Mededeling

Collapse
No announcement yet.

vragen I.v.m xenon

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door unknown32 Bekijk Berichten
    Ik zou ook graag een Xenon kitje willen steken maar ik zit met een relatie speciale vraag...

Toen ik achter mijne maat reed, zei hij me dat ik al xenons had (maar dit staat niet in de optie lijst van mijn wagen) omdat hij af en toe een andere kleur in de lampen zag... Naar mijn mening heb ik gewone lampen...
    Maar als ik mijn koplampen bekijk, dan heb ik deze: ( http://www.overeemcarworks.nl/images/P5230011.JPG )
    Dus ook zo'n "bol glas"...

Kan iemand me verder zeggen hoe en wat, want ik snap er de ballen van

PS: ik heb geen automatische koplamp dingens en geen sproei installatie...
    Overduidelijk geen xenon, lenslampen kunnen zelfs met hallogeenlampen er in soms eens een blauwe schijn geven, da's normaal, dat maakt het daarom nog geen xenon .

M.a.w. als je hier ooit een HID kit wilt insteken, steek dan zeker niet hoger dan 4300k, heb al passats gezien zoals de uwe met 6000k en meer, en das echt spuuglelijk, valt van km's op dat het aftermarket is omdat het echt TE blauw is.

Comment

• Mijn vriendin haren rechtse koplampsproeier is stuk door middel van een klein accidentje, nu kunne ze op de keuring daarvoor een wagen afkeuren? Je ziet wel de schade want het kapje is weg van de sproeier..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door \/\/outer Bekijk Berichten
        Overduidelijk geen xenon, lenslampen kunnen zelfs met hallogeenlampen er in soms eens een blauwe schijn geven, da's normaal, dat maakt het daarom nog geen xenon .

M.a.w. als je hier ooit een HID kit wilt insteken, steek dan zeker niet hoger dan 4300k, heb al passats gezien zoals de uwe met 6000k en meer, en das echt spuuglelijk, valt van km's op dat het aftermarket is omdat het echt TE blauw is.
        Ok, dit onthou ik

Comment

• ik wil wel xenon in die 123

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
            ik wil wel xenon in die 123

Schitterend.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Calli 2.0i Bekijk Berichten
              Mijn vriendin haren rechtse koplampsproeier is stuk door middel van een klein accidentje, nu kunne ze op de keuring daarvoor een wagen afkeuren? Je ziet wel de schade want het kapje is weg van de sproeier..
              ja je word afgekeurd.

Comment

• Kan iemand mij zeggen wat het beste xenon kitje is op de markt (philips, pilot,...)?
                Ik wil een all-in pakket geplaatst hebben in een VW Passat van 2004 of desnoods iemand die mij alles kan uitleggen zodat ik voor de tech. controle het ook zelf uit mekaar kan halen etc...
                Zonder electronische foutmeldingen etc...

Een adres en prijs is zéér welkom (regio Antwerpen) want ik snap er weinig van (van al die verschillen)...

Iemand zei me dat ik 4300K moest nemen (in dit topic)...

Thanks!
                Last edited by ; 26/05/2009, 20:31.

Comment

• Check www.well-done-xenon.be zou ik zeggen, deze sets zijn van zeer hoge kwaliteit en je zal zeker geen foutmeldingen/storingen hebben.

Comment

Check www.well-done-xenon.be zou ik zeggen, deze sets zijn van zeer hoge kwaliteit en je zal zeker geen foutmeldingen/storingen hebben.
                    Danku... Ik heb een mail gestuurd naar een deal ivm welk setje het beste is voor mijn Passat uit 2004... Maar ze geven daar blijkbaar geen service aangezien ze niet antwoorden

Comment

• heb ook xenons laten plaatsen. ben bij well-done-xenon geweest. moet zeggen dat ik daar heel goed geholpen ben geweest. direct antwoord op mails en bij vragen werd er direct naar oplossingen gezocht.

heb een 1reeks en blijkbaar willen die nog wel eens problemen geven met aftermarket xenons. was bij mij dus ook het geval. lichten die wel eens uitvielen, storing van de binnenverlichting en radio en dan melding van de boordcomputer. heb dit direct gemeld en dit probleem werd dan ook zo snel mogelijk opgelost.

ben enorm tevreden van de xenons. had ik geweten dat het verschil zo groot was, had ik het veel vroeger gedaan.

Comment

• heb Xenon van Carnamics, 8000k en de mistlampen ook 8000k(die laatste zet ik wel niet op).
                        Zeer tevreden van, heb ze nu al een jaar.

Comment

Ik ben zelf dealer van Pilot Xenon, en uw statement over niet hoger gaan dan 4300 K klopt totaal niet. Ik heb een klant met een Golf 5 met lenslampen, die heeft 6000K zitten en dat is spierwit, 0 blauwe schijn. Mijn ma haar Tigra is ook een lenslamp en daar zit 8000K in, die schijnt zelfs minder blauw dan mijn 8000K in niet lenslampen...

