Oorspronkelijk geplaatst door gTa
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
tuning BMW '1 (E81, E87)
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door tuscani Bekijk Berichtenen als je met 3 gaat?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenMeendet? Gade uwe corbillard tjoenen?
van 140 naar 170pk. Dat zal je wel voelen zeker?
't is trouwens maar 5% korting hé. 50€ op een totaal van 1000€ bankierke van men voeten. hoeveel keer heb jij al een kasverschil gehad.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten50 EUR korting voor mij op 500 EUR = 10%
Ik weet nie hoe of wa maar ik reken wél juste.U ontvangt daarmee € 50 korting op de tuning prijs van uw tweede autoindien u met 2 auto's komt, ontvangt u een totaalkorting van 50€
Of er zal gevochten worden wie eerst moet en wie als tweede wilt gaan.
Comment
-
gTa ik heb enige tijd geleden een mail gestuurd naar ziptuning... omdat ik ook had gelezen van hun "Persbericht" ivm EDC17
Ik zal het voor u effe reposten met hun antwoord...
Mijn "vragende" mail:
Beste,
Graag had ik een eerlijk antwoord,
En geen verkoops argument?
Is de bmw 120d met EDC17 motorsturing al ECHT te chippen, en dan bedoel ik ook wel chippen... Niet ja zeggen en dan achter de rug een box plaatsen ofzo... Er word hier omtrent enorm met spek geschoten in het “tuning” milieu. Ik heb men 120d sportshatch nu al bijna een jaar, en wacht al bijna even lang om hem te kunnen chippen
Groeten
Een ongeduldige Belg
Hun antwoord:
Original Message
From: Ziptuning [mailto:info@ziptuning.nl
Sent: zaterdag 22 maart 2008 17:12
To: 'Bart van Vlierberghe'
Subject: RE: Bmw 120d - EDC17
]Geachte heer van Vlierberghe,
De tuning voor uw auto is nog in ontwikkeling, de motor van uw auto heeft een motormanagement uit de nieuwste generatie. Elke vier/vijf komt er nieuwe generatie op de markt. Wij werken op dit moment aan een oplossing hiervoor.
Zodra wij de tuning hebben ontwikkeld nemen wij contact met u op.
Wij plaatsen nooit powerboxen, het is wel apart dat u al een jaar de auto heeft, dan bent waarschijnlijk één van de eerste geweest die de BMW heeft gekregen
Met vriendelijke groet,
Paul Castelein
Ziptuning
Proostwetering 22E
3543 AC Utrecht
Tel: 030-2387575
Service: 0900-947886464
Email: info@ziptuning.nl
Mss moet jij eens een mail sturen GTA ???
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk BerichtenDaar wil ik wel eens mee rijden !
Ben gisteren ook de catalogus gaan halen
Pookje staat nog op de lijst en vooral het remsysteem interesseerd mijn. Begin volgende maand rij ik een wagen met dat remsysteem en kan ik ook beter oordelen of het de moeite is
Comment
-
Comment
-
-
Tis Odan,
ik zen ni pissed ze , verre van
ge moet ze nog naar hier krijgen ook he,
en voor de velgen alleen betaal ik ook niet zo schandalig veel
1600 euro voor de 4 velgen - 10% korting gekregen , en de banden zullen komen van Donckers dus reken ongeveer 200 euro per band
Das dan 2200 euro... ook ni zo extreem veel dan he :p...
bmw rekent echter goed door op die Bridgestones RFT...
Btw : weet er iemand of ge op die voorste velgen die 7.5*18 zijn ook 225 kunt leggen ipv van 215... vind dat zo een aardige maat ...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Odan.be Bekijk BerichtenTis Odan,
ik zen ni pissed ze , verre van
ge moet ze nog naar hier krijgen ook he,
en voor de velgen alleen betaal ik ook niet zo schandalig veel
1600 euro voor de 4 velgen - 10% korting gekregen , en de banden zullen komen van Donckers dus reken ongeveer 200 euro per band
Das dan 2200 euro... ook ni zo extreem veel dan he :p...
bmw rekent echter goed door op die Bridgestones RFT...
Btw : weet er iemand of ge op die voorste velgen die 7.5*18 zijn ook 225 kunt leggen ipv van 215... vind dat zo een aardige maat ...
