Oorspronkelijk geplaatst door Izzy
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
vragen I.v.m xenon
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bart_6 Bekijk BerichtenIk zou voor 6000 gaan. Die zijn al meer dan blauw genoeg. De 8000-kitjes haal je er meteen uit in het verkeer.
heb onlangs wel een topaasblauwe E46 coupe zien rijden, die z'n xenons zagen wel bijna zo blauw als zijne lak. maar 'k weet dan ook ni wa hij had steken...
Comment
-
Al zelf gehad en/of IRL gezien
4300K = geelwit
5000K = wit
6000K = wit met lichte blauwe schijn
8000K = echt wel blauw
Er zijn wel bepaalde dingen die voor een invloed op de kleur kunnen zorgen, dit is:
1. Bij het "net aansteken" zal elke xenon (zelfs 4300K) in het begin blauw schijnen, de "echte" kleur zie je pas als ze minstens een minuut of 2 branden.
2. De kleur kan vanuit verschillende hoeken en/of afstand verschillen van ver bij bepaalde lenskoplampen
3. Bvb. 6000K bij de ene fabrikant, kan blauwer/minder blauw zijn dan 6000K bij de andere fabrikant..
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk BerichtenIemand hier al 4300k, 5000k en 6000k naast elkaar gezien? Zie je veel verschil tussen respectievelijk 5000 en 6000? En tussen 4300 en 5000?
4300K is de enige die (als ze een tijdje aanliggen) nogal naar de gele kant toegaan (pas op, het is wel overduidelijk dat je met xenon rijdt hoor, is nog altijd niks vergeleken met hallogeentjes).
Vanaf 5000K vind je eigenlijk niks meer van gele schijn terug.
Als ik ooit m'n OEM xenon bulbs (~4500K gok ik) moet vervangen zal ik dit ws wel door 6000K doen, ik heb nu nog lichtjes een gele schijn op het wegdek en prefereer toch puur wit als ik kan kiezen. Maar ik lig er niet wakker van.. trouwens, van ver (door de oem lenslampen dus) lijken m'n xenons soms enorm blauw tot zelfs diepblauw toe, het is maar vanaf welke hoek je het bekijkt..
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door \/\/outer Bekijk Berichten5000 en 6000 liggen IRL dichter bij elkaar qua kleur, dan 4300 en 5000k vind ik.
4300K is de enige die (als ze een tijdje aanliggen) nogal naar de gele kant toegaan (pas op, het is wel overduidelijk dat je met xenon rijdt hoor, is nog altijd niks vergeleken met hallogeentjes).
Vanaf 5000K vind je eigenlijk niks meer van gele schijn terug.
Als ik ooit m'n OEM xenon bulbs (~4500K gok ik) moet vervangen zal ik dit ws wel door 6000K doen, ik heb nu nog lichtjes een gele schijn op het wegdek en prefereer toch puur wit als ik kan kiezen. Maar ik lig er niet wakker van.. trouwens, van ver (door de oem lenslampen dus) lijken m'n xenons soms enorm blauw tot zelfs diepblauw toe, het is maar vanaf welke hoek je het bekijkt..
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk BerichtenIemand hier al 4300k, 5000k en 6000k naast elkaar gezien? Zie je veel verschil tussen respectievelijk 5000 en 6000? En tussen 4300 en 5000?
5000K liggen nu klaar om te proberen.
6000K zit er nu in, maar veel te blauw naar mijn zin. Echt een blauwe schijn over het licht. Een grijsmettalic auto, lijkt wat blauwachtig gespoten te zijn als je er op schijnt met die 6000K. Als je overduidelijk wil laten zien dat je met Xenon rijdt, moet je dat zeker doen. Anders lijkt me 5000K meest neutraal.
Comment
-
Vroeger had ik 8000k, dat was een echte rijdende zonnebank.
Nu heb ik zowel in de Alfa als in de BMW 6000k steken, 't is uiteraard nog blauw maar toch al vele minder. Je ziet duidelijk dat het aftermarket is.
Als ik kon kiezen zou ik graag toch nog voor minder gaan maar lager dan 6000k vind je helemaal niet makkelijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Izzy Bekijk BerichtenIn de mijne zal 8000 k toch wel meevallen, denk ik ?
Volgende week ergens wordt het geplaatst.
Comment
-
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Izzy Bekijk BerichtenIn de mijne zal 8000 k toch wel meevallen, denk ik ?
Volgende week ergens wordt het geplaatst.
Enkele maanden geleden wou mijn kameraad ook xenon kopen en ik gaf hem de raad om 6000K te kopen. Toen hij later die week naar mij kwam om de kit hier in de garage te monteren zag ik dat hij 8000K gekocht had. Hij had het zien branden in de winkel en vond het super. Toen de boel gemonteerd was reageerde hij al iets minder happy...
Ondertussen zijn de xenon's er alweer uit, hij vond het VEEL te blauw en het viel gigantisch op dat het aftermarket was.
Hij wou er niet meer mee blijven rijden uit angst voor een PV bij de talrijke controles die er deze tijd van het jaar zijn. Bij een Audi gaan ze er wss minder naar kijken dan bij een Ford Focus maar toch. Als je nog kan veranderen zou ik voor 6000K gaan.
Mvg
Comment
-
Na de keuring heb ik de xenons terug gestoken maar ze werken niet meer . Dus voorlopig rij ik terug rond met die OEM thee-lichtjes...
Ik ga ze als ik het wat minder druk heb er nog eens proberen in te steken maar ik vrees er een beetje voor...
Gaan die lampjes snel kapot?
2006-2010 '97 VW Golf III TDI
2010-2012 '98 Mercedes-Benz C250 Turbodiesel Sport
2012-... '07 BMW 118d
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DéGioke Bekijk BerichtenBeide werken ze niet meer?
Zou me verbazen dat ze ineens allebij de geest geven...
De ballasten begeven het eerder dan de lampen zelf denk ik.
Ofwel doe ik weer iets fout maar ik zou niet weten wat...
Niet normaal hoe hard ik die mis...
2006-2010 '97 VW Golf III TDI
2010-2012 '98 Mercedes-Benz C250 Turbodiesel Sport
2012-... '07 BMW 118d
Comment
-
het meeste OEM is 4300K, men maat dit weekend controle gehad en ze hadden het niet door. Als het niet fel blauw is +6000k dan weten ze dat drect.
Bij 4300K kunt ge het alleen zien aan de koplampsproeiers, anders ziede geen verschilBMW 118D E87 M-pack
Comment
-
Waarom zijn die koplampsproeiers precies zo belangrijk vraag ik me al altijd af?
Comment
Comment