Mededeling

Collapse
No announcement yet.

vragen I.v.m xenon

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door MCS163 Bekijk Berichten
    Kvind dat ze al die aftermarket-sets moeten verbieden, alle wagens met hallogeen lampen die een aftersetje plaatsen is verblindend, gewoon om tfeit dat die lichtblokken daarvoor niet gemaakt zijn als je xenon wilt koop dan xenon van fabriek af en niet achteraf.
    als ge da deftig steekt en ge richt ze desnoods wa naar beneden, is daar niks verblindend aan. nen SUV die achter je rijdt, die xenons zijn pas een pak verblindend.

Comment

• hier begint de eeuwige discussie weer.
      De OEM xenons hebben standaard hoogteregeling. Maar ik vind dat die in d emeeste wagens niet snel genoeg reageert waardoor die bij putten snel verblinden.

Enkel porsche schijnt snel genoeg te zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MCS163 Bekijk Berichten
        Kvind dat ze al die aftermarket-sets moeten verbieden, alle wagens met hallogeen lampen die een aftersetje plaatsen is verblindend, gewoon om tfeit dat die lichtblokken daarvoor niet gemaakt zijn als je xenon wilt koop dan xenon van fabriek af en niet achteraf.
        ik volg je deels hierin .
        omdat de standaard lichten met een aftermarket xenonsysteem het licht meer verspreid ,en dus ook naar boven .
        bij oem xenonlichten is het licht meer gebundeld .
        ik heb ook een aftermarketsysteem steken maar heb wel de koplampen vervangen door echte xenon koplampen .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sliderke Bekijk Berichten
          hier begint de eeuwige discussie weer.
          De OEM xenons hebben standaard hoogteregeling. Maar ik vind dat die in d emeeste wagens niet snel genoeg reageert waardoor die bij putten snel verblinden.

Enkel porsche schijnt snel genoeg te zijn.
          ik ga zelfs meer zeggen
          bij sommige automerken worden de lichten enkel geregeld bij het aan leggen van het contact

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door krizie Bekijk Berichten
            ik volg je deels hierin .
            omdat de standaard lichten met een aftermarket xenonsysteem het licht meer verspreid ,en dus ook naar boven .
            bij oem xenonlichten is het licht meer gebundeld .
            ik heb ook een aftermarketsysteem steken maar heb wel de koplampen vervangen door echte xenon koplampen .
            Mijn xenons vormen toch mooi een bundel, helemaal niet zo verspreid.

Ik zet trouwens m'n lichten op -3 om ervoor te zorgen dat ik niemand verblind. Hoewel ik ook nog nooit verblind ben geweest door een aftermarket setje.

En hierboven stond ergens dat Porsche snel genoeg z'n lichten regelt. Het zijn meestal Porsches die me het hardst verblinden!

2006-2010 '97 VW Golf III TDI
            2010-2012 '98 Mercedes-Benz C250 Turbodiesel Sport
            2012-...
            '07 BMW 118d

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Geertt Bekijk Berichten
              Ze zitten erin

wel nog ff zitten prullen gisteren! foto's volgen waarsch nog.

Grtz
              Hoe waarschijnlijk is die waarschijnlijk?

Comment

• het meeste licht geeft 6000 K en niet 8000

Comment

balast is niet stuk
                  is het canbussysteem dat em uitschakeld
                  moet nog een malfunction canceller tussen
                  was bij mij ook zo
                  heeft jaar zo gewerkt, nu doet em zo

nu ja, ze zitten er momenteel toch niet in, moet ze er weer insteken
                  Moest ze uithalen voor keuring, was afgekeurd daarvoor

Comment

• Heb een setje op E-bay gevonden van 4300K, da's nog steeds mijn voorkeur omdat deze er helemaal niet blauw uitzien.
                    Gezien er al van die lensreflectors inzitten, zal dit er redelijk standaard uitzien en zeker geen overdreven 'glare' geven
                    Last edited by ; 16/07/2008, 08:46.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                      Iemand een idee waar in Vlaams-Brabant of Limburg(omgeving Hasselt) een H7 6000K kit te vinden op voorraad ?
                      Autostop Leuven en Autoglass Clinic Linden is noppes...

Last edited by ; 10/07/2008, 23:45.

Comment

• .....
                        Last edited by ; 16/07/2008, 08:45.

Comment

• ff kleine reactie voor iedereen hier xenon in zijn wagen gaat steken.
                          doordat xenon een veel helder licht geeft dan normale H4 lampen, mag je deze niet zo maar in je gewone H4 behuizing steken.
                          ( de makers van de xenon beweren meestal van wel, maar dat is niet zo )
                          doordat de lenzen van H4 er niet voor geschikt zijn krijg je veel uitzaaing van het licht. ( geen mooie figuur ) deze uitzaaiing zorgt ervoor dat je tegenligger verblind wordt.

hoe doen ze dat dan bij BMW ofzo die van de fabriek komen met deze lichten?
                          wel deze hebben andere lenzen steken die het licht beter bundelen waardoor je geen uitzaaiing van het licht krijgt.
                          daardoor verblinden deze "minder' dan aftermarket prul van pilot.

en nee, die verplichte hoogteregeling of koplampreinigings systeem helpt geen klote om die uitzaaiing te verhinderen.

dit is weer zoon belachelijke regel van de regering die voorschrijft omverplicht bij xenonlichten een hoogteregeling te hebben en sproeisysteem voor de koplampen.
                          domme ministers ook

Comment

• Veel auto's zijn tegenwoordig al uitgerust met lenzen, ook voor halogeen.
                            Als je wat hoger kijkt, zie je een aantal auto's waarvan de Xenon lichtbundeling ook door een conventionele spiegel gebeurt vanuit fabriek, en dat hoeft geen probleem te zijn.

Comment

• geloof me nou maar vrij dat als je het op conventionele spiegels zou gebruiken, je uitzaaing hebt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
                                geloof me nou maar vrij dat als je het op conventionele spiegels zou gebruiken, je uitzaaing hebt.
                                dikke zever, het zit hem gewoon in het feit hoe je ze laat afstellen en desnoods ze dan 2standjes naar beneden laat zetten, dan heb je niets van problemen.

Eerst effectief weten voor je iets zegt eh! heb ze allemaal al gehad en geplaatst in andere wagens, van slechte lichtbundels enz is allemaal dikke zever
                                BMW 118D E87 M-pack

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                                  Veel auto's zijn tegenwoordig al uitgerust met lenzen, ook voor halogeen.
                                  Als je wat hoger kijkt, zie je een aantal auto's waarvan de Xenon lichtbundeling ook door een conventionele spiegel gebeurt vanuit fabriek, en dat hoeft geen probleem te zijn.
                                  Bedoel je daar dit mee?
                                  Bijgevoegde Bestanden

Comment

• dat is een CLS met lens

hij bedoelt waarschijnlijk zoals bij de volvo XC90
                                    die heeft gewone lichtspiegels

Comment

dat is een CLS met lens

hij bedoelt waarschijnlijk zoals bij de volvo XC90
                                      die heeft gewone lichtspiegels
                                      Een CLS met lens? Heb je het over de foto die ik gepost heb? Want dat is een koplamp van mijn Hyundai i30.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SilverArrow Bekijk Berichten
                                        Een CLS met lens? Heb je het over de foto die ik gepost heb? Want dat is een koplamp van mijn Hyundai i30.
                                        I30 of CLS dat is toch bijna hetzelfde hé

Comment

Working...
                                        X