Sport/S/RS/R liefhebbers, eigenaars en fanaten!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Spillies Bekijk Berichten
        Jaloers omdat wanneer je de lichten van de 200cdi aansteekt, dat je dan nóg trager rijdt?

Ik durf te wedden met een 200cdi ben je sneller in SPanje dan met jullie S6

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nemo Bekijk Berichten
          Vertel...

Dé site voor alle Audi Sport/S/RS/R liefhebbers, eigenaars en fanaten!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Spillies Bekijk Berichten
            Vertel...
            Gewoon de tijd dat jullie met tanken verliezen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nemo Bekijk Berichten
              Echt eh, en de mensen houden mij tenminste niet op om me uit te lachen met mijn foorverlichting

(de hoerenkotverlichting aan de binnenkant zien ze niet )

Comment

• Ik heb eens geprobeerd alle merken die ik vond op een rijtje te zetten.. (Als er nog zijn zal ik ze aanvullen)
                Als je weet welk merk je hebt, zijn er bepaalde merken bij die je best vermijdt?/ aan te raden zijn? Garantie?

Excellent Line
                Pilot tm
                Meccatune
                Techone
                Well Done

Duurdere merken: Catz, Target, Autolamps, Philips Ultinon

Comment

• Pilot xenon speciaal voor de Belgische markt.

Pilot international heeft het voor elkaar gekregen om als eerste legaal de aftermarket xenonverlichting in combinatie met een automatische hoogte regeling kit en wasinstallatie goed te laten keuren bij een GOCA keuring station.

In overleg met het door ons uitgegeven certificaat kan de personen wagen met een Pilot xenon kit in belgie goedgekeurd worden voor weggebruik.

U kunt de volledige Pilot xenon pakket laten installeren door een door ons gecertificeert Pilot inbouw Center. Deze vestigingen zullen zeer binnekort worden vermeld op deze pagina.

heeft u vragen over de werking van de Pilot hoogte regeling en was installatie klik dan Hier

Bron : http://www.pilotxenon.nl/index.php?o...ask=view&id=26

Comment

• De prijs zal niet mals zijn wss...

Comment

• De hoogte regeling module. Deze module word ingesteld met de setter, en word aangesloten op de automatische hoogte regelaar die standaard in de auto zit. De module meet de hoek van de beladen of niet beladen auto en zorgt ervoor dat de lampen op precies de juiste hoogte komt te staan die alvorens door de setter is ingesteld.
                      Dit is een stukje geknipt uit de tekst over het plaatsen van de automatische hoogteregeling.

Automatische hoogteregeling zit doorgaans toch alleen op auto's met standaard xenon? Of kunnen ze van de manuele -die de meesten wel hebben- een automatische maken? ALs je al andere lichtblokken moet beginnen aanschaffen kan je beter alles OEM laten plaatsen...
                      Last edited by Bart_6; 14/10/2007, 12:52. Reden: Bron!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sibi Bekijk Berichten
                        Ik heb ze bij Remco al zien liggen aan € 119 !

Maar dan heb je wel maar 3 maanden garantie, voor 1 jaar garantie te krijgen moet je ca. € 180 betalen.

-edit-
                        Blijkbaar hebben ze ook een website: http://www.remcoshop.nl

3 maand garantie --> € 119
                        1 jaar garantie --> € 175
                        2 jaar garantie --> € 215
                        Correctie: € 99 en 1 jaar garantie !

Moest 't voor anderen niet zo verblindend zijn, 'k zou ze der direct insteken.
                        Nu moe'k er toch nog ff over nadenken.
                        Life's too short. Not to. Live it.
                        1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
                        2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
                        2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
                        2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

