Sublieme velg! en voor een scherpe prijs!
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
tuning BMW '1 (E81, E87)
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenRH Alurad bestaat al 'n heel eind, heeft z'n naam gemaakt met best OK alu velgen van Duitse makelij, en soms "intelligent" kopiëren van merkenvelgen (b.v. de Hartge Classics met één spaak minder). www.rh-alurad.de
Voor looks en dagelijks gebruik lijken ze mij meer dan goed genoeg! Als je "goeie" velgen wil die zeer licht zijn, denk ik dat je duurder moet shoppen.
Meestal zijn die replica's niet zo stevig als de originele of merk fabrikanten ...
Vandaar mijn vraag
Bedankt voor je antwoord
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door WC-eend Bekijk BerichtenOp die hoogte moet de mijne dus ook komen te liggen als hij z'n zomerwieltjes terug onder heeft.
@ Dark_Beemer: Weet je toevallig welke veren hij heeft gezet? En is dat eigenlijk 18" of 19"?
En als ophanging zou dit een "Eibach Sportline" moeten zijn zoals hij dit schrijft in zijn topic.. http://www.1erforum.de/viewtopic.php?t=7426&start=15 ' Xuxu'
Zomervelg 19"
Comment
-
Dit is er eentje met 100% zeker de Eibach Pro Kit (staat zelfs in de naam van de foto), met 19" :
Vond 'ie niet ideaal omdat 'ie dan (and i quote) "vooraan nog altijd hoger ligt dan achteraan", maar (and i quote again) "de Pro Kit is wel beter dan de Sportline die zeer diep liggen en waarbij je de spatschermen vooraan onder de bumper best verwijdert omdat je anders teveel sleept".
'Ie heeft sinds kort de Sportline steken, maar omdat die foto's de 18" RH-velgen tonen en niet de 19", kan je eigenlijk moeilijk vergelijken.
In ieder geval: ik vind ze beide knap (qua verlaging), maar 'k ben toch blij dat ik de Pro Kit heb besteld.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk BerichtenMijn grootste zorg is ze te plooien
Meestal zijn die replica's niet zo stevig als de originele of merk fabrikanten ...- de Porsche Cup-velgen in 2 delen of 2-delige look voor Porsche en VW en Audi (de zgn. Cup)
- de Hartge Classics met een spaakje meer in 2 delen of 2-delige looks voor legio BMW (de zgn. Phönix in al z'n varianten)
- de AMG Styling II in verscheidene uitvoeringen voor legio Mercedes (de zgn. Topline)
- de 996turbo velg voor legio VW (de zgn. AH turbo)
- de AC-Schnitzers in allerlei uitvoeringen (de zgn. X)
- ...
Maar ze zijn al zo lang op de markt dat hun velgen wel kwaliteit moéten zijn, en zo herinner ik het me toch ook wel. In Duitse velgentests (extreme tests, dus niet alleen gewicht en soort materiaal, maar stevigheidstests, uitbalancering, corrosietests, resistentie tegen puntslagen, ...) zat RH er ook vaak bij en daar scoorden ze toch altijd bij de "sub-top", samen met merken zoals AEZ en Dotz en Borbet.
Ik zou er niet meteen bang van zijn ... maar ik zou ze niet moeten hebben als zomervelg. Daarvoor oogt ze te gewoontjes. Ze is niet lelijk, maar imo inderdaad perfect als wintervelg, niet als zomervelg.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dark_Beemer Bekijk Berichten
PRACHTIG !!!!