Ik ben aan het kijken of 225 op de achterste gaat passen ook
Comment
-
En een andere mss domme vraag,
Op de performance velgen liggen achteraan normaal
bridgestones RFT met maten
245/35, maakt het dan veel verschil dat ik dan
245/40 leg ??? maakt dat veel verschil (ik weet dit is de hoogte van de band )
want in 245/35 is de bandenkeuze redelijk beperkt
alle op autobandenmarkt.be toch
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Odan.be Bekijk BerichtenEn een andere mss domme vraag,
Op de performance velgen liggen achteraan normaal
bridgestones RFT met maten
245/35, maakt het dan veel verschil dat ik dan
245/40 leg ??? maakt dat veel verschil (ik weet dit is de hoogte van de band )
want in 245/35 is de bandenkeuze redelijk beperkt
alle op autobandenmarkt.be toch
Die 215 en 245 is zo een rare maat ...
Die 215 vooraan leggen ze opnieuw om onderstuur in te bouwen voor de veiligheid
Comment
-
255 achteraan is limiet qua slepen. Vergeet dan dat ge nog spacers kunt steken (alhoewel ze bij 'n '1 en zeker bij de prefacelift achteraan enkel voor de looks zijn, want 't is vooraan dat 'ie extra breedte kan gebruiken).
225 op een 7,5 duim brede velg gaat zeer zeker, meer nog het is zo goed als de ideale bandenmaat daarvoor! Alleen neigt men bij RFT naar lichtjes smallere banden omdat RFT's van nature wat "boller" staan (lijken iets meer "getrokken" op de velg dan non-RFT) dan gewone banden.
Achteraan zou ik geen 255 moeten hebben. Maximaal 245 en zelfs 225 lijkt me ook perfect. Voldoende grip vooraan (225) en niet teveel grip achteraan (225), how perfect is that?
Ik heb nu ook 225 achteraan en ik kan daar niet over klagen (buiten 't feit dat de banden bagger zijn).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten255 achteraan is limiet qua slepen. Vergeet dan dat ge nog spacers kunt steken (alhoewel ze bij 'n '1 en zeker bij de prefacelift achteraan enkel voor de looks zijn, want 't is vooraan dat 'ie extra breedte kan gebruiken).
225 op een 7,5 duim brede velg gaat zeer zeker, meer nog het is zo goed als de ideale bandenmaat daarvoor! Alleen neigt men bij RFT naar lichtjes smallere banden omdat RFT's van nature wat "boller" staan (lijken iets meer "getrokken" op de velg dan non-RFT) dan gewone banden.
Achteraan zou ik geen 255 moeten hebben. Maximaal 245 en zelfs 225 lijkt me ook perfect. Voldoende grip vooraan (225) en niet teveel grip achteraan (225), how perfect is that?
Ik heb nu ook 225 achteraan en ik kan daar niet over klagen (buiten 't feit dat de banden bagger zijn).
Het enige waar ik schrif van heb is dat hij dan vooraan bol staat en achteraan getrokken ...
Maar als er bij jou 225 opligt vanachter moet dat wel goedkomen denk ik ...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Odan.be Bekijk BerichtenDan zal et rap 225 van voor zijn...
Heeft er iemand ne lijst op welke velgenbreedtes ge welke bandenmaten kunt leggen ?
Een velg van 7,5 duim = 19,05 cm breed -> daar 2 à 3 bij = 215 à 225 ideaal.
Een velg van 9 duim = 22,86 cm breed -> daar 1,5 à 2,5 bij = 245 à 255 ideaal.
Een velg van 11 duim = 27,94 cm breed -> daar 1 à 2 bij = 295 à 305 ideaal.
Je vindt lijsten online, maar die geven altijd een benadering. Afhankelijk van de band (b.v. raceband met zeer stijve karkas vs. wegband met soepele wangen) kan je meer of minder rekken. Natuurlijk, hoe stijver de band, hoe minder rekken, hoe correcter. Vandaar is b.v. de volgende lijst wel een ideale referentie :
Onderaan vind je een groottetabel (betreft Yokohama Advan A04, met in die tabel ook voor de gegeven bandenmaat de aanbevolen velgbreedte.
Comment
Comment