Mededeling

Collapse
No announcement yet.

tuning BMW '1 (E81, E87)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
    interesse

Heb je daar wat voorbeelden van, van zo'n uitlatenbouwers? In België? En eventueel contactgegevens?

Thanks.
    zeer bekend

Comment

• die witte is ook een 120d

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dark_Beemer Bekijk Berichten

Boeh.

Na 't ganse topic nog 'es doorlopen te hebben ... blijven de BBS Challenge velgen toch mijn favoriet in 19" voor de BMW '1. En de meegespoten diffusor, mjah, niet mis (al vind ik 't enkel noodzakelijk op de donkerste kleuren, omdat dat grijs van de diffusor dan lichter is dan de koetswerkkleur).

Ook leuk. BMW "d".

Vraag me ook af welk uitlaatje dit zou zijn.

Comment

Wordt het boeltje niet wat lawaaierig zo zonder einddemper? Zeker op een vierpitter diesel lijkt me dit vrij onzinnig.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nemo Bekijk Berichten
            Thanks, mailtje verzonden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door glennvc Bekijk Berichten
              Wordt het boeltje niet wat lawaaierig zo zonder einddemper? Zeker op een vierpitter diesel lijkt me dit vrij onzinnig.
              Neen, 't weghalen van de einddemper geeft quasi geen verschil in geluid. Als 'ie enkele decibelletjes luider wordt, is 't al veel. Ook het soundtype blijft nagenoeg identiek gelijk. Zo luidt het toch bij de verschillende eigenaren van BMW vierpitters die een review schreven over hun sportuitlaat op 't dieseltje.

Doorgaans raadt men 't af, als iemand op een diesel een andere demper wil steken of die wil weghalen, met de bedoeling om meer geluid te krijgen ... omdat 't niks brengt.

Mij gaat 't enkel om de look.

Comment

• Comment

• die 2.0d logo is wel mooi op de zijkant

margi tjoening

Comment

Neen, 't weghalen van de einddemper geeft quasi geen verschil in geluid. Mij gaat 't enkel om de look.
                    In dat geval heb ik niets gezegd.

edit: Waarom steekt bmw er dan eigenlijk een einddemper op?

Comment

Neen, 't weghalen van de einddemper geeft quasi geen verschil in geluid. Als 'ie enkele decibelletjes luider wordt, is 't al veel. Ook het soundtype blijft nagenoeg identiek gelijk. Zo luidt het toch bij de verschillende eigenaren van BMW vierpitters die een review schreven over hun sportuitlaat op 't dieseltje.

Doorgaans raadt men 't af, als iemand op een diesel een andere demper wil steken of die wil weghalen, met de bedoeling om meer geluid te krijgen ... omdat 't niks brengt.

Mij gaat 't enkel om de look.
                      Zou milltek geen gaan maken ? Mijn ex-A3 klonk zalig met die Milltek IMHO

Comment

• Okéééé. Die mannekes van Quaife zitten ook ni stil!

Oorspronkelijk geplaatst door gTa
                        (blabla)
                        I read on the Quaife website that the QDF13N Differential fits the 130i BMW. Is that "only" the 130i model? I have my 120d Sporthatch coming soon, and ordered some parts improving track performance. The last item I would need is an LSD.

Does the 130i fit the 120d as well?

Enclosed are the technical drawings of the diffs of both the 130i (number on the right bottom below the arrow = 00138477) and the 120d (00141192).

And finally: what does the ATB Differential cost? (price isn't stated yet on the online catalogue)

(blabla)
                        Dat was nog geen kwartier geleden.

En al antwoord!
                        Oorspronkelijk geplaatst door Quaife
                        Dear Gilles,

We believe it is the case that the 13n fits the 120d.

The cost of the parts is £829+vat and shipping. Shipping wil be approx £40, Total £1022. We can invoice without VAT only if you have a vat number. If you wish to order, I will need your full address, a daytime phone number, the chassis number of the car and whether it has manual or auto gearbox.

