Oorspronkelijk geplaatst door BlackFox
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
vragen I.v.m xenon
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door BlackFox Bekijk BerichtenHier op de keuring moet je de lichten uitdoen voor je binnengaat en binnen terug aandoen.
Ze moeten dus inderdaad al serieus blind zijn om dan niet te zien dat het xenons zijn...
Daar kan je op zich ook voor afgekeurd worden, zelfs met gewone halogeenlampen, laat staan dat je er xenons in duwt..
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk BerichtenBovendien, klopt dat lichtbeeld nog, als je in je lampen van die Xenons steekt, ook al zijn de lampen er voor gemaakt ?
Daar kan je op zich ook voor afgekeurd worden, zelfs met gewone halogeenlampen, laat staan dat je er xenons in duwt..
Ik heb nu in ieder geval redelijk wat bermverlichting precies
Maar storen doen ze niet. (heb zelf al tegenligger gespeeld )
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DRIVER-W Bekijk BerichtenEn welke uitleg geef je op de keuring? Ze merken toch dat dat niet de correcte lampen zijn?sigpic
http://www.streamlinecarcare.be
lakbehandelingen voor voertuigen
MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk BerichtenBovendien, klopt dat lichtbeeld nog, als je in je lampen van die Xenons steekt, ook al zijn de lampen er voor gemaakt ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ken_DS Bekijk BerichtenLichtbeeld blijft hetzelfde hoor, valt enkel wat feller (andere kleur) en breder uit
Nuja, 'k vind het niet erg, tis wel vet om zoveel te zien
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BlackFox Bekijk BerichtenOEM xenon zijn nochtans niet zo breed vind ik...
Nuja, 'k vind het niet erg, tis wel vet om zoveel te zien
Ik spreek me enkel uit over gewone lampen waar je dan een xenonlamp insteekt.
Lenslampen met halogeenlamp of xenonlamp is een ander beeld (omdat dit meer gebundeld wordt)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door HotHatch.be Bekijk BerichtenAl flink wat van mijn klanten zijn gekeurd geraakt met lenskoplampen en aftermarket xenonkits zonder sproeiers en hoogteregeling. Op mijn auto haal ik ze er op 10 minuten uit.
Controles onderweg? Ik rij al 6 jaar met aftermarket xenon, ik hang er gemiddeld 2 keer per jaar aan voor controle en moet de eerste flik die er mij op aanspreekt nog tegenkomen.
't Is nu niet dat een Peugeot 106 Xenon in de optielijst had steken in die tijd dacht ik
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ken_DS Bekijk BerichtenLichtbeeld van een lens is wel helemaal anders dan een gewone koplamp.
Ik spreek me enkel uit over gewone lampen waar je dan een xenonlamp insteekt.
Lenslampen met halogeenlamp of xenonlamp is een ander beeld (omdat dit meer gebundeld wordt)
Ik heb het in beide gevallen over lenslampen eh
OEM halogeen had ik niet zo'n breed licht als ik nu heb met aftermarket xenon er in.
Maar OEM xenon hebben ook niet zo'n breed lichtbeeld vind ik.
Dus ook al heb je lenslampen, deze zijn in principe nog altijd niet voorzien voor het licht van een xenonlamp...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BlackFox Bekijk BerichtenIk weet niet wat je nu bedoelt
Ik heb het in beide gevallen over lenslampen eh
OEM halogeen had ik niet zo'n breed licht als ik nu heb met aftermarket xenon er in.
Maar OEM xenon hebben ook niet zo'n breed lichtbeeld vind ik.
Dus ook al heb je lenslampen, deze zijn in principe nog altijd niet voorzien voor het licht van een xenonlamp...
Dat verschil in lichtsterkte ga je wel merken op je lichtbeeld ook
Comment
-
Ik heb nu ook 6000k ja. Maar Driver-W heeft aftermarket 5000 hoor. Geen idee of hij dat ook zo ervaart....
OEM is trouwens 4300 meestal, en als je langs zo eentje staat aan de lichten lijkt het wel of die halogeen hebben 6000 geeft echt een puur wit lichtbeeld
Alleen jammer dat ze langsbuiten wat blauwer schijnen
Besides, 6000 geeft geen sterker licht dan 4300 eh. Dat is de kleurtemperatuur, niet de sterkte.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BlackFox Bekijk BerichtenIk heb nu ook 6000k ja. Maar Driver-W heeft aftermarket 5000 hoor. Geen idee of hij dat ook zo ervaart....
OEM is trouwens 4300 meestal, en als je langs zo eentje staat aan de lichten lijkt het wel of die halogeen hebben 6000 geeft echt een puur wit lichtbeeld
Besides, 6000 geeft geen sterker licht dan 4300 eh. Dat is de kleurtemperatuur, niet de sterkte.
Tiens?
4300K
6000K
2002 MX-5 NB 1.6
2011 Honda PCX
Comment
-
Dat 4300K er niet uitziet als een halogeenlamp en 6000K niet wit is maar blauw en op niets trekt?2002 MX-5 NB 1.6
2011 Honda PCX
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk BerichtenDat 4300K er niet uitziet als een halogeenlamp en 6000K niet wit is maar blauw en op niets trekt?
Oorspronkelijk geplaatst door BlackFox Bekijk BerichtenOEM is trouwens 4300 meestal, en als je langs zo eentje staat aan de lichten lijkt het wel of die halogeen hebben 6000 geeft echt een puur wit lichtbeeld
Meer hier evengoed:
Een camera vangt dus nogal sneller dat blauwe licht op.
Maar wat ik dus bedoelde is dat je als bestuurder een veel witter licht ziet met 6000K, dan met 4300.
Maar langsbuiten is het dus idd blauw en dat sucked welBijgevoegde Bestanden
Comment
-
Zal mss ook van de lamp zelf afhangen maat ik zag echt blauw licht als ik reed en zag er eigenlijk geen zak mee 's nachts.
Op mijn foto is het ook een pak blauwer dan bij jouw precies. Als je nog 6000k lampjes moet hebben, heb er hier nog liggen2002 MX-5 NB 1.6
2011 Honda PCX
Comment
-
Nee dat was echt 6000K. Wel brol van fleabay van 35€ per set
Steek ook eens blue vision in uw andere lampen dan hè2002 MX-5 NB 1.6
2011 Honda PCX
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk BerichtenSteek ook eens blue vision in uw andere lampen dan hè
In principe zouden hier witte leds in moeten zoals het bij de facelift is, maar dat vind ik niet thuishoren op een prefacelift
Een prefacelift met xenon had het immers ook zo:
(en dat is OEM, kijk eens hoe blauw )
Comment
Comment