Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hifi luidspreker aansluiten in auto?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Hifi luidspreker aansluiten in auto?

Sommigen zullen het waarschijnlijk grappig of zelfs dom vinden dat ik met zo iets afkom. Maar ik zal daarom even de situatie uitleggen.

In mijn laguna(grandtour '01 privilege) zit nog een volledig originele geluidsinstallatie in. Deze geeft prachtig helder geluid ook bij hoge volumes zonder vervorming. Het probleem? Er komt teweinig bass uit naar mijn goesting. Als je dan het bass niveau op de radio wat hoger zet, dan krijg je wel gekraak.
    • Een andere radio plaatsen is geen optie want dan ben ik de functionaliteit van het daschboard schermpje en de stuurbediening kwijt (hier bestaan wel setjes voor maar die kosten geld en die doen enkel de stuurbediening werken niet het schermpje). Ook de cd-wisselaar in de koffer is dan nutteloos, en momenteel is het heel handig met dat ik niet enkel een wisselaar heb maar ook vooraan cd's in de radio zelf kan steken.
    • Speakers vervangen? Vier speakers en vier tweeters te vervangen, gaat dan wel wat kosten. En ik heb sterk mijn twijfels dat betere speakers een merkbaar verschil gaat geven als ik deze op dezelfde originele radio aansluit.
    • Een versterker plaatsen? Ook niet goedkoop, en om dan de originele speakers op een goede versterker aan te sluiten? Zou niet slim zijn. Dus dan moet je al alle speakers vervangen plus een versterker. Dat zal wel een mooi geluid geven maar zoveel geld is dat klein beetje meer bass mij niet waard.
    • Subwoofer? Mja hier is dan ook een versterker voor nodig. Dit lijkt me wel de beste oplossing en waarschijnlijk de goedkoopste. Zeker als ik de lage tonen voor de huidige speakers wegfilter. Maar deze koop ben ik zo al een tijd aan het uitstellen.
    Nu heb ik toevallig een set sublieme 4-wegs Hifi luidsprekers gekregen, van 100w Din elks. 8ohm en blijkbaar hebben allebij achteraan 2 rode en 2 zwarte aansluitingen, tussen die rode en zwarte aansluitingen zit dan een metalen plaatje (dat je kan weghalen) Nu wat daar het nut van is weet ik niet, maar misschien dat jullie het mij kunnen zeggen?

Na heel dit verhaal hoor je me waarschijnlijk al afkomen? Kan je een 8ohm luidspreker aansluiten op een auto radio? Ik meen mij te herrineren dat auto radio's vroeger 4ohm luidsprekers hadden? Hoe zit het tegenwoordig? Zijn hier oplossingen voor? Versterker?

Thx,

Laat me beginnen met te vragen: een 100watt luidspreker van Pioneer noem jij subliem?
    Last edited by ; 07/06/2007, 15:24.

Comment

1. Hifi luidsprekers kun je niet aansluiten op een autoradio.

2. Op de standaard radio kun je geen extra boxen meer aansluiten dan de standaardboxen tenzij je met versterkers begint. dit vergt dan een dure en speciale montage en aansluiting op de radio.
      2012 Nissan Qashqai 1.5 DCI Urban - 40.000 km
      2015 Opel Insignia 2.0 CDTI Cosmo OPC Line - 10.000 km

Comment

En ik denk ook dat de huisapparatuur niet echt bestand is tegen de trillingen en schokken in een auto?

Comment

Hehe, ok dat lijkt me duidelijk genoeg.

Ach het leek me een tof idee omdat die er zo goed tussen paste

Toch bedankt voor de reacties.

Wat zouden jullie dan wel aanraden? Het beste lijkt mij een versterker plus subwoofer, en deze moet dan high input worden aangesloten want radio heeft geen low output.

wat denken julie van een "actieve subwoofer" kan ik zo de kost een beetje drukken of druk je daar enkel de kwaliteit mee? zoiets bv: http://www.rondevries.nl/catalog/pro...oducts_id=1474

Ik moet er wel bij vermelden dat ik geen enorme verwachtingen heb, wil enkel een klein beetje meer bass.

Comment

Dat JBL kistje schijnt goed te werken.
            2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Working...
            X