Mededeling

Collapse
No announcement yet.

vragen I.v.m xenon

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
    Waarom zijn die koplampsproeiers precies zo belangrijk vraag ik me al altijd af?
    Vraag ik mij ook wel af, het zal wel "iets" helpen maar toch niet genoeg.. Je ziet soms van die volvo's en oude mercedessen met koplampwissertjes, dat lijkt me praktischer, maar wel geen zicht natuurlijk op een nieuwe wagen.

    Comment


    • Omdat vuile koplampen bij xenonverlichting de straal zodanig verbreken dat het licht totaal verstoord wordt, en alzo tegenliggers gaat verblinden.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Cayenne Bekijk Berichten
        Omdat vuile koplampen bij xenonverlichting de straal zodanig verbreken dat het licht totaal verstoord wordt, en alzo tegenliggers gaat verblinden.
        Dat klopt als een bus, maar is ergens ook wel hypocriet, want zelfs met koplamsproeiers, als het echt vettig weer is en u auto is supervuil, dan helpt dat pisstraaltje van de koplampsproeiers ook niet 100% hoor .

        Comment


        • Als je zo'n kit gaat kopen, kijk naar de fitting van de lampen. Probeer een metalen fitting te hebben, de plastieken smelten, breken af of moeten bijgeslepen worden om vast te klikken in de voorziene lamphouders.
          HIDS Direct is een goeie e-bay shop waar je allerlei moois in verschillende prijsklasses kan aanschaffen.
          Idd, 4300 en 5000k zijn goed, zelfs 6000k vind ik al veel te blauw en ze halen je er zo uit met non-OEM lichten.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Cayenne Bekijk Berichten
            Omdat vuile koplampen bij xenonverlichting de straal zodanig verbreken dat het licht totaal verstoord wordt, en alzo tegenliggers gaat verblinden.
            En wat zou vuil zijn? Echt heel smerig of moet je dat af en toe gebruiken?
            Want eerlijk gezegd kan ik me niet voorstellen dat ik die sproeiers echt zou willen gaan gebruiken...

            Oorspronkelijk geplaatst door \/\/outer Bekijk Berichten
            Dat klopt als een bus, maar is ergens ook wel hypocriet, want zelfs met koplamsproeiers, als het echt vettig weer is en u auto is supervuil, dan helpt dat pisstraaltje van de koplampsproeiers ook niet 100% hoor .
            Daar zit toch serieus wat druk achter? Maakt zo'n wolk alsof je met een hogedrukreiniger in de lucht zou spuiten. Bij jou niet?
            2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

            Comment


            • Ja toch, 't is gewoon dat ik m'n auto eigenlijk net voor ik 'm de laatste keer gewassen had, extreem vuil heb laten worden, en je zag toch dat de koplampen er redelijk troebel uitzagen, ook al had ik al een paar keer de sproeiers gebruikt

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                Als je zo'n kit gaat kopen, kijk naar de fitting van de lampen. Probeer een metalen fitting te hebben, de plastieken smelten, breken af of moeten bijgeslepen worden om vast te klikken in de voorziene lamphouders.
                HIDS Direct is een goeie e-bay shop waar je allerlei moois in verschillende prijsklasses kan aanschaffen.
                Idd, 4300 en 5000k zijn goed, zelfs 6000k vind ik al veel te blauw en ze halen je er zo uit met non-OEM lichten.
                Als ik van mijn 8000 k xenon overstap naar audi q7 met oem xenon, dan is dat precies dat ik terug met halogeen lichten rij . Ik vind dat xenon toch dat blauw mag hebben

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Izzy Bekijk Berichten
                  Als ik van mijn 8000 k xenon overstap naar audi q7 met oem xenon, dan is dat precies dat ik terug met halogeen lichten rij . Ik vind dat xenon toch dat blauw mag hebben
                  Da's ieder zijn goesting.
                  Het blauwe licht is iets minder zoals het daglicht. De ideale 5000K of ietsje lager, is natuurgetrouwer en dus beter voor het zicht. Te blauw licht laat detail verloren gaan op de baan, en verandert de kleuren.
                  In een auto op asfaltbanen is dat niet zo erg, maar ik heb ettelijke uren met een HID lamp op de fiets door het bos getoerd in het pikkedonker (ja, voor de fun) en daar heeft een te blauw licht negatief effect op je zicht.
                  De huidige led's die ik gebruik, zijn stukken witter( in ieder geval lager in Kelvin waarde dan de vroegere HID) en dat geeft een beter zicht. Kleuren, diepte, relief en breedtezicht.
                  Vandaar ook op de baan, mijn voorkeur voor niet te blauw.

