Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Het mag niet en uw verzekering kan moelijk doen bij een ongeval. Ik weet toch dat er nu één zaak hangende is omdat de persoon die eigenlijk in fout was protest aantekende. Verblind door de aftermarketxenons. Dat zou betekenen dat bij een mogelijke uitspraak de andere alles uit eigen zak mag betalen. Tot op heden is in ieder geval niets uitbetaald (info voor de insiders : wagen met aftermarketxenons was een zwarte getunde golf 4). Natuurlijk diegenen die dergelijke rommel verkopen gaan dit als een fabeltje bekijken. Logisch want ze verdienen er serieus wat centen mee.
Even voor de goede orde: aftermarket xenonlampen hebben is NIET verboden als je hoogteregeling en sproeiers hebt. Ik verkoop slechts 1 merk (Pilot) die ook het volledige pakket aanbiedt. Heb je alles zitten word je er zo mee gekeurd. Het probleem is dat mensen de xenons wel kopen maar de sproeiers en de hoogteregeling niet. Als dealer kan ik die mensen dat ook niet verplichten om dat aan te kopen en te monteren.
Dat uw verzekering moeilijk kan doen bij een ongeval? Welke verzekering gaat niet moeilijk doen bij een ongeval? Je steekt feller licht om zelf meer te zien (en gezien te worden) en dat wordt dat tegen jou gebruikt. Begrijpe wie begrijpen kan. Big brake kits zijn ook verboden als ze groter zijn dan je originele diameter voor de keuring, moeten ze daarom verboden worden en als reden gebruikt worden om iemand die betrokken raakt in een ongeval en in zijn recht is toch in zijn onrecht te laten verklaren? Dat lijkt mij zware muggenzifterij van die verzekering en een reden om de schuld in een ander zijn schoenen te schuiven...
Jij ziet er natuurlijk vooral de voordelen van in omdat je er blijkbaar geld mee verdient. Er rijden wel degelijk mensen rond met zeer slecht afgestelde aftermarket xenon die je simpelweg verblinden als je ze tegenkomt.
Akkoord, maar dit is weer een kwestie dat de cowboys het verknallen voor de rest van de mensen die het product kopen en wel goed hun lichten afstellen. Deugt daarom het product niet? Ik ben al 2,5 jaar dealer maar heb al 5 jaar aftermarket xenons, ik zou ook geen product verkopen waar ik niet achter sta.
......... Je steekt feller licht om zelf meer te zien (en gezien te worden) en dat wordt dat tegen jou gebruikt. Begrijpe wie begrijpen kan.........
Zo moeilijk is dat nochthans niet om te begrijpen. Je bent niet alleen op de baan en je kan andere mensen verblinden. Als ik altijd met mijn faren aan rijd heb ik ook beter licht..
Zo moeilijk is dat nochthans niet om te begrijpen. Je bent niet alleen op de baan en je kan andere mensen verblinden. Als ik altijd met mijn faren aan rijd heb ik ook beter licht..
Phares vergelijken met dimlichten lijkt me nu wel niet echt een faire vergelijking.
Het zou best kunnen dat dimlichten die een pak te hoog staan de tegenligger ver even hard verblinden dan grootlichten. De lamjes van grootlichten hebben niet meer vermogen dan van dimlichten, alleen wordt de lichtbundel ergens anders naartoe gestuurd.
Soms heb ik een tegenligger waarvan ik denk "die heeft zijn faren aan". Ik knipper dan om hem attent te maken, en dan knippert die met zijn faren terug. Dan weet ik dat het slechte dimlichten waren.
Maar ik weet, met andere lampkes in je dimlichten te stoppen heb je toch nog een poging gedaan om niet te verblinden, met faren kan het bijna niets anders dan kwaad opzet zijn. Op dat punt was het niet zo fair..
Phares vergelijken met dimlichten lijkt me nu wel niet echt een faire vergelijking.
Als je ziet hoe sommige aftermarket xenons in alle richtingen schijnen, lijkt me dit een perfect faire vergelijking.
Je spreekt van het hele pakket maatregelen wat nodig is om Xenon reglementair te gebruiken en aftermarket toe te laten.
Hoeveel van je klanten bestellen effectief heel het pakket ? Laat mij het vertellen, bitter weinig.
Als het maar licht geeft, en de rest zien we wel...
Verbieden die handel.
Keuring is geen oplossing, die dingen zijn veel te makkelijk verwisselbaar voor gewone lampjes, en na de keuring de kit er terug in.
Als je ziet hoe sommige aftermarket xenons in alle richtingen schijnen, lijkt me dit een perfect faire vergelijking.
Verbieden die handel. .
Dus omdat sommigen het product slecht afregelen of het product niet gebruiken zoals het hoort moet het product maar verboden worden?
Dan ga je nog veel aftermarket producten in de autosector mogen verbieden hoor: remmenkits, verlagingskits, aanhangwagens, velgen...
Je spreekt van het hele pakket maatregelen wat nodig is om Xenon reglementair te gebruiken en aftermarket toe te laten.
Hoeveel van je klanten bestellen effectief heel het pakket ? Laat mij het vertellen, bitter weinig.
Als het maar licht geeft, en de rest zien we wel...
Verbieden die handel.