Zoals hij hier staat vind ik hem zalig in 3-deurs, hij mist misschien wel de chromé-omlijsting
Een 18 inch als wintervelg
Nee, moest ik een 1-serie hebben, ik zou toch echt wel eens kijken voor deze velgen
Comment
-
Raad ivm velgen
beste lezers én BMW 1 liefhebbers
ik heb zonet mijn bmw 118 D besteld met de M pakket
we hebben veel moeten schipperen om hem te kunnen bestellen zoals ik hem wens.
ik zal een korte schets geven:
118D sportshatch --> 3 deurs
zwart metallic
M pakket erop zonder de velgen (kom ik op terug) , wel 17" 5 spaaks voor de winter.
er zit eveneens een comfort line op
géén sportzetels, ik heb een zaak en moet vaak klanten/partners meenemen en sportzetels zijn niet altijd even comfortabel , zeker niet op afstanden
ik heb de hoogglans houten inleg genomen voor de interieurafwerking
automaat
alles leder bekleed in het zwart
uiteraard antrazithen hemelbekleding
uiteraard m sportstuur multifunctioneel
extra hifi systeem erin
armsteuntje
chrome line exterieur
alle aanbouwdelen meegespoten
zoals ik het nu zie is het eigenlijk net zoals de laatste foto hierboven, de zwarte 3deur, maar ik heb wel de chrome omlijstingen buiten erbij.
nu wat zijn mijn vragen:
1) ik wil er zwarte velgen op zetten --> welke steek is het en wie kan mij helpen mooie velgen te vinden voor een goede prijs (www.remco.nl ken ik al)
2) de achterste ruiten zou ik willen tinten, maar toch een zeer stijlvolle look behouden...hoeveel procent voor welke ramen? ik hou van een fumé look niet pekzwart geting
3) iemand kaas gegeten van een herprogrammering van de chip (géén powerbox), ik wil een, nu heeft hij 136 pk (gereduceerd vermogen) en ik zou graag de huidige programmatie laten herprogrammeren zonder enorme verbruikstoename...
--> hoeveel pk kan ik winnen? ten koste van wat gaat dit? (nevenwerkingen?) en heeft dit risico's aangezien het een automaat is?
ik hoop dat ik hier raad kan vinden van jullie !!!
trouwens... knappe wagens !
Z.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Zargham Bekijk Berichtengéén sportzetels, ik heb een zaak en moet vaak klanten/partners meenemen en sportzetels zijn niet altijd even comfortabel , zeker niet op afstanden
'k Vind het jammer dat ik 't moet zeggen, maar ... je hebt daar een misser van formaat gemaakt. De sportzetels zouden beter "sport/comfortzetels" heten, want ze zitten wel een tikje sportiever (als je dat wil), maar ze zitten vooral véél comfortabeler dan de standaardzetels.
Je hebt véél meer afstelmogelijkheden, waardoor de zetel veel beter kan ondersteunen. En 't is geen sportzetel zoals de sportkuipjes uit de eerste beste race-auto. De standaardzetels zijn harder bekleed (dunnere bekleding) en ondersteunen ronduit slecht ... en kunnen dus met recht en reden minder comfortabel genoemd worden.
Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk BerichtenIMHO zijn sportzetels vele malen comfortabeler dan de gewone hoor !
De gewone zetels zijn bijna schoolbanken in vergelijking !
@ Zargham
Ik zou maar snel m'n bestelling veranderen als ik jou was...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Nemo Bekijk BerichtenM pack zonder sportzetels gaat dat ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Zargham Bekijk Berichten1) ik wil er zwarte velgen op zetten --> welke steek is het en wie kan mij helpen mooie velgen te vinden voor een goede prijs (www.remco.nl ken ik al)
Oorspronkelijk geplaatst door Zargham Bekijk Berichten3) iemand kaas gegeten van een herprogrammering van de chip (géén powerbox), ik wil een, nu heeft hij 136 pk (gereduceerd vermogen) en ik zou graag de huidige programmatie laten herprogrammeren zonder enorme verbruikstoename...
--> hoeveel pk kan ik winnen? ten koste van wat gaat dit? (nevenwerkingen?) en heeft dit risico's aangezien het een automaat is?
Over het wel en wee van het tunen van motoren, en meer specifiek het chiptunen, bestaat hier al een topic. Daar kan je, als je wil, specifieke vragen stellen, maar lees eerst het topic 'es door.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Zargham Bekijk Berichten3) iemand kaas gegeten van een herprogrammering van de chip (géén powerbox), ik wil een, nu heeft hij 136 pk (gereduceerd vermogen) en ik zou graag de huidige programmatie laten herprogrammeren zonder enorme verbruikstoename...
