Mededeling

Collapse
No announcement yet.

vragen I.v.m xenon

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• vragen I.v.m xenon

Mijn broer heeft net xenon lampen van 100 W ofzo in zijn citroën berlingo gestoken. Nu ik persoonlijk vind ik ze ietstje te zwaar en verblinden ze echt verschrikkelijk als hij zijn grootlichten aansteekt.
    Nu mijn twee vraagjes. Is dit wel goed voor zijn lichten + duurzaamheid?

Kan ik ook xenons op mijn e36 steken? Ik twijfel sterk omdat het glas nogal rare insnijdingen heeft.

Om te beginnen heeft je broer geen xenons gestoken.

Dat ze verblinden als je de pharen aansteekt is euhm...vrij normaal hé

Ik heb vroeger in m'n Alfa ook nog zwaardere lampen gehad 80W. Manos heeft ook 100W gehad...gaf geen probleem.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DéGioke Bekijk Berichten
      Om te beginnen heeft je broer geen xenons gestoken.

Dat ze verblinden als je de pharen aansteekt is euhm...vrij normaal hé

Ik heb vroeger in m'n Alfa ook nog zwaardere lampen gehad 80W. Manos heeft ook 100W gehad...gaf geen probleem.
      Weet ik veel ze geven allesinds zo'n blauwe gloed. of wat voor briel heeft hij weer gekocht?

Comment

Ben ook van plan om aftermarket xenon's te kopen voor mijne mondeo. Nu is mijn vraag, welke van deze sets zijn geschikt voor mijn Fordje? http://www.lee-electronics.nl/catalogus/index.php?cP
        ath=32_50&osCsid=d2a4ff2b51dd4ac5a73646de7214cd80

En aangezien het verboden is voor de keuring moeten ze elk jaar geswitcht worden met de gewone halogeenlampen, is dat een lastige karwei?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VaNdIe Bekijk Berichten
          Weet ik veel ze geven allesinds zo'n blauwe gloed. of wat voor briel heeft hij weer gekocht?
          blauwe lampkes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Carrera S Bekijk Berichten
            Ben ook van plan om aftermarket xenon's te kopen voor mijne mondeo. Nu is mijn vraag, welke van deze sets zijn geschikt voor mijn Fordje? http://www.lee-electronics.nl/catalogus/index.php?cP
            ath=32_50&osCsid=d2a4ff2b51dd4ac5a73646de7214cd80

En aangezien het verboden is voor de keuring moeten ze elk jaar geswitcht worden met de gewone halogeenlampen, is dat een lastige karwei?
            De mijne komen ook van daar.

Gewoon ff zien welk formaat van lampen dat jij hebt steken

edit: koop geen 10.000K of 12.000K...dat gaat richting paarse/roze kleur.

Comment

De mijne komen ook van daar.

Gewoon ff zien welk formaat van lampen dat jij hebt steken

edit: koop geen 10.000K of 12.000K...dat gaat richting paarse/roze kleur.
              ok, zal straks ff kijken. Ja met 6000K heb je naar het schijnt de echte 'xenonlook'. Maar is het terug plaatsen naar de originele halogeenlampen moeilijk?

Comment

ok, zal straks ff kijken. Ja met 6000K heb je naar het schijnt de echte 'xenonlook'. En is het terug plaatsen naar de originele halogeenlampen moeilijk?
                Nee hoor, halfuurtje ofzo...

Comment

Nee hoor, halfuurtje ofzo...
                  Dan valt dat nog mee. Merci

Comment

Dan valt dat nog mee. Merci
                    't hangt er gewoon wat vanaf hoe makkelijk je eraan kan

Comment

Het zijn dus H7 lampen, kan ik ze bestellen!

Comment

ok, zal straks ff kijken. Ja met 6000K heb je naar het schijnt de echte 'xenonlook'.

In de beschrijving staat:

6000K: wit
                        8000K: wit/blauw

Zijn de meeste xenon lichten dan niet ongeveer 8000K?

Heeft er iemand een idee hoeveel K er in de Golf V zit?

2006-2010 '97 VW Golf III TDI
                        2010-2012 '98 Mercedes-Benz C250 Turbodiesel Sport
                        2012-...
                        '07 BMW 118d

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mercedeske Bekijk Berichten
                          In de beschrijving staat:

6000K: wit
                          8000K: wit/blauw

Zijn de meeste xenon lichten dan niet ongeveer 8000K?

Heeft er iemand een idee hoeveel K er in de Golf V zit?
                          de kelvinwaarde van standaard xenons zijn naar hetgeen ik begrepen heb meestal lager en nog iets anders. Maar indien je de normale xenonlook wil nabootsen is 6000k al voldoende.

Ik denk hierna meteen wel aan de laguna van m'n 'schoonouders', da's redelijk blauw, daar is't dan wss terug 8000k look.

't gaat em erom wat jij wil. Mss even in het topic van Rabbit kijken, die heeft 6000k

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Snafu_xv Bekijk Berichten
                            de kelvinwaarde van standaard xenons zijn naar hetgeen ik begrepen heb meestal lager en nog iets anders. Maar indien je de normale xenonlook wil nabootsen is 6000k al voldoende.

Ik denk hierna meteen wel aan de laguna van m'n 'schoonouders', da's redelijk blauw, daar is't dan wss terug 8000k look.

't gaat em erom wat jij wil. Mss even in het topic van Rabbit kijken, die heeft 6000k
                            'k heb is bij Rabbit z'n 147 gezien en dat ziet er ideaal uit.

6000k dus. Blauw genoeg.

2006-2010 '97 VW Golf III TDI
                            2010-2012 '98 Mercedes-Benz C250 Turbodiesel Sport
                            2012-...
                            '07 BMW 118d

Comment

Heb hier thuis nog een set echte Xenon's liggen.
                              Twee lampen mét ballast en bedrading, H4
                              www.perfectshine.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mercedeske Bekijk Berichten
                                'k heb is bij Rabbit z'n 147 gezien en dat ziet er ideaal uit.

6000k dus. Blauw genoeg.
                                6000 is inderdaad ideaal.

8000K is ( als je zo bij die Hollander bestelt toch ) veel meer naar het blauwe toe. Het hangt gewoon af van wat je wil he, ik verkies persoonlijk de 6000K omdat dit het beste oogt.

Trouwens: ik heb ergens gelezen dat de meeste OEM Xenons 4300K zijn, maar vraag me dan wel niet of dit klopt van pakweg een Audi A6 want die zijn wel heel blauw soms

Comment

't hangt er gewoon wat vanaf hoe makkelijk je eraan kan
                                  ²²².

De een doet het in een halfuurtje, de andere doet het in 4 uur ( was zo bij mij ). Je moet gewoon geluk hebben dat je motorkap niet tevee gevuld is op de plaats van de koplampen.

Comment

Ik denk dat de mijne feller zijn dan die van Rabbit, ni?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cayenne Bekijk Berichten
                                      Ik denk dat de mijne feller zijn dan die van Rabbit, ni?

Nee denk dat xenons toch feller zijn als de theelichtjes van een Kever

* edith zegt dat ik beter mijn kop hou als ik nog wil mee rijden¨*

Comment

Ik denk vooral dat die moderne kever zijn theelichtjes Xenons zijn

Comment

Working...
                                        X