Regards, Kevin Bird
                        www.birdsauto.com
                        Wiehoe.

Wel kostelijk, toch. 1.022 GPB = ca. 1.510 EUR ... en dan moet 'ie nog worden geplaatst. Hoeveel werk zal er dáár aan zijn... Toch wel 'n dagje, denk ik.

Dus 2.000 EUR zal 't wel kosten.

Phoe, vind ik wat veel.

- edit -

Oh, juist, ik betaal geen BTW. Dus 1.285 EUR voor 't stuk, tot hier geleverd. En dan nog montage.
                        Last edited by ; 23/08/2007, 18:10.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                          Zou milltek geen gaan maken ? Mijn ex-A3 klonk zalig met die Milltek IMHO
                          Milltek heeft toch voornamelijk Audi als specialiteit, right? En voor de BMW '1 hebben ze op vandaag nog niks.

Nu, 'k ben al blij dat ik bij Hartge 'n technisch goeie en optisch prachtige oplossing kán halen, als ik wil. Ben nu nog 'es aan 't rondzien of ik niet goedkoper kan bij zo'n uitlatenbouwer.

Comment

• 118i met een V8 erin

Comment

Okéééé. Die mannekes van Quaife zitten ook ni stil!

Dat was nog geen kwartier geleden.

En al antwoord!

Wiehoe.

Wel kostelijk, toch. 1.022 GPB = ca. 1.510 EUR ... en dan moet 'ie nog worden geplaatst. Hoeveel werk zal er dáár aan zijn... Toch wel 'n dagje, denk ik.

Dus 2.000 EUR zal 't wel kosten.

Phoe, vind ik wat veel.
                              Als je via Babybmw gaat heb je 10% korting op het diff bij Birds

En er is ook een BE importeur als je de verzendkosten wil vermijden.

Installatie niet ook niet zoveel tijd in beslag hoor. Ik denk een uur of 4

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                                Als je via Babybmw gaat heb je 10% korting op het diff bij Birds

En er is ook een BE importeur als je de verzendkosten wil vermijden.

Installatie niet ook niet zoveel tijd in beslag hoor. Ik denk een uur of 4
                                Ah, interesting. Heb al gebeld met de Belgische importeur (in Koo'eloare ), hij doet geen montage meer, maar importeer wel nog. Vroeg 'm of die 130i LSD paste op de 120d, maar 'ie kon daar niet op antwoorden. 'Ie zei me aan de telefoon dat 't ongeveer Britse prijs x 1,5 was.

Dus 829 GBP x 1,5 = 1.250 EUR netto. Da's 1.500 EUR incl. BTW.

Comment

• Asjemenou.

Ziet er best goedkoop spul uit maar 150 EUR, kan je bijna niet voor sukkelen. En 't heeft tenminste niet zo'n pot als die Bastucks.

'k Zou evenwel niet durven, uit vrees dat dat ding na 1 jaar potteroest is.

Comment

Asjemenou.

Ziet er best goedkoop spul uit maar 150 EUR, kan je bijna niet voor sukkelen. En 't heeft tenminste niet zo'n pot als die Bastucks.

'k Zou evenwel niet durven, uit vrees dat dat ding na 1 jaar potteroest is.
                                    2 keer met metal polish op die uitlaat en je zit erdoor

Ik zou het toch niet doen hoor

Comment

• Ik ook niet.

Comment

• pff gTa ik ben ook al lang opzoek naar een goede uitlaat.Lange zoektocht

Comment

• Mjah, maar bij jou komt ook nog 't "probleem" van de sound erbij. Sommige uitlaten doen benzinekarren lelijker klinken, andere weer mooier. (en da's dan nog altijd persoonlijk)

Bij 'n dieseltje is dat niet zo. Bij mij betreft 't dus puur de looks.

Comment

Working...
                                          X