Mededeling

Collapse
No announcement yet.

vragen I.v.m xenon

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Hoe zit het eigenlijk met de inbouw van Xenon lichten bij Mercedes Sportcoupe 2003?

Moet daar nog extra stroom bij? aansluiting aan de batterij neem ik aan, moet ik mijn huidige batterij dan vervangen??
    Hoe zit het dan met die bekabeling hoe steek je die weg dat je het niet ziet?
    De beglazing voor de lampen die moet dan ook vervangen worden zeker??

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RazorBlade Bekijk Berichten
      Hoe zit het eigenlijk met de inbouw van Xenon lichten bij Mercedes Sportcoupe 2003?

Moet daar nog extra stroom bij? aansluiting aan de batterij neem ik aan, moet ik mijn huidige batterij dan vervangen??
      Hoe zit het dan met die bekabeling hoe steek je die weg dat je het niet ziet?
      De beglazing voor de lampen die moet dan ook vervangen worden zeker??
      niets aan passen, alle nodige kabels zitten erbij. die worden aangesloten op je huidige bekabeling. je moet niets aan je batterij hangen en geen beglazing vervangen.

Echter, als je in regel wilt zijn moet je automatische koplampregeling en een sproeisysteem installeren

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JeVeE Bekijk Berichten
        niets aan passen, alle nodige kabels zitten erbij. die worden aangesloten op je huidige bekabeling. je moet niets aan je batterij hangen en geen beglazing vervangen.

Echter, als je in regel wilt zijn moet je automatische koplampregeling en een sproeisysteem installeren
        Yep ik weet het voor de keuring is het nodig om die sproeiersysteem te installeren....

maar als ik in feite alleen de "lampjes" moet vervangen is dat eigenlijk niet zo'n groot probleem dan.
        Als je zegt alle nodige kabels zitten erbij, bedoel je zeker dat wanneer je zo'n xenon lamp aankoopt?

Mijn auto is juist gekeurd voor 2 jaar dus daarom dat ik intresse heb om xenon te steken, één vraag, als de politie je tegenhoudt en ze zien dat er geen sproeiersysteem zit kan die lastig doen?

Comment

Yep ik weet het voor de keuring is het nodig om die sproeiersysteem te installeren....

maar als ik in feite alleen de "lampjes" moet vervangen is dat eigenlijk niet zo'n groot probleem dan.
          Als je zegt alle nodige kabels zitten erbij, bedoel je zeker dat wanneer je zo'n xenon lamp aankoopt?

Mijn auto is juist gekeurd voor 2 jaar dus daarom dat ik intresse heb om xenon te steken, één vraag, als de politie je tegenhoudt en ze zien dat er geen sproeiersysteem zit kan die lastig doen?
          ja, alle kabels worden bij de xenon-kit geleverd en die kan je dan weer aansluiten op de bekabeling van je wagen.
          Politie heb ik nog nooit iemand zien tegenhouden omdat ie met xenon rondreed, en als het zo is moet je naar de keuring vermoed ik. en dan nog zijn je lampjes snel geswitched

Comment

ja, alle kabels worden bij de xenon-kit geleverd en die kan je dan weer aansluiten op de bekabeling van je wagen.
            Politie heb ik nog nooit iemand zien tegenhouden omdat ie met xenon rondreed, en als het zo is moet je naar de keuring vermoed ik. en dan nog zijn je lampjes snel geswitched
            Ahzo

En die oude bekabeling dan moet die niet eruit ??

Ben echt een leek in die dingen dus ik weet niet juist hoe dat allemaal zit bij die dingen...?
            Kan je dit zelf doen Xenon aansluiten of beter iemand laten doen met ervaring?

Comment

• Kan je gerust zelf doen.

Je huidig lampje eruit halen.

In een xenonkit zit een xenonlamp + bekabeling en een ballast/rekeneenheid per kant (dus 2 van elk).

Bedrading sluit je aan op het kabeltje dat op je originele lamp zit, die gaat naar de ballast en vormt dit om naar hoogspanning voor de ontsteking van je xenonlamp. En de andere kant steek je dus op je nieuwe xenonlamp (bij mijn setje zit de lamp al vast aan de bedrading dus vergissingen kunnen niet gebeuren)

Er zitten ook altijd duidelijke inbouwhandleidingen bij. Het verschilt gewoon van auto tot auto hoe makkelijk je er aan kan... want bij sommige wagens is een lampje vervangen geen lachertje

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ken_DS Bekijk Berichten
                Kan je gerust zelf doen.

Je huidig lampje eruit halen.

In een xenonkit zit een xenonlamp + bekabeling en een ballast/rekeneenheid per kant (dus 2 van elk).

Bedrading sluit je aan op het kabeltje dat op je originele lamp zit, die gaat naar de ballast en vormt dit om naar hoogspanning voor de ontsteking van je xenonlamp. En de andere kant steek je dus op je nieuwe xenonlamp (bij mijn setje zit de lamp al vast aan de bedrading dus vergissingen kunnen niet gebeuren)

Er zitten ook altijd duidelijke inbouwhandleidingen bij. Het verschilt gewoon van auto tot auto hoe makkelijk je er aan kan... want bij sommige wagens is een lampje vervangen geen lachertje
                Yep zoals die van mij dus, voor de keuring moest ik mijn rechterlamp vervangen.