Comment

Inderdaad, ze zijn echt verblindend en storend. Bovendien ziet een autokenner onmiddellijk dat het fake xenons zijn. Aftermarket xenons doen bovendien meestal meer afbreuk op je wagen dan je dan toch nog mooiere halogeen koplampen.
                          Bij OEM xenon zit je lampje in een lens die het licht zo goed mogelijk over het wegdek doet schijnen. Bij aftermarket zit je meestal nog met je reflector "die geen weg weet" met de hoge capaciteit van een xenon ampoule, logisch dat je tegenliggers ferm gaat verblinden. Bovendien heb je dan setjes die variëren van 4500 cd tot ik weet niet hoeveel cd die je auto meer en meer een rijdend paars bordeel maken.
                          Dit is natuurlijk mijn persoonlijke mening.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door FR2007 Bekijk Berichten
                            Inderdaad, ze zijn echt verblindend en storend. Bovendien ziet een autokenner onmiddellijk dat het fake xenons zijn. Aftermarket xenons doen bovendien meestal meer afbreuk op je wagen dan je dan toch nog mooiere halogeen koplampen.
                            Bij OEM xenon zit je lampje in een lens die het licht zo goed mogelijk over het wegdek doet schijnen. Bij aftermarket zit je meestal nog met je reflector "die geen weg weet" met de hoge capaciteit van een xenon ampoule, logisch dat je tegenliggers ferm gaat verblinden. Bovendien heb je dan setjes die variëren van 4500 cd tot ik weet niet hoeveel cd die je auto meer en meer een rijdend paars bordeel maken.
                            Dit is natuurlijk mijn persoonlijke mening.
                            1. Aftermarket xenon kan 100% zeker perfect afgesteld worden zonder dat je anderen verblindt.

2. Sommige wagens hebben fabriek-af xenon ZONDER lens (vb'en zijn: sommige Volvo's, Peugeot 607, Renault Laguna bepaalde modellen, enz.) dus om direct te gaan zeggen dat het een "fake-look" is is ook relatief.

3. met die "4500 cd" veronderstel ik dat je het over (kelvinwaarde) hebt van de xenons. Indien je niet over de 6000k gaat blijft het mooi wit/wit-blauw.

En dit zijn geen persoonlijke meningen maar gewoon feiten

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door \/\/outer Bekijk Berichten
                              1. Aftermarket xenon kan 100% zeker perfect afgesteld worden zonder dat je anderen verblindt.

2. Sommige wagens hebben fabriek-af xenon ZONDER lens (vb'en zijn: sommige Volvo's, Peugeot 607, Renault Laguna bepaalde modellen, enz.) dus om direct te gaan zeggen dat het een "fake-look" is is ook relatief.

3. met die "4500 cd" veronderstel ik dat je het over (kelvinwaarde) hebt van de xenons. Indien je niet over de 6000k gaat blijft het mooi wit/wit-blauw.

En dit zijn geen persoonlijke meningen maar gewoon feiten

2. My apo's. Had altijd gedacht dat xenons met lens kwamen, juist alleen al voor de perfecte lichtbundel te creëren, maar nu je die voorbeelden aanhaalt...
                              3. Inderdaad dat bedoel ik. Eenmaal boven de 6000k wordt het licht voor me te blauw/paars en wordt het dan ook iets te "onnatuurlijk" (OEM en aftermarket). Daar komt nog bij dat eenmaal boven de 6000k de lichtopbrengst daalt. Bij de meeste wagens met OEM xenon liggen de waarden als ik mij nie vergis meestal tussen 4500k en max 6000k.
                              Ik heb helemaal niks tegen aftermarket xenon's, het geeft sommige wagens een beter uiterlijk. Enige voorwaarden zijn dat ze perfect moeten afgesteld zijn( Sommige installeren de xenons zonder langs te gaan bij te garage om ze af te stellen) en natuurlijk de kelvin waarde niet hoger ligt dan 6000k.
                              Oja, is er dan zo een duidelijk verschil wanneer je aftermarkets xenons steekt bij een wagen die standaard is geleverd met halogeen koplampen? (Gelijkblijvende wattage's natuurlijk)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door FR2007 Bekijk Berichten
                                2. My apo's. Had altijd gedacht dat xenons met lens kwamen, juist alleen al voor de perfecte lichtbundel te creëren, maar nu je die voorbeelden aanhaalt...
                                3. Inderdaad dat bedoel ik. Eenmaal boven de 6000k wordt het licht voor me te blauw/paars en wordt het dan ook iets te "onnatuurlijk" (OEM en aftermarket). Daar komt nog bij dat eenmaal boven de 6000k de lichtopbrengst daalt. Bij de meeste wagens met OEM xenon liggen de waarden als ik mij nie vergis meestal tussen 4500k en max 6000k.
                                Ik heb helemaal niks tegen aftermarket xenon's, het geeft sommige wagens een beter uiterlijk. Enige voorwaarden zijn dat ze perfect moeten afgesteld zijn( Sommige installeren de xenons zonder langs te gaan bij te garage om ze af te stellen) en natuurlijk de kelvin waarde niet hoger ligt dan 6000k.
                                Oja, is er dan zo een duidelijk verschil wanneer je aftermarkets xenons steekt bij een wagen die standaard is geleverd met halogeen koplampen? (Gelijkblijvende wattage's natuurlijk)
                                2. C'est pas grave
                                3. OEM xenon zit idd ongeveer tussen de waarden die je je zegt.

