Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Volgens mij verstrooien die sproeiers meer het licht dat dat beetje vuil dat op het glas hangt hoor. Als ik mijn sproeiers gebruik zie ik allemaal strepen op de weg
Het is de combo deftige xenonbulb + een spiegel die ervoor gemaakt is. Als je zo'n Focus I of 206 ziet rijden met 8000k xenon erin..., die schijnt alle kanten op behalve op de weg. En het zijn DIE die ze voor mijn part een stevige boete mogen geven.
Volgens mij verstrooien die sproeiers meer het licht dat dat beetje vuil dat op het glas hangt hoor. Als ik mijn sproeiers gebruik zie ik allemaal strepen op de weg
Het is de combo deftige xenonbulb + een spiegel die ervoor gemaakt is. Als je zo'n Focus I of 206 ziet rijden met 8000k xenon erin..., die schijnt alle kanten op behalve op de weg. En het zijn DIE die ze voor mijn part een stevige boete mogen geven.
Ok feit, maar een kar met een lenskoplamp....waarom niet denk ik dan....
Als ze ff aangaat is je lamp niet stuk he, dan ligt het aan je ballast/aansturing van de lamp, probeer eens te wisselen met die andere he, dan weet je het direct.
het is mijn ballast die kapot is.
Gisteren reed ik merkwaardig genoeg met 2 lichten aan rond
Ik heb een wagen met originele xenon en een met aftermarket xenon. Verschil in prijs zo'n 900 euro. Geen problemen ondervonden met een van beide en een verschil in lichtopbrengst zie ik nauwelijks. Ook qua uiterlijk amper te onderscheiden van elkaar. (indien je uiteraard niet hoger dan 6000k gaat). Ik heb onlangs nog een fotootje genomen met beide wagens naast elkaar. Als je het mij vraagt is een degelijk aftermarket xenonkitje even goed en een pak goedkoper dan originele xenon. Vaak is het wel zo dat je op wagens waarbij je de optie xenon aanvinkt nog verscheide lichtelementen in led toegevoegd krijgt. Bv. pinkers in led of dagrijverlichting.
Ikzelf heb geen lenskoplampen, maar mijn koplampen zijn wel geschikt voor Xenon (kan je aan een nummer zien op de koplamp)
Hierdoor is het glas en de spiegel anders waardoor je zogoed als geen verschil merkt met een lenskoplamp (die je ook hebt als je originele xenon krijgt).
Enige wat ik mis is sproeiers en de automatische hoogteregeling, maar als ik dit zou installeren is het volledig legaal. In tegenoverstelling tot sommige wagens die koplampen hebben die geen xenonlampen mogen hebben, ook al hebben ze sproeiers en hoogteregeling (Vb. Golf III die nog van dat geribbeld glas heeft)
Al een paar keer zelf de test gedaan, en ik verblind echt niemand. Ook nog nooit iemand teken weten doen omdat het verblind (en ik rijd nu toch al zo'n 2 jaar rond met dat setje).
zolang je je lichten op een lage stand zet ga je niet snel iemand verblinden.
In begin reed ik op gemiddelde hoogte en was echt ideaal, scheen ver en verblinde niemand.
tot je met 3man op de achterbank zit of een paar velgen in de koffer, dan flitsen ze plots allemaal
staat nu op 1 na laagste en ideale combinatie, ookal ben ik zwaar geladen.
Als je je sproeiers niet gebruikt van je originele xenons is dat toch nét hetzelfde?
Je sproeiers gebruik je sowieso. Dat volgt namelijk de sproeiers van je ruiten. Gebruik die maar eens 2 weken niet op je ruiten in de winter, dan weet je hoe je koplampglazen eruit zien.
De hoogteregeling, daar ben ik akkoord dat je die niet per se hoeft te hebben, als je koplampen geschikt zijn voor Xenon.
Zelfs met de beste kits is de opstarttijd van de aftermarket Xenons een pak langer dan de OEM, en je hebt geen Xenon grootlichten.
Pak goedkoper, ben ik mee akkoord, maar haal ze er maar eens telkens uit voor de controle. En bij controles onderweg, hang je er ook aan.
Ieder zijn goesting natuurlijk.
Als particulier 800 a 1200 euro opleggen voor Xenon, is niet evident. Voor een firmawagen, is dit een van de eerste dingen die ik bekijk.
Pak goedkoper, ben ik mee akkoord, maar haal ze er maar eens telkens uit voor de controle. En bij controles onderweg, hang je er ook aan.
Ieder zijn goesting natuurlijk.
Als particulier 800 a 1200 euro opleggen voor Xenon, is niet evident. Voor een firmawagen, is dit een van de eerste dingen die ik bekijk.
Al flink wat van mijn klanten zijn gekeurd geraakt met lenskoplampen en aftermarket xenonkits zonder sproeiers en hoogteregeling. Op mijn auto haal ik ze er op 10 minuten uit.
Controles onderweg? Ik rij al 6 jaar met aftermarket xenon, ik hang er gemiddeld 2 keer per jaar aan voor controle en moet de eerste flik die er mij op aanspreekt nog tegenkomen.
Al flink wat van mijn klanten zijn gekeurd geraakt met lenskoplampen en aftermarket xenonkits zonder sproeiers en hoogteregeling. Op mijn auto haal ik ze er op 10 minuten uit.
Controles onderweg? Ik rij al 6 jaar met aftermarket xenon, ik hang er gemiddeld 2 keer per jaar aan voor controle en moet de eerste flik die er mij op aanspreekt nog tegenkomen.
Idd voor controles onderweg hoef je echt niet te vrezen ben hier ook nog nooit over aangesproken
Op de keuring heb je zeker kans dat ze het niet opmerken want ze letten daar niet altijd even goed op. Ik ken er echter wel die uit het verkeer gehaald zijn met van die slecht afgeregelde pseudo xenonsetje. Volledig terecht zou ik zo zeggen.
Zelf vind ik xenon in oudere auto's (met gewone bloklampen) erg irriterend omdat ze veel verstrooiien.
Ik rij zelf ook met (aftermarket)xenon, maar mijn auto heeft standaard een lens(Anders zou ik ze zeker niet monteren) en ze zijn minder verblindend dan sommige die het van het fabrieksaf hebben..
Comment