                  Bovendien schreeuwt het al te blauwe licht ook uit dat je met een zelfbouwkit rondrijdt wat ikzelf niet interessant vindt.. Ieder zijn goesting, nogmaals.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door \/\/outer Bekijk Berichten
                    Al zelf gehad en/of IRL gezien

                    4300K = geelwit
                    5000K = wit
                    6000K = wit met lichte blauwe schijn
                    8000K = echt wel blauw

                    Er zijn wel bepaalde dingen die voor een invloed op de kleur kunnen zorgen, dit is:

                    1. Bij het "net aansteken" zal elke xenon (zelfs 4300K) in het begin blauw schijnen, de "echte" kleur zie je pas als ze minstens een minuut of 2 branden.

                    2. De kleur kan vanuit verschillende hoeken en/of afstand verschillen van ver bij bepaalde lenskoplampen

                    3. Bvb. 6000K bij de ene fabrikant, kan blauwer/minder blauw zijn dan 6000K bij de andere fabrikant..
                    Ook de ouderdom of aantal uren dat Xenon reeds gebrand heeft kunnen kleur beïnvloeden , zelfs bij OEM Xenon .

                    Daarom vervangen bepaalde garages xenonbranders altijd per paar zelfs al is er maar 1 brander stuk , want anders komen klanten achteraf soms klagen over kleurverschil tussen beide koplampen


                    Ook spanningsverschil vd ballasten kan lichtkleur beïnvloeden (zowel voedingsspanning naar de ballast toe maar ook de hoogspanning die de hoogspanningstransfo in de ballasten opwekt ) .

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Steve-O Bekijk Berichten
                      Yep, de garage en idd het typische garantie verhaal. En ik heb er toch meer vertrouwen in dan in die verkoper van de xenon kit, want een paar dagen voordat de wissermotor is kapot gegaan kreeg ik problemen met de linker koplamp. Die wou helemaal niet meer branden, ondanks opnieuw starten, lichten aan/uit,... De dag erna werkte alles terug perfect, dan terug ff een storing en een paar dagen erna was de wissermotor kapot. Is nu de wissermotor op zich kapot gegaan of komt het door de xenon? Ik weet het niet, maar de voorafgaande problemen doen mij het verhaal van de garage toch geloven.
                      Ik heb de defecte wissermotor nog altijd liggen. Een elektronica specialist die de oorzaak kan achterhalen mag zich altijd melden :-).

                      In ieder geval: de xenon kit was écht fantastisch, maar de miserie die ik er mee ben tegengekomen weerhoudt me toch om het in de toekomst opnieuw te doen. OEM, ook al kost het (in eerste instantie) meer.

                      Als Xenon niet wil ontsteken duidt dit op spannigsprobleem : ofwel was je boordspanning te laag (probleem alternator of voertuigbatterij of teveel zware verbruikers ingeschakeld op dat moment ) ofwel was er iets mis met de ballast vd koplamp die niet ontstak (hoogspanningsspoel , slechte massa ).

                      Comment


                      • Er zijn nu al merkspecifieke Xenonkits op de markt ook :

                        Well-Done-Xenon is al 15 jaar de marktleider op het gebied van reparatie en vervanging van Xenon en LED onderdelen. Zowel een webshop als werkplaats.



                        Toyota H4 WZ06 Xenonset (3x plus stekkers):

                        Well-Done-Xenon is al 15 jaar de marktleider op het gebied van reparatie en vervanging van Xenon en LED onderdelen. Zowel een webshop als werkplaats.





                        Nog iets nieuw ? :
                        Super Integrated System






                        Well-Done-Xenon is al 15 jaar de marktleider op het gebied van reparatie en vervanging van Xenon en LED onderdelen. Zowel een webshop als werkplaats.