Verschil tussen hallogeen en aftermarket xenon is uiteraard ENORM!
                                Afstellen vergemakkelijkt al een stuk als je standaard niveauregeling hebt zitten op je wagen (bij bv. elke VW heb je al zo'n draaiknopje) dus dan is het maar zo te zetten dat ze niet te hoog schijnen en je zo de anderen niet irriteert.

Persoonlijk vind ik met lens natuurlijk ook nog veel mooier, en de lichtbundel is idd "rechter" voor je. Maar puur praktisch gezien is aftermarket xenon zeker de moeite waard en is het een genot om 's nachts te rijden.

Comment

• Comment

• voor wagens met CAN-bus :

Well-Done-Xenon is al 15 jaar de marktleider op het gebied van reparatie en vervanging van Xenon en LED onderdelen. Zowel een webshop als werkplaats.

Goedkoper als het zonder CAN-BUS en lampcontrole in de boordcomputer is :

Well-Done-Xenon is al 15 jaar de marktleider op het gebied van reparatie en vervanging van Xenon en LED onderdelen. Zowel een webshop als werkplaats.

Af te raden en zou eigenlijk zelfs verboden moeten zijn om deze niet-radio-ontstoorde te verkopen :

Ze vragen daar 50€ voor het monteren v Xenonkits :

Comment

• @ Turboboost, mss weet jij dit,

Zou een In-Pro xenonlook passen met een hid xenonset ?

Ik heb het over dit, zou leuk zijn zo'n lenslamp-koplampen te kunnen combineren met bv. een 6000k aftermarket xenon set...

Zou 100% OEM lijken dan

edit: en m'n manuele hoogteregeling die ik nu heb zitten zou natuurlijk moeten blijven werken hé!
                                      Last edited by Wouter; 24/10/2007, 23:49.

Comment

• misschien wel .

Wel opletten welk type hallogeenlampen er in die projectiekoplampen zitten (is vaak kleiner type bvb HB3 of negenduzend enzoveel ipv H1 , H3 ,H4 of H7 omwille v beperkte ruimte tussen lens en spiegel ) .

ideaal zou zijn als je manueel bediende elektrische hoogteregeling kan laten ombouwen naar automatische hoogteregeling , dan nog paar extra ruitensproeiertjes op de koplampen gericht aansluiten bij je gewone ruitensproeiertjes en voldoet perfect aan alle normen kwa wetgeving en keuring .

Zie paar posts terug

Comment

Ik ga me zo'n setje halen dan. Momenteel heb ik het probleem dat ik met een kapotte ballast zit en dus maar 1 brandende xenonlamp heb (op zich nog meer dan genoeg)
                                          Zo 1 ballast kost me zo'n 65€ inclusief verzending....
                                          Ik zou stom zijn om niet ineens een volledig nieuwe set te kopen en dan nog wel met 1 jaar garantie.

Thx for the info

Comment

Working...
                                          X