--> hoeveel pk kan ik winnen? ten koste van wat gaat dit? (nevenwerkingen?) en heeft dit risico's aangezien het een automaat is?
BMW bouwt niet voor niets veiligheden in.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk BerichtenAls je meer vermogen wilt moet je een zwaardere motor kopen.
BMW bouwt niet voor niets veiligheden in.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenDe 143pk 2-liter uit de pre-facelift 118d en de 318d was één van de makkelijkst en best te tunen motoren, zonder je zorgen te moeten maken over de duurzaamheid en met doorgaans mooie resultaten. Los van de discussie of chiptuning nu "slim" is of niet, slaat je opmerking nergens op.
De mechaniek is daar niet op berekend, punt. Soms zijn er inderdaad motoren die dat relatief goed kunnen hebben, omdat ze gebaseerd zijn op zwaardere versies.
Zou jij je 120d chippen?
Comment
-
Ik zou dat zeker durven, ja. 't Moet uiteraard goed gedaan worden, en je mag niet overdrijven. En je moet er dan ook naar rijden, d.w.z. dat je je bewust moet zijn van de gevolgen dat 't chippen op een motor heeft, waarin dat resulteert en hoe je de negatieve gevolgen ervan kan beperken of voorkomen door aangepast rijgedrag.
Of het belachelijk is of niet, laat ik in het midden. Er zijn in ieder geval veel argumenten te vinden waarom 't helemaal niet belachelijk is, net zoals er argumenten te vinden zijn waarom je 't niet zou doen.
Zowat alle delen van een 118d kunnen het chippen perfect aan, en dat niet enkel door de marge die door de constructeur wordt gehanteerd, maar vooral door 't feit dat veel van die onderdelen ook in de 120d dienst doen, en daar wél tegen ongeveer dezelfde waarden (vermogen en koppel) bestand zijn. Op dat vlak is het dus zeker niet belachelijk: zoals gezegd is een pre-facelift 118d of 318d (E90, E91) één van de makkelijkste en veiligste motoren om te gaan chippen. Anderzijds heb je uiteraard overschot van gelijk dat het de invloed op de mechaniek serieus verhoogt bij bepaalde omstandigheden, en dat dat dus zeer zeker nadelige gevolgen kan hebben. En toch ... zoveel auto's en motoren lopen zoveel gechipte kilometers zonder enig probleem, dus zo desastreus lijkt het nu toch ook weer niet te zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dark_Beemer Bekijk Berichten
Die velgen staan er echt wel vetjes onder!!!Senna, Driven To Perfection
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dark_Beemer Bekijk BerichtenZijn idd "RH Alurad MO Editions" (als wintervelg) op de foto in de maat 8J x 18" 225/40/18 ET 35 rondom.(zoals GTA al vermeldde)
En als ophanging zou dit een "Eibach Sportline" moeten zijn zoals hij dit schrijft in zijn topic.. http://www.1erforum.de/viewtopic.php?t=7426&start=15 ' Xuxu'
Zomervelg 19"
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenDit is er eentje met 100% zeker de Eibach Pro Kit (staat zelfs in de naam van de foto), met 19" :
Vond 'ie niet ideaal omdat 'ie dan (and i quote) "vooraan nog altijd hoger ligt dan achteraan", maar (and i quote again) "de Pro Kit is wel beter dan de Sportline die zeer diep liggen en waarbij je de spatschermen vooraan onder de bumper best verwijdert omdat je anders teveel sleept".
'Ie heeft sinds kort de Sportline steken, maar omdat die foto's de 18" RH-velgen tonen en niet de 19", kan je eigenlijk moeilijk vergelijken.
In ieder geval: ik vind ze beide knap (qua verlaging), maar 'k ben toch blij dat ik de Pro Kit heb besteld.
Comment
Comment