Je mag 1 voertuig niet veralgemenen...
                          sigpic

http://www.streamlinecarcare.be

lakbehandelingen voor voertuigen

MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door HotHatch.be Bekijk Berichten
                            Ik ben zelf dealer van Pilot Xenon, en uw statement over niet hoger gaan dan 4300 K klopt totaal niet. Ik heb een klant met een Golf 5 met lenslampen, die heeft 6000K zitten en dat is spierwit, 0 blauwe schijn. Mijn ma haar Tigra is ook een lenslamp en daar zit 8000K in, die schijnt zelfs minder blauw dan mijn 8000K in niet lenslampen...

Je mag 1 voertuig niet veralgemenen...
                            Ik vind persoonlijk 4300K in een lenslamp meer dan goed. Je bent met die kits altijd aftermarket bezig, en dan blijf je best zo discreet mogelijk, om eventuele problemen te vermijden.

Comment

• Ik zal niet de enige zijn die deze vraag stelt, maar welke Kelvinwaarde kan ik het beste nemen? 't Is voor in mijn A4 met lenslampen. De ene zegt 4300k(OEM), de andere zegt minstens 6000k. Ik zat ergens te denken aan een 5000k, maar heeft niemand hier een voorbeeldfoto van?

Comment

• Klopt het dat wanneer je met een CANBUS-systeem zit, je geen foutmeldingen kan krijgen op je boordcomputer? Die weerstanden/transistors zijn niet meer nodig dan?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DRIVER-W Bekijk Berichten
                                  Klopt het dat wanneer je met een CANBUS-systeem zit, je geen foutmeldingen kan krijgen op je boordcomputer? Die weerstanden/transistors zijn niet meer nodig dan?
                                  als uw lichten bij aan het CAN-bus hangt krijg je net wél foutmeldingen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JeVeE Bekijk Berichten
                                    als uw lichten bij aan het CAN-bus hangt krijg je net wél foutmeldingen.
                                    Maar er zijn verschillende soorten computers, heb ik verstaan?
                                    Indien je die foutmeldingen niet krijgt, wil dit dan ook zeggen dat je andere lampjes niet zo snel kapot gaan? Want zelfs zonder foutmeldingen wil ik niet constant lampjes vervangen...

Comment

• Ben er ook mee bezig, en heb info gevraagd aan de garagist. Quasi elke recente wagen heeft canbus, maar bij de ene schakelen de lichten daarop mee, bij de andere niet.

Hoe dan ook, men kan (bvb bij Pilot of Well-Done) een extra kabel tussen balast en voeding plaatsen, die de fouten elimineert. Dat beweren ze toch ...

Bij de lokale verdeler van Pilot hoorde ik dan weer dat bepaalde merken heel gevoelig zijn voor foutmeldingen, in het bijzonder Volvo zei hij. Mijn goesting was al een pak minder dan, want ook al rij ik met een Ford, het is een Volvo motor en sturing die er in zit

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fantaflesdopke Bekijk Berichten
                                        Hoe dan ook, men kan (bvb bij Pilot of Well-Done) een extra kabel tussen balast en voeding plaatsen, die de fouten elimineert. Dat beweren ze toch ...
                                        Bij de lokale verdeler van Pilot hoorde ik dan weer dat bepaalde merken heel gevoelig zijn voor foutmeldingen, in het bijzonder Volvo zei hij. Mijn goesting was al een pak minder dan, want ook al rij ik met een Ford, het is een Volvo motor en sturing die er in zit

Dit klopt... En er is zelfs meer. Ik ben zelf Pilot dealer en de meeste nieuwe Pro Line kits overriden al de originele CANBUS zonder extra kabels, daar waar dit vroeger wel moest. Ik rij zelf met een Seat Leon laatste model, daar wilden xenons niet marcheren met de oude kits en moest er een extra kabel tussen, met de nieuwe kits is er geen kabel meer nodig. Spaart in werk en ook in kost, want die kabel kostte 25 EUR.

Ik heb zelf enkele klanten lopen met laatste generaties V50's en S40's, die heb ik nog niet teruggezien dus het moet zijn dat alles netjes blijft werken...
                                        sigpic

http://www.streamlinecarcare.be

lakbehandelingen voor voertuigen

MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door HotHatch.be Bekijk Berichten
                                          Dit klopt... En er is zelfs meer. Ik ben zelf Pilot dealer en de meeste nieuwe Pro Line kits overriden al de originele CANBUS zonder extra kabels, daar waar dit vroeger wel moest. Ik rij zelf met een Seat Leon laatste model, daar wilden xenons niet marcheren met de oude kits en moest er een extra kabel tussen, met de nieuwe kits is er geen kabel meer nodig. Spaart in werk en ook in kost, want die kabel kostte 25 EUR.

Ik heb zelf enkele klanten lopen met laatste generaties V50's en S40's, die heb ik nog niet teruggezien dus het moet zijn dat alles netjes blijft werken...
                                          Hoe zit het met de inbouw in een Audi A4 B6 van 10/2004(modeljaar 2005)? Het gaat om een Pro line duo kit.

Comment

Working...
                                          X