Oorspronkelijk geplaatst door Gere
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
vragen I.v.m xenon
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Cayenne Bekijk BerichtenOmdat vuile koplampen bij xenonverlichting de straal zodanig verbreken dat het licht totaal verstoord wordt, en alzo tegenliggers gaat verblinden.
Comment
-
Als je zo'n kit gaat kopen, kijk naar de fitting van de lampen. Probeer een metalen fitting te hebben, de plastieken smelten, breken af of moeten bijgeslepen worden om vast te klikken in de voorziene lamphouders.
HIDS Direct is een goeie e-bay shop waar je allerlei moois in verschillende prijsklasses kan aanschaffen.
Idd, 4300 en 5000k zijn goed, zelfs 6000k vind ik al veel te blauw en ze halen je er zo uit met non-OEM lichten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Cayenne Bekijk BerichtenOmdat vuile koplampen bij xenonverlichting de straal zodanig verbreken dat het licht totaal verstoord wordt, en alzo tegenliggers gaat verblinden.
Want eerlijk gezegd kan ik me niet voorstellen dat ik die sproeiers echt zou willen gaan gebruiken...
Oorspronkelijk geplaatst door \/\/outer Bekijk BerichtenDat klopt als een bus, maar is ergens ook wel hypocriet, want zelfs met koplamsproeiers, als het echt vettig weer is en u auto is supervuil, dan helpt dat pisstraaltje van de koplampsproeiers ook niet 100% hoor .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk BerichtenAls je zo'n kit gaat kopen, kijk naar de fitting van de lampen. Probeer een metalen fitting te hebben, de plastieken smelten, breken af of moeten bijgeslepen worden om vast te klikken in de voorziene lamphouders.
HIDS Direct is een goeie e-bay shop waar je allerlei moois in verschillende prijsklasses kan aanschaffen.
Idd, 4300 en 5000k zijn goed, zelfs 6000k vind ik al veel te blauw en ze halen je er zo uit met non-OEM lichten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Izzy Bekijk BerichtenAls ik van mijn 8000 k xenon overstap naar audi q7 met oem xenon, dan is dat precies dat ik terug met halogeen lichten rij . Ik vind dat xenon toch dat blauw mag hebben
Het blauwe licht is iets minder zoals het daglicht. De ideale 5000K of ietsje lager, is natuurgetrouwer en dus beter voor het zicht. Te blauw licht laat detail verloren gaan op de baan, en verandert de kleuren.
In een auto op asfaltbanen is dat niet zo erg, maar ik heb ettelijke uren met een HID lamp op de fiets door het bos getoerd in het pikkedonker (ja, voor de fun) en daar heeft een te blauw licht negatief effect op je zicht.
De huidige led's die ik gebruik, zijn stukken witter( in ieder geval lager in Kelvin waarde dan de vroegere HID) en dat geeft een beter zicht. Kleuren, diepte, relief en breedtezicht.
Vandaar ook op de baan, mijn voorkeur voor niet te blauw.
Bovendien schreeuwt het al te blauwe licht ook uit dat je met een zelfbouwkit rondrijdt wat ikzelf niet interessant vindt.. Ieder zijn goesting, nogmaals.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door \/\/outer Bekijk BerichtenAl zelf gehad en/of IRL gezien
4300K = geelwit
5000K = wit
6000K = wit met lichte blauwe schijn
8000K = echt wel blauw
Er zijn wel bepaalde dingen die voor een invloed op de kleur kunnen zorgen, dit is:
1. Bij het "net aansteken" zal elke xenon (zelfs 4300K) in het begin blauw schijnen, de "echte" kleur zie je pas als ze minstens een minuut of 2 branden.
2. De kleur kan vanuit verschillende hoeken en/of afstand verschillen van ver bij bepaalde lenskoplampen
3. Bvb. 6000K bij de ene fabrikant, kan blauwer/minder blauw zijn dan 6000K bij de andere fabrikant..
Daarom vervangen bepaalde garages xenonbranders altijd per paar zelfs al is er maar 1 brander stuk , want anders komen klanten achteraf soms klagen over kleurverschil tussen beide koplampen
Ook spanningsverschil vd ballasten kan lichtkleur beïnvloeden (zowel voedingsspanning naar de ballast toe maar ook de hoogspanning die de hoogspanningstransfo in de ballasten opwekt ) .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Steve-O Bekijk BerichtenYep, de garage en idd het typische garantie verhaal. En ik heb er toch meer vertrouwen in dan in die verkoper van de xenon kit, want een paar dagen voordat de wissermotor is kapot gegaan kreeg ik problemen met de linker koplamp. Die wou helemaal niet meer branden, ondanks opnieuw starten, lichten aan/uit,... De dag erna werkte alles terug perfect, dan terug ff een storing en een paar dagen erna was de wissermotor kapot. Is nu de wissermotor op zich kapot gegaan of komt het door de xenon? Ik weet het niet, maar de voorafgaande problemen doen mij het verhaal van de garage toch geloven.