Keuring is geen oplossing, die dingen zijn veel te makkelijk verwisselbaar voor gewone lampjes, en na de keuring de kit er terug in.
Zal ik u eens een lijstje geven van andere voorwerpen die bij slecht gebruik de veiligheid van anderen in het gedrang kunnen brengen en dus verboden zouden moeten worden. Ik kan alvast beginnen met een keukenhanddoek, ...
Ik heb trouwens al meer tegenliggers gehad die last hadden van mijn wagen met originele xenons dan mijn wagen met aftermarket xenons. Het kan er wel mee te maken hebben dat ik mijn koplampen naar beneden richt natuurlijk.
Op dat anderhalf jaar dat ik nu aftermarket xenons heb steken, hebben welgeteld 2 tegenliggers met hun lichten gepinkt naar mij, dit op een betonbaan. Op je nu xenons of halogeenlampen hebt steken op zo'n betonbaan, die lichten schijnen allebei alle kanten uit. Het hangt er dus veel van af hoe jij de lichten hebt afgesteld.
Je vergist je, aftermarket xenon zonder hoogteregeling en hogedrukreiniging is gewoon verboden, goed afgeregeld of niet.
Als je mijn bovenstaande posts leest weet je dat ik als dealer van xenonkits dat eigenlijk wel al wist...
De discussie gaat er hem om dat als het product verkeerd wordt gebruikt of afgeregeld, dat niet meteen betekent dat het product niet deugt en daarom niet meer mag verkocht worden. Het argument dat hier wordt gebruikt van "aftermarket xenons deugen niet want er rijden gasten rond die ze slecht afregelen en die me verblinden" vind ik dan ook pure onzin...
Wat er ook allemaal waar of onwaar moge van zijn de politiekers zijn blijkbaar wakker geschoten. Dit las ik gisteren op twitter van een klant (lichtjes aangepast en namen verwijderd) : uitnodiging van het Kabinet Vlaams minister ........ en bijgevoegd dossier van ......... mogen ontvangen over een mogelijke werkgroep betreft tuning van personenwagens. Het betreft een duidelijke verstrenging van de wetgeving. Wat het allemaal juist inhoudt staat er niet bij vermeld maar waar rook is ...
Wat er ook allemaal waar of onwaar moge van zijn de politiekers zijn blijkbaar wakker geschoten. Dit las ik gisteren op twitter van een klant (lichtjes aangepast en namen verwijderd) : uitnodiging van het Kabinet Vlaams minister ........ en bijgevoegd dossier van ......... mogen ontvangen over een mogelijke werkgroep betreft tuning van personenwagens. Het betreft een duidelijke verstrenging van de wetgeving. Wat het allemaal juist inhoudt staat er niet bij vermeld maar waar rook is ...
Zal dit niet eerder slaan op aftermarket bumpers, verlagen en zo verder? Ik denk dat de overheid de xenonmaterie al als geregeld beschouwd...
Ik denk dat de overheid de xenonmaterie al als geregeld beschouwd...
Dat denk ik ook, alleen wordt de wet niet actief opgelegd door controles op de baan.
Iedereen met xenon tegenhouden. Auto afzetten. Auto starten om te zien of de automatische hoogteregeling er is, en even sproeien. Daar hoef je geen expert voor te zijn.
Bij overtreding, rood keuringsbewijs en afslepen.
Gedaan met die ellende !
Zelfde voor verlagingen en bumpertoestanden. Homologatie van de constructeur of zelfde verhaal als hierboven bij overtreding.
Dat denk ik ook, alleen wordt de wet niet actief opgelegd door controles op de baan.
Iedereen met xenon tegenhouden. Auto afzetten. Auto starten om te zien of de automatische hoogteregeling er is, en even sproeien. Daar hoef je geen expert voor te zijn.
Bij overtreding, rood keuringsbewijs en afslepen.
Gedaan met die ellende !.
Het is wel een feit dat heel wat politiemensen de wet rond xenons niet kent, ikzelf ben reeds 5x tegengehouden voor alcoholcontrole en nooit ben ik erover aangesproken. Ik heb zelfs klanten die gekeurd raken met xenons zonder hoogteregeling en sproeiers...
Het rood keuringsbewijs kan trouwens nu ook gegeven worden bij overtreding, het afslepen vind ik erover, dat is maar nodig indien het voertuig geimmobiliseerd is of indien er ernstig gevaar bestaat voor het ander verkeer (bv. onverzekerde wagen of zo) en laat ons eerlijk zijn, met andere lampen is dat er niet echt he...
Er zou ook al ergens iets op facebook van verschenen zijn? Ik heb even een sms naar de persoon gestuurd die het gisteren op twitter vermelde en kreeg als antwoord : gaat over invoering van montage attesten voor muziekinbouw en een aangepaste wetgeving op dat vlak. Maar ook een strengere aanpassing naar alles wat met tuning te maken heeft. Meer heeft hij niet geantwoord.
ik snapte dat ook niet goed toen ik juist die sms las. Vervangen van een radio attest voor nodig? Ik vermoed dat het wel op die boomkarrekes zal bedoeld zijn? Maar zolang we geen nieuwe regering hebben zal er wel niet veel gedaan worden. Praten, praten en nog eens praten
Comment