Amai man niet normaal da leek eerst alsof die daar vastzat met superlijm.
                Als je het dan even terug bekijkt zie je dat er twee metalen dingen de lamp ook vasthouden als je die even met uw schroevendraaier wegduwt valt dat lampje vanzelf uit lol, wat ze allemaal niet maken...

Anyway heb je foto's ofzo hoe je Xenon juist vervangt, ik vind niet veel op google terug, maar ik wil die bekabeling juist zien hoe dat eruitziet en alles voor ik eraan begin...

Trouwens hoe weet ik dat de beglazing voor het licht dat er nu op zit goed is voor Xenon ik heb in veel gevallen gehoord dat de beglazing vervangen moet worden....??

Comment

• alles past maar op één manier in elkaar dus je moet je geen zorgen maken

Comment

alles past maar op één manier in elkaar dus je moet je geen zorgen maken

Shit man waar moeten die 2 dozen met die lange kabels en dan die 2 bussen ofzo
                    éérste keer dak die dingen zie lol....?

Comment

• is veel makkelijker dan het lijkt hoor! past maar op één manier en duurt nog geen halve minuut

Comment

is veel makkelijker dan het lijkt hoor! past maar op één manier en duurt nog geen halve minuut
                        Halve minuut is wel heel optimistisch hoor

Die ballasten moet je ergens wegsteken, die "bussen" zijn je lampen, die bussen zijn enkel ter bescherming, die gaan er uiteraard af he

En over die beglazing waar je het eerder over had;

Voor xenon moet je normaal (om het legaal te houden) lenskoplampen hebben, vele nieuwe wagens hebben dit al, ook al heb je geen xenon.

Maar oudere (of nieuwere) wagens hebben vaak ook nog projectorlampen wat voor lichtverstrooiing zorgt. En sommige oudere wagens hebben zelf nog glazen met "rimpels" (weet niet goed hoe ik het moet noemen), dat is dan nog erger... (Vb Golf III, Polo 6N)

Comment

ik heb het over het aansluiten van de bekabeling, niet het installeren zelf.

Comment

Die ballasten moet je ergens wegsteken, die "bussen" zijn je lampen, die bussen zijn enkel ter bescherming, die gaan er uiteraard af he

En over die beglazing waar je het eerder over had;

Voor xenon moet je normaal (om het legaal te houden) lenskoplampen hebben, vele nieuwe wagens hebben dit al, ook al heb je geen xenon.

Maar oudere (of nieuwere) wagens hebben vaak ook nog projectorlampen wat voor lichtverstrooiing zorgt. En sommige oudere wagens hebben zelf nog glazen met "rimpels" (weet niet goed hoe ik het moet noemen), dat is dan nog erger... (Vb Golf III, Polo 6N)
                            Ah oke dan over de beglazing...

die balasten waar steek ik die dan het motorcompartiment is helaas vol bij mij toch
                            en wat zijn die 2 zwarte dingen houders van die ballasten neem ik aan??

Comment

Ah oke dan over de beglazing...

die balasten waar steek ik die dan het motorcompartiment is helaas vol bij mij toch
                              en wat zijn die 2 zwarte dingen houders van die ballasten neem ik aan??
                              da zijn idd houders die je eventueel kan monteren. je kan ze evengoe met van die strapkes ergens aan bevestigen.

Comment

• Momenteel heb ik maar 1 wagen waar de Pro Lines nog een extra weerstandskabel nodig hadden om foutmeldingen in de BC weg te krijgen (ondanks dat de xenons zelf werkten zonder die kabel maar de BC bleef een foutmelding van kapotte lamp geven), en dat is de laatste versie van de Audi A6.
                                Al de rest heb ik geen extra kabels meer moeten steken...
                                sigpic

http://www.streamlinecarcare.be

lakbehandelingen voor voertuigen

MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

Comment

Weer een kwakkel die nergens op slaat. Vele types Volvo's hebben projectorlampen EN xenon van fabriek uit, dit is perfect legaal...
                                  sigpic

http://www.streamlinecarcare.be

lakbehandelingen voor voertuigen

MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door HotHatch.be Bekijk Berichten
                                    Weer een kwakkel die nergens op slaat. Vele types Volvo's hebben projectorlampen EN xenon van fabriek uit, dit is perfect legaal...
                                    Yep, en zo zijn er wel nog meer.. Peugeot 607, bepaald type lexus, enz.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door HotHatch.be Bekijk Berichten
                                      jep, heb er vanmorgen ook nog naar staan kijken.

Comment

• Dat wist ik dus niet... op de keuring hebben ze me dit zelf nog verteld.

En aangezien je bij de meeste wagens verschillende koplampen hebt voor xenon of geen xenon vond ik dat toch logisch...

Bijvoorbeeld mijn auto, kan je dus met lenslampen en xenon krijgen, of projector zonder xenon.

En die 2 zwarte dingen zijn idd houders, die zaten bij mijn set niet bij, mijn ballasten hadden voorzieningen voor boutjes/vijzen maar dat heb ik niet gedaan. Gewoon met colsonbandjes vast gemaakt.

Comment

• dat er een ander type koplampen wordt gebruikt is deels voor het 'zicht' naar de omstaanders toe, dat het opvalt ook wanneer de lampen niet branden

Comment

Working...
                                          X