Ik heb de defecte wissermotor nog altijd liggen. Een elektronica specialist die de oorzaak kan achterhalen mag zich altijd melden :-).
In ieder geval: de xenon kit was écht fantastisch, maar de miserie die ik er mee ben tegengekomen weerhoudt me toch om het in de toekomst opnieuw te doen. OEM, ook al kost het (in eerste instantie) meer.
Als Xenon niet wil ontsteken duidt dit op spannigsprobleem : ofwel was je boordspanning te laag (probleem alternator of voertuigbatterij of teveel zware verbruikers ingeschakeld op dat moment ) ofwel was er iets mis met de ballast vd koplamp die niet ontstak (hoogspanningsspoel , slechte massa ).
Comment
-
Er zijn nu al merkspecifieke Xenonkits op de markt ook :
Well-Done-Xenon is al 15 jaar de marktleider op het gebied van reparatie en vervanging van Xenon en LED onderdelen. Zowel een webshop als werkplaats.
Toyota H4 WZ06 Xenonset (3x plus stekkers):
Well-Done-Xenon is al 15 jaar de marktleider op het gebied van reparatie en vervanging van Xenon en LED onderdelen. Zowel een webshop als werkplaats.
Nog iets nieuw ? :
Super Integrated System
Comment
-
Uiteindelijk zit op al die kits niet veel kwaliteitsverschil. Enkel de originele Philips lampen zijn meer dan de standaard chinese import.
Die 50w kits zijn niet meer dan 35W lampen die met een 50w ballast worden aangestuurd en de levensduur verkorten. Tenzij dan weer die van Philips, de enige producent van de 50w lampen....
Comment
-
Second attempt voor het herplaatsen van m'n xenon: Failure
Ofwel is er echt iets kapot, ofwel doe ik iets verkeerd.
Even een vraagje:
Als je gewone lichten in je auto steken, dan is er een draad die je achteraan op de lampjes moet aansluiten. Wat moet je doen met deze draad als je je xenons erin steekt?
En ik laat bij het plaatsen van m'n xenons ook een andere draad hangen die gewoon aan de massa hangt (gewoon in het metaal van de behuizing van VW origineel). Is dit goed of moet ik dit ook terug losmaken?
Miserie
2006-2010 '97 VW Golf III TDI
2010-2012 '98 Mercedes-Benz C250 Turbodiesel Sport
2012-... '07 BMW 118d
Comment
-
ik zou misschien kunnen uithelpen met de miserie als ik het eens zou kunnen zien. ma begrijp zo echt niet wat je bedoeld.
Comment
-
Eens goed de manual lezen, alle draden die je gebruikt voor je gewone lampen moeten ook aangesloten worden voor de xenon's, oftwel plus en min..
Oorspronkelijk geplaatst door Mercedeske Bekijk BerichtenSecond attempt voor het herplaatsen van m'n xenon: Failure
Ofwel is er echt iets kapot, ofwel doe ik iets verkeerd.
Even een vraagje:
Als je gewone lichten in je auto steken, dan is er een draad die je achteraan op de lampjes moet aansluiten. Wat moet je doen met deze draad als je je xenons erin steekt?
En ik laat bij het plaatsen van m'n xenons ook een andere draad hangen die gewoon aan de massa hangt (gewoon in het metaal van de behuizing van VW origineel). Is dit goed of moet ik dit ook terug losmaken?
Miserie
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk BerichtenEens goed de manual lezen, alle draden die je gebruikt voor je gewone lampen moeten ook aangesloten worden voor de xenon's, oftwel plus en min..
Maar 't is raar want vorig jaar na de keuring kreeg ik m'n xenons direct aan de praat...
2006-2010 '97 VW Golf III TDI
2010-2012 '98 Mercedes-Benz C250 Turbodiesel Sport
2012-... '07 BMW 118d
Comment
-
Ik heb een uurtje geleden nog een setje H7 50w Xenon gestoken in een Touran van familie, met warning cancellers en heel de nest. Van bij HIDS Direct in UK. Kan je makkelijk vinden op Ebay. Hier ging het over een setje 4300K, wat op 50w nog geler lijkt dan bij 35W. Maar wel prima lichtopbrengst.
Bovendien vlekkeloze opstart, keer op keer, wat van de vorige set (PilotXenon) niet kon gezegd worden.
Start mooi op, blauwe schijn, en na 10 seconden precies halogeen. Voor 115 euro aan de deur geleverd.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichtenmercedes, rijd die auto nog, en wa edde morge te doen ?
Ik ga wss woensdag of donderdag eens naar manos rijden, hij gaat er is naar kijken.
Alvast bedankt!
2006-2010 '97 VW Golf III TDI
2010-2012 '98 Mercedes-Benz C250 Turbodiesel Sport
2012-... '07 BMW 118d
Comment
Comment