Mededeling

Collapse
No announcement yet.

vragen I.v.m xenon

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ja die foto is zeker niet bewerkt!

Is wel waar van die bluevision...
    Maar je hebt ook van die lampjes die sowieso witter schijnen hè. Van die "+50% licht opbrengst" toestanden.

Maar zo blijf je bezig hè, dan zou je de mistlampen ook nog moeten vervangen.
    2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
      Ja die foto is zeker niet bewerkt!

Is wel waar van die bluevision...
      Maar je hebt ook van die lampjes die sowieso witter schijnen hè. Van die "+50% licht opbrengst" toestanden.

Maar zo blijf je bezig hè, dan zou je de mistlampen ook nog moeten vervangen.

Als ik een foto neem van de xenons zien die ook zo blauw hoor
      Das gewoon de camera die daar niet mee overweg kan.

Ik kan natuurlijk ook nog xenon in de mistlampen steken, heb toch nog een set over
      Maar daar begin ik allemaal niet aan

Comment

• Kleur is ook erg afhankelijk van de set hoor...

Ik had eerst een Philips setje 6000K, en nu een Pilot 6000K set. Scheelt dag en nacht...

Philips was veel blauwer dan het pilot setje.

Pilot set + witte led standlichten...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ken_DS Bekijk Berichten
          Kleur is ook erg afhankelijk van de set hoor...
          Pilot set + witte led standlichten...
          Idd dit kan serieus schelen qua fabrikant.
          sigpic

http://www.streamlinecarcare.be

lakbehandelingen voor voertuigen

MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

Comment

• ofwel koopt ge u ne wagen met xenons van fabriek ofwel blijft ge er af en rijdt ge met de halogeens rond. Niets zo ergerlijk als die aftermarket xenons die u verblinden en de mussen uit de bomen lichten. Ge maakt uw eigen alleen maar belachelijk met die tuninglampen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door prospeed Bekijk Berichten
              ofwel koopt ge u ne wagen met xenons van fabriek ofwel blijft ge er af en rijdt ge met de halogeens rond. Niets zo ergerlijk als die aftermarket xenons die u verblinden en de mussen uit de bomen lichten. Ge maakt uw eigen alleen maar belachelijk met die tuninglampen
              hoe kunt gij iemand verblinden als u lampen naar beneden gericht zijn en correct afgesteld zijn?
              Sommige mensen houden daar wel rekening mee hoor
              2013- Volvo V60 D3 R-Design
              2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door prospeed Bekijk Berichten
                ofwel koopt ge u ne wagen met xenons van fabriek ofwel blijft ge er af en rijdt ge met de halogeens rond. Niets zo ergerlijk als die aftermarket xenons die u verblinden en de mussen uit de bomen lichten. Ge maakt uw eigen alleen maar belachelijk met die tuninglampen
                Paardenkleppen gekregen voor uw Kerstmis?
                Trouwens ooit al aan gedacht dat niet elk model met xenons te krijgen is?
                sigpic

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ThomasT Bekijk Berichten
                  hoe kunt gij iemand verblinden als u lampen naar beneden gericht zijn en correct afgesteld zijn?
                  Sommige mensen houden daar wel rekening mee hoor
                  Correct afgesteld, met aftermarket Xenon in koplampen voor halogeen : Vergeet het maar.
                  Die discussie is hier al genoeg gevoerd.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                    Correct afgesteld, met aftermarket Xenon in koplampen voor halogeen : Vergeet het maar..
                    En wat is daar zo fundamenteel onmogelijk aan volgens u? Het lichtbeeld met xenons kan perfect geregeld worden, zowel bij lenskoplampen als spiegelkoplampen...
                    sigpic

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door HotHatch.be Bekijk Berichten
                      En wat is daar zo fundamenteel onmogelijk aan volgens u? Het lichtbeeld met xenons kan perfect geregeld worden, zowel bij lenskoplampen als spiegelkoplampen...

Jij ziet er natuurlijk vooral de voordelen van in omdat je er blijkbaar geld mee verdient. Er rijden wel degelijk mensen rond met zeer slecht afgestelde aftermarket xenon die je simpelweg verblinden als je ze tegenkomt.

Comment

• Maar dat geldt ook voor oem halogeen.

Comment

• Waarom denk je dat OEM xenon altijd samen gaat met automatische hoogte regeling, koplampsproeiers en aangepaste optieken ?

Als gewoon het lampje vervangen even goed was hadden ze het wel zo gedaan.

Dikke rommel, aftermarket xenon.

Comment

• Die sproeiers helpen ook geen zak, die hoogteregeling nog akkoord. Maar rij eens voor een rangerover met zijn oem xenons, daar krijg je ook het schijt van. Dikke rommel, oem xenon

Comment

• Het mag niet en uw verzekering kan moelijk doen bij een ongeval. Ik weet toch dat er nu één zaak hangende is omdat de persoon die eigenlijk in fout was protest aantekende. Verblind door de aftermarketxenons. Dat zou betekenen dat bij een mogelijke uitspraak de andere alles uit eigen zak mag betalen. Tot op heden is in ieder geval niets uitbetaald (info voor de insiders : wagen met aftermarketxenons was een zwarte getunde golf 4). Natuurlijk diegenen die dergelijke rommel verkopen gaan dit als een fabeltje bekijken. Logisch want ze verdienen er serieus wat centen mee. Ik heb het al dikwijls gehoord en voor een groot stuk ook voorstander van. Tuning verbieden op alle vlakken. Ofwel koop je het nieuw in de garage ofwel blijf je er met je poten af. Nultolerantie invoeren. Geen andere bumper, lichten, velgen, ophanging, radio, versterkers en noem maar op. Natuurlijk nooit realiseerbaar

Comment

• Hoe smaakt dat, azijn?

Comment

• Wat een reactie maar zo te zien zit ge nog in uw tuningperiode. Eens die puberteit voorbij gaat ge mij nog gelijk geven

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BlackFox Bekijk Berichten
                                    Maar dat geldt ook voor oem halogeen.

Das een feit. Ik zie het als een taak van de politiediensten om in te grijpen wanneer ze iemand met slecht afgestelde lichten zien rondrijden. Ik denk echter dat dat zelden gebeurt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                                      Das een feit. Ik zie het als een taak van de politiediensten om in te grijpen wanneer ze iemand met slecht afgestelde lichten zien rondrijden. Ik denk echter dat dat zelden gebeurt.
                                      Mijn ma is al eens tegengehouden geweest omdat 1 van de koplampen niet tegoei was afgesteld.

En prospeed, 't was originele HALOGEEN eh!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                                        Eigenlijk dient daar de jaarlijkse technische keuring voor hè. Ik vraag me soms of hoe die mensen door de keuring geraken en hoe ze binnen het jaar het klaarspelen hun lampen zo krom te laten schijnen.

Ofwel zijn ze niet gekeurd in de eerste plaats en dan wordt het mss idd eens tijd dat de politie net die auto's er eens uit haalt.
                                        2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                                          Eigenlijk dient daar de jaarlijkse technische keuring voor hè. Ik vraag me soms of hoe die mensen door de keuring geraken en hoe ze binnen het jaar het klaarspelen hun lampen zo krom te laten schijnen.
                                          Lamp kapot gegaan in de tussentijd en verkeerd vervangen en je hebt al prijs

In ons geval scheen de lamp nog, was het goed afgesteld, maar was het lampje op zich dat niet meer deugde.

Comment

Working...
                                          X