                        Comment


                        • dat merk heb ik ook steken

                          zeer tevreden over

                          Comment


                          • Uiteindelijk zit op al die kits niet veel kwaliteitsverschil. Enkel de originele Philips lampen zijn meer dan de standaard chinese import.
                            Die 50w kits zijn niet meer dan 35W lampen die met een 50w ballast worden aangestuurd en de levensduur verkorten. Tenzij dan weer die van Philips, de enige producent van de 50w lampen....

                            Comment


                            • Second attempt voor het herplaatsen van m'n xenon: Failure

                              Ofwel is er echt iets kapot, ofwel doe ik iets verkeerd.



                              Even een vraagje:
                              Als je gewone lichten in je auto steken, dan is er een draad die je achteraan op de lampjes moet aansluiten. Wat moet je doen met deze draad als je je xenons erin steekt?

                              En ik laat bij het plaatsen van m'n xenons ook een andere draad hangen die gewoon aan de massa hangt (gewoon in het metaal van de behuizing van VW origineel). Is dit goed of moet ik dit ook terug losmaken?

                              Miserie

                              2006-2010 '97 VW Golf III TDI
                              2010-2012 '98 Mercedes-Benz C250 Turbodiesel Sport
                              2012-...
                              '07 BMW 118d

                              Comment


                              • ik zou misschien kunnen uithelpen met de miserie als ik het eens zou kunnen zien. ma begrijp zo echt niet wat je bedoeld.

                                Comment


                                • Eens goed de manual lezen, alle draden die je gebruikt voor je gewone lampen moeten ook aangesloten worden voor de xenon's, oftwel plus en min..

                                  Oorspronkelijk geplaatst door Mercedeske Bekijk Berichten
                                  Second attempt voor het herplaatsen van m'n xenon: Failure

                                  Ofwel is er echt iets kapot, ofwel doe ik iets verkeerd.



                                  Even een vraagje:
                                  Als je gewone lichten in je auto steken, dan is er een draad die je achteraan op de lampjes moet aansluiten. Wat moet je doen met deze draad als je je xenons erin steekt?

                                  En ik laat bij het plaatsen van m'n xenons ook een andere draad hangen die gewoon aan de massa hangt (gewoon in het metaal van de behuizing van VW origineel). Is dit goed of moet ik dit ook terug losmaken?

                                  Miserie

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                                    Eens goed de manual lezen, alle draden die je gebruikt voor je gewone lampen moeten ook aangesloten worden voor de xenon's, oftwel plus en min..
                                    Op dat blaadje staat niet echt deftig uitgelegd wat ik moet doen.

                                    Maar 't is raar want vorig jaar na de keuring kreeg ik m'n xenons direct aan de praat...

                                    2006-2010 '97 VW Golf III TDI
                                    2010-2012 '98 Mercedes-Benz C250 Turbodiesel Sport
                                    2012-...
                                    '07 BMW 118d

                                    Comment


                                    • mercedes, rijd die auto nog, en wa edde morge te doen ?

                                      Comment


                                      • Ik heb een uurtje geleden nog een setje H7 50w Xenon gestoken in een Touran van familie, met warning cancellers en heel de nest. Van bij HIDS Direct in UK. Kan je makkelijk vinden op Ebay. Hier ging het over een setje 4300K, wat op 50w nog geler lijkt dan bij 35W. Maar wel prima lichtopbrengst.
                                        Bovendien vlekkeloze opstart, keer op keer, wat van de vorige set (PilotXenon) niet kon gezegd worden.
                                        Start mooi op, blauwe schijn, en na 10 seconden precies halogeen. Voor 115 euro aan de deur geleverd.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
                                          mercedes, rijd die auto nog, en wa edde morge te doen ?
                                          Vandaag heb ik spijtig genoeg terug school...
                                          Ik ga wss woensdag of donderdag eens naar manos rijden, hij gaat er is naar kijken.

                                          Alvast bedankt!

                                          2006-2010 '97 VW Golf III TDI
                                          2010-2012 '98 Mercedes-Benz C250 Turbodiesel Sport
                                          2012-...
                                          '07 BMW 118d

                                          Comment

                                          Working...
                                          X